Beantwoorden
MaleLier
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Logo BBC is nog steeds niet geüpdatet

Wat me al enkele jaren opvalt is dat Telenet de BBC-logo's nog altijd niet geupdate heeft...

Misschien tijd om dit eens te doen?

Titel gewijzigd door sleeman(mod) | Vorige titel: Logo tv

13 reacties
Peter78
Freshman Veelweter
WOW! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Topicvreter!

@MaleLier  schreef:

Wat me al enkele jaren opvalt is dat Telenet de BBC-logo's nog altijd niet geupdate heeft...

Misschien tijd om dit eens te doen?

@MaleLier Telenet en zendernamen correct schrijven en de juiste zenderlogo's gebruiken heb je even 😉

Moedig dat je dit probeerd aan te kaarten maar verwacht maar een antwoord in de trent van 'wij' hebben geen officiële communicatie gehad van de zender zelf dus we gaan het lekker niet doen, ook al weten we dat de zender(s) idd een ander logo heeft of dat de zendernaam is gewijzigd.

Doe zoals ik en schrijf de zender zelf aan (zoals ik bij NPO Klassiek heb gedaan) en dan kan het na jaren ineens wel. 😁

@Moderator maar hij heeft een punt, het is trouwens officieel BBC ONE en BBC TWO maar niet BBC 1 en BBC 2

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik ben het met je eens, al twijfel ik heel sterk aan de meerwaarde voor de kijkbeleving.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@sb  Denk ook dat de oudere kijkers nog gewoon bbc 1 en 2 zeggen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@Master-Magic  schreef:

Je bedoelt bbc één een bbc twee zeggen (want met cijfer kan ik ook bbc one en two zeggen).

Denk ook dat er veel meer zijn die verkiezen dat de naam  niet veranderd dan dat de naam wel veranderd. Wat van belang is, is de inhoud. Naamsverandering is goede commerce voor te dure consultants en de ondernemingen die er hun boterham mee verdienen. 

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Het klopt over wat gaat dit 

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! WOW!

@MaleLier We hebben dit intern doorgegeven voor de BBC-logo's. Bij een vorig topic ontvingen we inderdaad als feedback dat men moet wachten op een zenderbriefing hierover. We houden jullie alvast verder op de hoogte.

@Peter78 Als we kijken via de zenderkaart, vinden we wel BBC One en BBC Two terug. Waar zie je dan de verkeerde zendernamen staan? 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Peter78
Freshman Veelweter

@ChristofM in de app en op de kabel (CI+) is het nog steeds BBC 1 en 2

Screenshot_20250906_134604_Telenet TV.jpg

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! WOW!

@Peter78 Dank je wel hiervoor. We hebben dit inderdaad kunnen reproduceren en hebben dit intern doorgegeven. We houden je hiervan op de hoogte. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Peter78
Freshman Veelweter

@janne_man  schreef:

@Master-Magic  schreef:

Je bedoelt bbc één een bbc twee zeggen (want met cijfer kan ik ook bbc one en two zeggen).

Denk ook dat er veel meer zijn die verkiezen dat de naam  niet veranderd dan dat de naam wel veranderd. Wat van belang is, is de inhoud. Naamsverandering is goede commerce voor te dure consultants en de ondernemingen die er hun boterham mee verdienen. 

@janne_man @Master-Magic ja en in het rvt zeggen ze ook nog steeds BRT 1 en 2 enz en daar rekenen de meeste ook nog in belgische frank, is Proximus ook nog steeds Belgacom of den RTT, de schrijfwijze is nu eenmaal officieel BBC ONE en BBC TWO, like it or not...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Peter78  schreef
@janne_man @Master-Magic ja en in het rvt zeggen ze ook nog steeds BRT 1 en 2 enz en daar rekenen de meeste ook nog in belgische frank, is Proximus ook nog steeds Belgacom of den RTT, de schrijfwijze is nu eenmaal officieel BBC ONE en BBC TWO, like it or not...

Wat een drama over een paar logo's die je als kijker nauwelijks bekijkt. Ik herinner me nog de tijd dat we helemaal géén logo's hadden. Nu zijn we het misschien gewoon, maar eigenlijk zijn die dingen gewoon irritant.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Peter78
Freshman Veelweter

@sb  schreef:

Wat een drama over een paar logo's die je als kijker nauwelijks bekijkt. Ik herinner me nog de tijd dat we helemaal géén logo's hadden. Nu zijn we het misschien gewoon, maar eigenlijk zijn die dingen gewoon irritant.

@Moderator sommige hebben het hiet toch zeer moeilijk met een mening van een ander, vooral de heren met een 'statuut', ik ben de topic starter niet maar blijkbaar voelen ze zich wel geroepen om op mijn reacties te reageren, was er van mij geen reactie was er van hun ook geen reactie. 🤔 en het zijn toch wel altijd de zelfde zeker 😁

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Begrijpend lezen is soms ook nadenken hoe je iets uitspreekt.

Voorbeedl BBC 1 kan ik in het Nederands uitspreken op de wijze waarop letters gezegd worden bij spellend leren lezen: be be ce (met een doffe e zoal in de). Of gewoon gespeld bee bee cee. Op zijn Engels bie bie cie en in deze drie gevallen het cijfr gewoon in het Nederlands één. De anglofiel zal bie bie cie oine  (zoals de Franse gans gevolgd door een n klank).

Ik heb niet gereageerd op uw opmerking, wel op @Master-Magic die raageert op @sb met de opmerking: "Denk ook dat de oudere kijkers nog gewoon bbc 1 en 2 zeggen.". Zoals ik hierboven uitleg zal bbc 1 niet door elke lezer op dezelfde manier gelezen worden. De anglofiel zal bij het luidop lezen immers bie bie cie oine zeggen waar ik vermoed dat Master-Magic bedoelde dat ze bee bee cee of bie bie cie één uitspreken. 

Moet ik nu ook gaan bleiten dat je in sterk veralgemeende termen veroordeelt? 

In mijn jonge tijd luisteren we naar den tsf die afgestemd was ofwel op Brussel ofwel de gewestelijke. Dat was in de tijd van de NIR, dat later effe de BRO geworden was. 

Ik stel ook vast dat er enkel een reactie was van @moderator op u en van @sb pas nadat jij reageert op mijn reactie naar Master-Magic en met deze ook één van mij.

Het is u misschien ontgaan, maar bij een reactie op de oorspronkelijke vraag staat er niet In antwoord op XXX . Bekijk eens rustig heel deze draad en kijk waar er staat In antwoord op Peter78 . Enkel dan is er een reactie op u. 

En wees eens eerlijk, wat is het belangrijkste de naam van de roos of de roos zelf?    

Blijkbaar is de mening uiten dat de roos belangrijker is dan de naam van de roos. Voor u vertaalt als: blijkbaar is de mening hebben dat de inhoud van de programma's belangrijker is dan de exact gekopieerde naam van de zender, een mening die niet mag geuit worden. Zelfs niet als met zegt "hebt gelijk maar het is toch wat bijkomstig".

Weerhoud u niet van nog te reageren, maar aanvaard ook andere meningen, ook al vind je die fout.

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Klopt de mensen hebben werk genoeg met belangrijke zaken dan met een logo dat niet het juiste kleurtje of vorm heeft