Beantwoorden
RonnyVa
Freshman Meerweter
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Happy New Year!

BBC FIRST ALL CREATURES GREAT AND SMALL

Beste,

als ik op BBC First een programma wil herbekijken, dan start dit prigramma te laat of eindigt het te vroeg.

Bij "All creatures great and small" eindigt het programma ALTIJD te vroeg. Mijn vrouw heeft het rechtstreeks gezien.

Ik heb de indruk dat er een probleem is met de synchronisatie van de tijdbalk met het programma. 

Ik heb dat ook al voorgehad met Midsummer Murders.

mvg

Ronny

9 reacties
Area57_1
Professional Veelweter
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Ik raad je aan om dat rechtstreeks aan Telenet te melden: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/troubleshooting-services.html 

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster!

Ik bekijk de meeste programma's uitgesteld. De reden is dat ik dan de reclame kan doorspoelen. Zenders die het doorspoelen blokkeren daar kijk ik niet meer naar. Jammer, want daar zijn best goede programma's te zien ...

Ik heb inderdaad ook al vastgesteld dat vrij dikwijls de starttijden van programma's op BBC First niet nageleefd worden. Niet altijd maar toch wel regelmatig. Ik maak er geen drama van omdat ik toch vooruit- of terug kan spoelen.

Het zou een ander verhaal zijn moest ik uitzendingen willen opnemen. Dan zijt ge inderdaad goed gesjareld. De enige remedie is dan ruim op voorhand en nadien ook opnemen.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@Area57_1  schreef:

Ik raad je aan om dat rechtstreeks aan Telenet te melden: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/troubleshooting-services.html 

Hoeft niet hoor. In TV-gids meldingen lezen mensen mee die met dit soort zaken bezig zijn

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
RonnyVa
Freshman Meerweter

Ik kan nu een voorbeeld aanhalen van de eerste aflevering van de nieuwe jaargang van: "All creatures great and small". Mijn vrouw zag de uitzending helemaal recthtstreeks, en ook dat mrs Hall, die bij haar zoon met kind inwoonde terug naar het huis ging van dierenartsen Farnon en Herriot. Bij de herhaling stopt de aflevering nog in het huis van mrs Hall en haar zoon en haar kleinkind. Als de afleveringen van reeksen niet juist gesyncroniseerd zijn met de programmabalk, dan begint het programma later en stopt het vroeger. 

MVG

Ronny

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster!

Dat klopt @RonnyVa , maar dan kun je toch de rest ook nog zien door in de programmagids het volgende programma op te vragen. Dat begint namelijk (natuurlijk) ook te laat doordat eerst het laatste stuk van het voorgaande programma getoond wordt.

Dat is toch mijn ervaring bij bvb Sister Boniface ....

En niet allen op BBC First, National Geographic Channel is soms ook in hetzelfde bedje ziek ...

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
RonnyVa
Freshman Meerweter

Beste,

wellicht klopt dat wel, maar voor mijn vrouw is dat altijd een gedoe, zodanig dat ik dan mijn bezigheden moet stilzetten om haar te helpen.

Het komt inderdaad in veel andere series voor (Midsummer morders , Father Brown, Inspector Gently) 

Om daarmee geen problemen te hebben, is de enige oplossing de programma's synchroniseren met de tijdsbalk. Dit is toch ook op VRT 1, Canvas, 

en de meeste zenders zo. Je wilt een programma bekijken al of niet rechtstreeks,  je opent de TV gids, je selecteert de zender, je zoekt het programma op die zender

dat bijvoorbeeld om om 21h00 gaat beginnen, je selecteert dat programme  en floep daar is het. Bij VRT 1 en andere zenders is het zelfs zo dat als het programma nog niet 

begint dat ge OPNEMEN ziet tot het werkelijk tijd is om te kijken en dan kun je op kijken drukken.

Dat is de logica zelve en ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen op alle zenders. "All creatures great and small" is nu wel tot BIJNA helemaal op het einde te zien, waarvoor dank,

maar het is nog altijd niet helemaal te zien en het begint nog steeds te laat.  VRT1 zou eens moeten zijn nieuws van 19h00 om 19h20 uitzenden....

met vriendelijke groeten

Ronny Vandenbussche

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Dat kan, maar dat heeft een prijs. Indien zenders de discipline zouden hebben om hu zelf gemaakt schema op te volgen, dan zou er geen enkel probleem zijn. Om de programmagidsen van alle zenders die Telenet aanbiedt om te zetten naar opnametijden vraagt werk. Telenet laat dat door een externe partner doen. Zenders respecteren hun eigen schema niet. Uitzonderlijk kan men daar begrip voor opbrengen als gevolg van onvoorziene gebeurtenissen. Elke tijdswijziging van elk programma moet dan op een bepaald ogenblik aangepast worden. Ik kan me moeilijk voorstellen dat bij Telenet iemand kijkt naar elk programma op elke zender om te controleren of de starttijd van het programma correct is. De externe leverancier heeft hetzelfde probleem. Het is ook niet zo dat elke evolutie een verbetering is op elk vlak, je kan terecht opmerken dat in de tijd van de analoge tv en de videorecorder, je programma opgenomen werd als het programma effectief begon, zelfs als dat een halfuur later was dan voorzien. Het trigger signaal hiervoor is blijkbaar niet opgenomen in de specificaties van de digitale tv. Uiteindelijk zal het het dikwijls pas verbeterd worden door de reactie van terecht ontevreden gebruikers.

Als er iets wereldschokkend gebeurt, kan VRT zijn nieuws om het even wanneer beginnen en zelfs doorlopen tot de volgende dag. Niet alleen VRT.

CarlAtTelenet
Experienced Veelweter
Volop in the game! Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW!

Dag @RonnyVa,

Ik begrijp het probleem dat je meldt, en dat dit een lastige kijkervaring is.

Zoals anderen hier eerder aanhaalden, is de onderliggende oorzaak een afwijking bij de broadcaster zelf: men kondigt programma X aan tussen tijdstip Y en Z, maar op het moment van de uitzending wijken ze daarvan af. Dit kan gebeuren door een eerdere live-uitzending, een minder accurate berekening, ...

Op onze belangrijkste kanalen, waaronder BBC First, gebruiken wij een mechanisme van beeldherkenning dat ons toelaat om in de meeste (maar niet alle) gevallen net na de uitzending correcties toe te passen. In de meeste gevallen wordt bij later herbekijken dan deze nieuwe start- en eindtijd gebruikt.
Dat systeem is echter niet volledig waterdicht: ook voor deze beeldherkenning blijven we nog steeds afhangen van de 'cues' (visuele hints) die de broadcaster in het signaal steekt. Bijvoorbeeld een logo dat verschijnt of verdwijnt.
Soms varieert men hierop, bewust of onbewust, wat de automatische herkenning bemoeilijkt. Dit kan zéker het geval zijn tijdens thematische periodes: denk aan een kanaallogo waarop plots een kerstmuts staat.

Zonder garanties voorlopig, maar ik geef dit alvast door aan onze externe partner die instaat voor deze correctieservice. Misschien herkennen zij een recente afwijking in het visuele patroon dat de broadcaster ons aanlevert in hun overgang tussen programma's.

Groet,
Carl

--Business Analyst and Metadata Engineer @Telenet
CarlAtTelenet
Experienced Veelweter
Volop in the game! Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW!

Nog even een korte update:

Dit probleem stond blijkbaar al op de radar bij onze partner. Er zit een inconsistentie in de EPG-data vanuit de broadcaster en men staat in contact.
Omdat we afhankelijk zijn van die brondata, kunnen we zelf geen garanties bieden. Maar er wordt effectief aan gewerkt.

Groet,
Carl

--Business Analyst and Metadata Engineer @Telenet