|
26.302
netweters
|
163.524
antwoorden
|
|
21.973
vragen
|
is nu al een aantal weken dat de tv gids voor de play zenders (play action vooral) bij "neighbours en programma's tussen 20.30 en 22.30" niet altijd ingevuld staan, telkens "wordt aangekondigd", rest van de tv gids bij play zenders staat alles wel goed. zijn nu net de serie's die ik opneem, en nu dus weeral niet bij geplande opnames staan.
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: tv gids
Opgelost! Ga naar oplossing.
@CarlAtTelenet schreef:Klopt, @WG94.
Maar bij de architectuur van ons platform is gekozen voor een asset-based aanpak. Opnames (ook voor Replay) worden gemaakt op basis van events, en niet op basis van tijdwindows.
Beide aanpakken hebben hun voor- en nadelen, maar op dit moment loopt alles dus op basis van events.
Groet,
Carl
En laat dat nu juist een conceptuele fout zijn. Iedereen weet dat er een groot verschil is tussen de de werkelijke tijden en de programmatijden. Er zijn altijd uitzendingen die uitlopen en soms zelf uitzendingen die vroeger beginnen dan geprogrammeerd. Indien alle zenders een signaal zouden meesturen als een programma begint, dan en enkel dan is een event aanpak verantwoord. Dit is een typische oplossing van informatici die iets theoretisch benaderen zonder rekening te houden met de realiteit. Hiermee bedoel ik geen enkele uitvoerder/ werknemer van Telenet. Deze oplossing is immers op een hoger niveau bedisselt en @CarlAtTelenet zit met de gebakken peren en mag het uitleggen en oplossen.
@janne_man ik vrees dat dit niet zomaar simpel is om de oude VPS/PDC van vroeger weer nieuw leven in te blazen.
daar zal dat systeem niet voor gemaakt zijn dat door liberty global is gemaakt voor alle providers.
en de zenders hebben ook al die methodes niet meer in huis.
En dat klopt die tijden wanneer een programma moet starten kloppen meeste geval niet op Play
De zender zou beter moeten weten dat daar door mensen naar iets anders zappen en soms niet meer terug zappen
En dat is juist de reden waarom een event base op iets wispelturigs (de programmagids) gebaseerd zoveel nadelen heeft. Geef je aan de gebruikers de mogelijkheid om zelf te beslissen van wanneer tot wanneer, gaat in principe niet meer opslag kosten. De verantwoordelijkheid ligt dan bij de klant net zoals met een Digicorder. Liberty Global zal dat ook niet veranderen. Het werkt immers voor meer dan 90%. De onvrede bij de klanten ligt lager, want de meeste klanten troosten zich dat niet alleen zij met het probleem zitten, maar ook al de anderen die hetzelfde opnemen. Het in veel gemakkelijker om in iets collectiefs te berusten dan in uw eigen unieke geval.
Ik begrijp de feedback, en ben akkoord dat er voor- en nadelen zijn bij elke aanpak.
Maar een belangrijke factor hier is dat we spreken over cloud-based opnames. Daarbij moeten opnames technisch en logisch beheersbaar blijven, en kan eenzelfde event geen duizenden keren apart worden opgenomen, per individuele gebruiker. Dat zou een datacenter vol aan opslag vragen.
Groet,
Carl
Dat was dan weer het voordeel van de digicorder: dat mag duizenden keren opgenomen worden, daar hebben de datacenter geen last van, die opnames staan immers allemaal op een andere digicorder ergens in een huiskamer.
Wat is de echte reden voor het afschaffen van de lokale digicorder en verplicht overgaan naar het nieuwe centrale systeem? Om plaatsbesparing kan het dus niet gaan, in tegendeel ...
Dag @StefaanH,
Je begrijpt dat ik hier persoonlijk niet verder kan op ingaan: mijn job gaat, net zoals dit deel van het forum, specifiek over de metadata van de TV-gids. Ik kan me dan ook niet uitspreken over zaken die ik misschien niet voldoende in de diepte ken.
Groet,
Carl
Een beetje sterk vereenvoudigd. De opname van elke dvb-c transport stream volstaat als opname. En voor elke klant of elke tv-box aan de volle prijs (tegenwoordig enkel de eerste), gewoon registreren zender, beginuur en of tijdsduur of einduur. Maar daar kan jij ook wel op komen. Het is een andere benadering en nu andere benadering gaan gebruiken is nog meer problemen zoeken. Het is inderdaad al te gek om meer dan één opname te maken van een uitzending. In mijn naieviteit durf ik te veronderstellen dat zeker in het basisaanbod echt alles opgenomen wordt door dan de ene en dan een andere.
Natuurlijk moet hij maar 1 keer opnemen maar de start tijd en einde tijd moet dan ook juist opgenomen worden
Dat is nu niet het geval dat je 1 keer tegen komt ok maar is bij veel programma's dat het verkeerd loopt
dat zou niet mogen gebeuren dan haken mensen af en nemen de tv app van zender
Hier wil ik dan weer wél op ingaan, want hierover gaat het op dit forum.
Ik begrijp je frustratie, @luc55, maar een belangrijk basisgegeven is dat we voor zowel de EPG-data als de effectieve uitzendingen afhangen van de zenders, de broadcasters.
Wat zij ons aankondigen en daarna effectief uitzenden (en wanneer), staat volledig buiten onze controle.
Vergelijk het met een vliegtuigmaatschappij: zij komen met de luchthaven overeen dat hun vlucht om 10u vertrekt, maar door een vertraagde crew stijgt die pas om 11u30 op: dat ligt ook buiten de macht van de luchthaven. Of met een loodgieter die aankondigt dat hij 's ochtends aan je deur zal staan maar pas 's middags arriveert: daar kun jij zelf ook niets aan veranderen.
Wees gerust - we hebben waar mogelijk en zeker voor onze belangrijkste zenders technische (en zelfs dure) vangnetten ingebouwd. Maar dit hele gegeven is zodanig complex dat ook die helaas niet waterdicht (kunnen) zijn.
Soms beïnvloedt dat helaas ook de opnames.
Groet,
Carl