Beantwoorden
Milank
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

Hallo,

Recent besefte ik dat ik de laatste tijd nog nooit 5G heb gekregen, ook waar ik wist dat er dekking is. Ik heb namelijk maar 1 keer 5G gehad en sindsdien nooit meer. Alleen maar 4G.

In de instellingen van mijn iPhone staat alles 5G gerelateerd aan. Toch heb ik opgemerkt dat de Netwerk Aanbieder versie op 49.1 staat wat na een vergelijking met een vriend zijn iPhone 12 (die op versie 52.0) wat oud lijkt. Ik krijg geen melding van een update of iets van de aard. Heb ook simkaarten proberen wisselen, maar zonder geluk.

 

Ik heb een iPhone 12 Pro Max op iOS 15.2 .

Is er een manier om dit op te lossen?

 

Alvast bedankt

Tags (1)
0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

@Milank 

Waarom draait jou iPhone 12 Pro Max op iOS 15.2 is dit niet een fout met typen en bedoel je 16.2 ? Want ik heb ook nog zo een toestel en die draait op de 16.2.

Terug komend op je vraag op de iPhone 12 Pro Max werkt 5G bij mij wel , heb het al eens getest dus het ligt niet aan het toestel zelf. Ondertussen heb ik gezien dat de aanbieder software al op 53.0 zit dus er is al een stapje bij gekomen. 

Wat je eens kan proberen is je netwerkinstellingen te resetten en dan nog eens te zien of je 5G ontvangt. Wel enkel die netwerkinstellingen resetten niet de rest van je toestel natuurlijk want dan dien je alles opnieuw in te stellen.  Ga wel na de reset en de heropstart van je toestel naar , Instellingen , Info en dan zien of je aanbieders instellingen update binnen krijgt zodat je die kan updaten naar de juiste versie.

Daarnaast moet je ook zeker zijn dat je ergens bent waar je 5G kan ontvangen want het idd ook niet overal beschikbaar je kan het dus niet om het even waar testen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

Ik woon in een zone waar 5G actief is, maar veel verschil tegenover  4G merk ik toch niet. Voorlopig is 5G toch niet echt een meerwaarde.
Het verschil vroeger tussen 3G en 4G was wel groot. Het zal in de toekomst wel allemaal beteren, maar nu laat ik mijn iphone op 4G staan. Dit gewoon ter informatie 🙂

Milank
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

Bedankt voor het antwoord,

 

Na het resetten van de Netwerk-Instellingen is de versie niet veranderd en heb nog steeds hetzelfde probleem.

 

Alvast bedankt 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

@Milank 

Hoe heb je de instellingen gezet bij je mobiele netwerken ? Kun je dat eens zeggen ? 

Ik heb erop staan bij gesprekken en data , 5G aan en bij datamodus staat , sta meer data toe op 5G 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Milank
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

Ik heb exact dezelfde instellingen.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

@Milank 

Op welke modem firmware versie zit je? ik op men 14pro 1,22,02

aanbiederinstelling is telenet 53,0

0 Likes
Milank
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

Ik zit op modem firmware versie 2.23.02

 

Netwerk aanbieder 49.1

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

hier modem firmware 3.21.00

netwerk aanbieder 53.0


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Milank
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

Is er een manier om zo een update van netwerk aanbieder te forceren?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

@Milank 

Normaal gezien krijg je die automatisch maar je kan eens proberen te bellen naar de klantendienst en vragen om een push uit te sturen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

Het gaat automatisch was deze week duidelijk op het werk  de samsung telefoons hadden opeens 5g

nog niet top overal veel schommelingen 4g

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen 5G op iPhone 12 Pro Max

@luc55 

Ja automatisch komt dat weet ik ook maar je kan bepaalde dingen ook wel ergens pushen dus proberen kan geen kwaad. 

Ja Samsung heeft idd schommelingen met zijn 5G heb ik ook al ondervonden , maar dat is terzijde 😉


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes