Beantwoorden
Samuel1976
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

overdreven facturatie

Beste leden, telenet,

 

Ik heb net een factuur aangekregen die hoger is dan verwacht. Deze stijging is er gekomen door omdat ik op 2/09 zogezegd 1100Mbytes zou verbruikt hebben aan internet. Deze bytes kosten me maar liefst 111 eur. Belachelijk voor woorden.

 

Nu kan ik me 2/09 perfect inbeelden omdat we toen net verhuisd waren. Ik heb toen mijn gsm gebruikt als hotspot om te kunnen surfen op mijn computer. Ik moest enkele belangrijke betalingen uitvoeren en dat kan ik enkel via de laptop. Mijn computer heeft welgeteld een tweetal minuten aan gestaan en ik heb de hotspot terug snel uitgezet. Ik kreeg op 2 seconden tijd 2 berichten van jullie met de melding dat ik eerst 25 eur daarna 50 eur boven mijn budget zat. Ik begrijp niet dat ik op 2 seconden tijd 1 gigabyte heb verbruikt door enkel te surfen naar de website van mijn bank en daar 2 betalingen uit te voeren. Ik heb ook geen updates of dergelijke die dag uitgevoerd. Waar dit verbruik vandaan komt is me een raadsel.

Ik moet nu 160 eur betalen. Dat is 135 eur meer dan normaal. Een derde bericht met daarin de vermelding dat ik nog eens 60 eur boven het budget zat , heb ik nooit gekregen.

 

Heeft iemand hier een verklaring voor. Kan zo'n groot verbruik op een paar seconden?

 

Ik had graag natuurlijk een aanpassing gezien. Iemand ervaring hiermee?

 

Er zijn ongetwijfeld providers die iets goedkoper aanbieden. Wat zijn jullie bevindingen?

 

Mvg

 

 

 

0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

overdreven facturatie

Het lijkt me best dat je zelf eerst even contact opneemt met Telenet. Dat kan telefonisch via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

overdreven facturatie

Ten eerste: € 111 voor 1 GB mobiele data lijkt mij wat veel, ik had vroeger 1 x een hogere factuur (40-60 euro was het voor 1 a 2 gb weet het niet van buiten)

 

Ten 2de: neem een WIGO, zo kan je nooit over je limiet zitten

 

Ten derde: goedkoper is 1 iets, verwacht niet de zelfde kwaliteit want dit ben je gewoon van bij Telenet, moet elke week ex Telenet klanten terug aansluiten en overzetten die van Orange of Proximus komen, die zich hebben laten vangen , die niet tevreden zijn van de "kwaliteit"... Facturen van 300 euro bij Proximus, week geen internet bij orange, je hoort de vreemdste dingen 🙂 

 

Bel even naar de klantendienst en doe je verhaal

BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

overdreven facturatie


@Samuel1976@  schreef:

Ik begrijp niet dat ik op 2 seconden tijd 1 gigabyte heb verbruikt door enkel te surfen naar de website van mijn bank en daar 2 betalingen uit te voeren. Ik heb ook geen updates of dergelijke die dag uitgevoerd. Waar dit verbruik vandaan komt is me een raadsel.

 


Je moest eens weten hoeveel software updates er achter je rug worden gedownload. Windows download alles zonder dat je het weet (default setting!).
En ook antivirus programma's downloaden dagelijks nieuwe informatie.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

overdreven facturatie

inderdaad zoals bert zegt,

tip: alleen updates via wifi inschakelen op telefoon

wat ook helpt: achtergrondgegevens beperken (onder mobiele data - android)

 

had in 3 dagen 1.5 GB verbruikt enkel door een hotspot te maken voor mijn werk,

nadat ik dit had ingeschakelt was het een goede 100 MB per maand

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

overdreven facturatie

Bij elke download/upload start er een data stroom. Het verbruik word pas berekend als een data stroom stopt. Als je dus 1 lange grote datastroom hebt van een paar gigabytes, dan is het mogelijk dat je de waarschuwingen voor deze datastroom pas krijgt als deze stopt. Als je bijvoorbeeld nog 1 Gb mobiel internet overhebt en Windows download 1 grote update van 2,6 GB, dan zal je pas de waarschuwing van 100% verbruik en 50€ Euro bovenop jouw abonnement krijgen wanneer deze download voltooid is.

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

overdreven facturatie

@Samuel1976

Neem daarvoor contact op met de helpdesk van Telenet. Telefonisch op 015 66 66 66, of via Facebook of Twitter  let uit wat er gebeurt is.

1 maal kan je een verzoek doen om een hoge telefoonrekening kwijt te schelden. Ik heb dit onlangs ook meegemaakt met 4G verbruik op een cruiseschip. Op een paar minuten had ik een verbruik van 33 euro. Deze is met de volgende factuur netjes verrekend geweest.

 

Ik weet niet of dit in uw geval zal aanvaard worden, maar het is het proberen waard.

 
    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

overdreven facturatie


@Cru@  schreef:

inderdaad zoals bert zegt,

tip: alleen updates via wifi inschakelen op telefoon

wat ook helpt: achtergrondgegevens beperken (onder mobiele data - android)

 

had in 3 dagen 1.5 GB verbruikt enkel door een hotspot te maken voor mijn werk,

nadat ik dit had ingeschakelt was het een goede 100 MB per maand


Enkel updates via wifi had in dit geval niet geholpen volgens mij. De download was  op de laptop, en die zag een wifi van de hotspot. De gsm daarentegen zag enkel een datastroom en wist niet dat het een download was. 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes