iMessage niet meer te activeren sinds overstap van BASE
Van de week nog een vraag voor mijn schoonouders, nu zijn mijn ouders aan de beurt. 😃
Die laatsten zaten zowat overal voor hun telecom verhaal, maar zijn inmiddels voor alles naar Telenet gegaan sinds gisteren.
Mijn moeder bezit een iPhone 11 sinds een jaar of 2. Zat steeds een BASE kaartje in, iMessage en FaceTime hebben het altijd perfect gedaan.
Sinds er een kaartje van Telenet in zit, is die iMessage niet meer te activeren. Als je dat iMessage schuifje inschakelt, komt er steeds een fout "activatie iMessage mislukt". iMessage via het e-mailadres van iCloud gaat wel nog indien ingesteld, gewone SMS lukt ook. Verzenden en ontvangen gewone SMS gaan beiden.
Telenet klantendienst heeft gechecked dat er geen block op staat voor nummers naar Ierland (iMessage activatie server), dit is niet het geval. Apple support gebeld, ook zij zeggen dat alles prima werkt en dat we het nog een dagje moeten geven.
iPhone volledig gereset en geen iCloud reservekopie teruggezet, ook zelfde probleem.
Nu heb ik zelf de oude gsm van mijn moeder, een iPhone 7, waar ik betasoftware op draai. Staat momenteel iOS 15.5 RC op, dus de definitieve versie die jij en ik op onze "gewone" iPhone horen te hebben.
Hier zit zo'n kaartje "volgens verbruik" in. Ik gebruik die telefoon eigenlijk nooit om te smsen, laat staat iMessage. Viel het me vandaag ook op dat die precies hetzelfde fenomeen heeft.
één constante: hier heeft vroeger ook dat BASE kaartje van mijn moeder ingestoken.
Kan het zijn dat BASE hier iets in heeft weggeschreven waardoor die iMessage activatie niet meer lukt? Zou wel gek zijn, want destijds heb ik die IP7 op factory defaults gezet en een nieuwe iCloud erop.
Als laatste: mijn Pa die heeft inmiddels een tweedehandse iPhone 6s. Hij had al eerder een "prijs volgens verbruik" in een oude Ericsson gsm. Dit is nu ook overgezet naar de One. Hij heeft in die IP 6s een nieuwe iCloud en hier werkt alles prima.
Blijft de vraag: wat is er mis met die activatie als er vooraf een kaartje van BASE in de iPhone zat.
- Labels:
-
iOS
-
iPhone
-
ONE
-
sms'en
-
Telenet Mobile