41779
netweters
|
18305
gesprekken
|
19786
vragen
|
Vanaf maandag 12 seeptember ontbreken de aflevering inhouden van enkele series op VTM die normaal wel een juiste inhoud hebben (er staat de algemene programma beschrijving)
Het valt op dat het enkel bij VTM is.
Bij VRT staan de programma-inhouden voor dezelfde periode wel goed. Voorbeeld : Thuis (ma - vrij 20:20)
Die leverancier is Gracenote (Nielsen), geen kleintje. Een Amerikaans bedrijf dat ook de leverancier is voor de andere Liberty Global bedrijven, dan weet je ook meteen wie de keuze gemaakt heeft…
Ze hebben recent zelf een case study uitgebracht over die transitie: Liberty Global’s metadata journey to super-aggregation with Gracenote
(geen kleintje ) valt te zien wat je afneemt natuurlijk daar draait het om en wat het mag kosten
Of dat het nu een grote of een kleine leverancier is, ze servicen een bedrijf in Belgie, en wij hebben er echt geen boodschap aan dat zij in een ander continent zitten en wij alzo de inhouden niet op tijd en ook niet correct hebben.
Ik vermoed dat er toch SLA's getekend werden ?
Dag @FAD en iedereen,
Excuses voor het laat antwoord: ik was een maand out door een ongeval.
Lisa blijkt al in orde gebracht, maar voor Familie zijn er inderdaad nog toekomstige episodes met een generieke synopsis. Ik heb dit opnieuw geëscaleerd.
Dat dit soms fout loopt bij Gracenote is ons inderdaad bekend. Ik zal dit opnieuw hogerop escaleren bij hen, want als Telenet zélf willen we natuurlijk ook dat dit perfect aangeleverd wordt. We ontkennen niet dat Gracenote in sommige aspecten steken laat vallen, maar ik merk wél dat onze klachten ernstig genomen worden en er na enige tijd wél beterschap komt. Achter de schermen zijn er ook veel andere zaken waar aan gewerkt wordt, en het ene heeft soms meer prioriteit dan het andere.
De suggestie dat Telenet voor hén zou gekozen hebben wegens goedkoper of sociale dumping (!?!?) houdt inderdaad geen steek.
Groet,
Carl
Carl,
Bedankt voor uw bericht, maar Lisa is helemaal nog niet in orde gebracht.
Vanaf 19/09 enkele generieke synopsis.
Je hebt gelijk, @FAD: ik had ze niet allemaal kunnen nakijken, maar heb dit nu ook laten rechtzetten.
Ik ben sowieso ook in discussie met onze aggregator, om te bekijken hoe dit naar de toekomst toe vermeden kan worden. Dank voor je geduld.
Groet,
Carl
Dankuwel Carl.
Het is inderdaad een vrij recurrent probleem blijkbaar ...
En het is weer zover ... heel vermoeiend om dat hier elke keer te moeten komen melden eigenlijk ...
Dag @FAD,
Inderdaad, ik ben hiervan op de hoogte. De ontbrekende synopsissen zullen opgepikt worden maar kunnen aan het eind van de EPG-horizon wat achterlopen.
Er is hierover een structurele discussie gaande met onze aggregator. Dit verbeteren vraagt aanzienlijke aanpassingen in hun processen, maar dat wordt zoals gezegd doorgesproken. DPG zélf is hier ook van op de hoogte. We hopen spoedig met een solide uitkomst te komen.
Groet,
Carl
Is het daarmee dat er momenteel helemaal niks staat in de tv-gids voor de Vlaamse zenders vanaf 09.10.2023?
Sorry, maar duurt al wel heel lang he ...
Dag @FAD,
Bedoel je dat je geen TV-gids data ziet na 9 oktober? De EPG-horizon is momenteel niet korter dan ze de voorbije maanden geweest is: gemiddeld 12 dagen voor DPG en 13 voor VRT. De betrachting is uiteraard om die ten allen tijde zo ver mogelijk te laten doorlopen, maar de processen hierrond (automatisch en editoriaal) zijn complex. Als er een haalbare mogelijkheid zou opduiken om die consequent te verlengen, zullen we die vanzelfsprekend benutten.
Groet,
Carl
We hebben het interne dossier hiervoor er nog eens bijgenomen en hierin staat dat dit probleem opgelost zou zijn op 24/10.
Indien jullie toch nog zouden opmerken dat er programma-inhoud ontbreekt in de TV-gids op VTM, mag je dit zeker melden in deze groep.