25.087
netweters
|
154.466
antwoorden
|
20.934
vragen
|
Beste,
Ik heb een TV met een CI+ module. Recentelijk (vandaag 04juli) werkt de "Telenet TV-gids" niet meer.
Normaal kan ik via de TV-gids 2 dagen vooruit de programmatie bekijken. Nu geeft de TV-gids totaal niets meer weer.
Dit is niet de eerste maal, en ik vindt dit ontzettend frustrerend.
Ik heb Telenet opgebeld; maar na een half uur wachten heb ik de telefoon maar neergelegd.
De zenders zelf kan ik wel bekijken.
Zijn er nog mensen die dit meemaken, en wat kan ik juist doen?
Kan iemand mij meegeven hoe de TV-gids doorgezonden wordt? Komt die info via de kabel ?
Dank bij voorbaat,
Mark
@Mark_G de info van 2 dagen ver komt via de kabel, de resterende dagen tot 14 dagen komt via internet binnen.
heb je geen ontvangst verlies ofzo??
zet het eens op VTM voor 5 min of het dan niet binnenkomt.
de tv eens zonder stroom zetten kan ook een oplossing zijn.
welk merk en type is de tv???
Beste, ik heb precies hetzelfde probleem sinds gisteren.
Kaartje opnieuw installeren helpt ook niet.
Hopelijk komt er iemand met een oplossing of reageert Telenet zelf, want naar hun bellen is onbegonnen werk.
Idem via het compacte signaal. Sinds gisteren geen TV-gids meer.
Ik heb de TV af- en terug aangezet. Ook 5 minuten laten aanstaan. Alles zonder resutaat.
TV is
Loewe bild 3.55 OLED
SNr: 01039/0173
Gekocht in 2020
Hier idem dito. Geen programmagegevens sinds gisteren. Ook de info toets op de TV afstandsbediening verkeerde info. Tijd klopt niet en programmagegevens zijn onjuist.
Probleem ligt niet aan CI+ module maar aan de kabel. Op TV zonder CI+ module met alleen een coax aansluiting ontbreken programmagegevens.
Ik vrees dat we boos naar Telenet moeten kijken...
Ik heb namelijk twee tv's met een ci+ kaartje op dezelfde aansluiting, twee totaal verschillende dan nog in grote, merk én leeftijd!
Toch worden die op exact dezelfde dag ziek in hetzelfde bedje, dus Telenet, zet je beste beentje voor, ik gebruik deze epg op beide toestellen dagdagelijks!
Dirk
Ik ben bijna blij om dit te lezen, want sinds vandaag heb ik hetzelfde aan de hand. Ik kijk ook via een CI+ kaartje, maar voor mij wel de eerste keer dat ik dit aan de hand heb. Ik vrees dat we niet veel steun van Telenet zullen krijgen...
Ik heb hetzelfde probleem, de tv-gids werk via internetverbinding van de modem naar de tv normaal brand er een lichtje op de internetkabel en dat is nu niet het geval, modem opnieuw opgestart zonder resultaat, wie kan ons helpen
@sb ik lees online dat je als de tv via internet is aangesloten dat je EPG kan updaten tot 14 dagen ver, weet alleen niet of dit kan met de Telenet EPG info of dat dit voor andere landen dient.
Normaal gezien kan ik maar 2 dagen vooruit kijken zoals de OP. TV gids bijwerken geeft geen foutmelding:
De programmagids is bijgewerkt. Alle zenders zijn gescand.
Zender gevonden: 64
TV is via WiFi verbonden en instellingen bevestigen dat er een internetverbinding is. (YouTube is geen probleem.)
Edit: Kaartje uittrekken en terug insteken lost het probleem ook niet op.
@sb dan zal het wachten worden op telenet tot ze dit oplossen, heeft er iemand dit al gemeld aan telenet zelf, hier zal niet snel iemand van telenet langs komen,
beste is het allemaal te melden aan telenet zodat ze dit oplossen.
ik heb ook een CI+ in de ontvanger steken maar haal m'n EPG via een andere weg en heb dus geen probleem ermee.
veel succes aan allen dat dit probleem heeft, hoop dat telenet dit snel oppikt als er mensen zijn dat dit melden aan hen.
@sb schreef:Ik vrees dat we niet veel steun van Telenet zullen krijgen...
Waarom niet? Zolang ze DVB-C ondersteunen verwacht ik dat ze de EPG blijven aanbieden via DVB-C.
Ik gok gewoon op een tijdelijk probleem met het DVB-C signaal, dat zo vlug mogelijk opgelost geraakt. Technisch gezien heeft het uitschakelen van EPG niet veel zin, gezien deze bijna geen bandbreedte gebruikt.
We mogen niet altijd het slechtste denken 🙂