Beantwoorden
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Terugkijk TV via de NPO-zenders niet mogelijk.

sinds vrijdag geen terugkijk tv meer op npo1, npo2 en npo3

is dit tijdelijk ?

 

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: terugkijk tv

9 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
Berichten: 2336
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Terugkijk TV via de NPO-zenders niet mogelijk.

Op mijn TV-box en TV-app wel.

Heb je een Digicorder of een TV-box? Heb je je decorder al eens opnieuw opgestart?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Terugkijk TV via de NPO-zenders niet mogelijk.

een digicorder, en ja, heb deze al opnieuw opgestart, zonder resultaat

WG94
Freshman Meesterweter
Berichten: 2336
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Terugkijk TV via de NPO-zenders niet mogelijk.

@Moderator of @CarlAtTelenet hebben jullie weet van een storing op deze zenders of een probleem met de TV-gids van deze zenders op het Digibox/Digicorder platform?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 167
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Terugkijk TV via de NPO-zenders niet mogelijk.

@WG94 @cercle We zijn inderdaad op de hoogte van een storing met Terugkijk TV voor de NPO-zenders. Via de Digicorder lukt dit niet, maar via de TV-app wel. Onze achterliggende diensten werken aan een oplossing. Onze excuses voor deze hinder. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

CarlAtTelenet
Experienced Veelweter
Berichten: 267
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! De magic number!

Terugkijk TV via de NPO-zenders niet mogelijk.

Dag iedereen,

Er is inderdaad een storing geweest rond Replay op de NPO-zenders. De functionaliteit is sinds vanochtend rond 6 uur terug.

Alleen onze Digicorders (=ouder type, de grote pizzadozen) waren geïmpacteerd.

Ik probeer nog uit te vissen wat er net fout gegaan was.

Groeten,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
Cuchulain
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Terugkijk TV via de NPO-zenders niet mogelijk.

Enkele maanden terug heb ik dit ook ervaren, en inderdaad afgelopen weekeinde ook. Eurosport was ook geen terugkijktv.

Deze ochtend is er een tech langs geweest om 08.00u stipt. Dit omdat de technische dienst niets kon terug vinden van mijn vorige melding. Deze tech moest vandaag een ticketje aanmaken zodat er bij een derde gelijke storing iets traceerbaars zal te vinden zijn in mijn klantenaccount. Enkele maanden terug was het ook van donderdagnamiddag (16u of 20u of zo) tot de woensdag daar op volgend. Dit maal was de storing twee dagen korter. De oorzaak moet gekend zijn omdat dit niet de eerste maal is dat jullie deze storing hebben (opgelost) . Leg eens uit wat de vorige maal de oorzaak was, want toen ik belde de vorige keer was het onderzoek ook nog lopende.

En de technische dienst moet niet doen alsof ze er niet van op de hoogte zijn he, als het probleem op dit forum gepost is zijn ze wel degelijk op de hoogte. Spelen jullie het spelletje "zo veel mogelijk klanten richting kabelknippen duwen" ? Wat is de bedoeling van het "wij weten nergens van, er is nog geen enkele melding geweest" spelletje? Leg uit want wij zitten met vragen.

CarlAtTelenet
Experienced Veelweter
Berichten: 267
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! De magic number!

Terugkijk TV via de NPO-zenders niet mogelijk.

Dag @Cuchulain,

Jammer dat je gevoel tegenover Telenet zo negatief lijkt te zijn. We zijn een zeer groot bedrijf (meerdere duizenden werknemers), we hebben een paar miljoen klanten, en dat alles leidt ertoe dat niet iedereen elk probleem of melding van iedere klant kan kennen. Dat collega's bewust zaken onder de mat zouden schuiven, wil ik graag in twijfel trekken: daar wint niemand iets bij.

Over een eerder Replay-probleem op Eurosport kan ik met de beste wil niets terugvinden, en excuses als ik erover zou kijken. Je suggereert dat dit hier gepost zou zijn: zou je aub een link kunnen delen?
Ik kan er dus helaas zelf ook niet veel zinnigs over zeggen - wat helemaal niet betekent dat ik iets onder de mat zou willen schuiven, integendeel. Open en eerlijke communicatie is voor mij belangrijk.

NPO liet me trouwens vandaag weten dat het probleem van vorig weekend (zie deze thread) aan hun brondata lag. Wanneer een broadcaster een blackout-vlag meestuurt voor een event, moeten wij ons daar contractueel aan houden: problemen vinden hun oorsprong echt niet altijd bij Telenet. Al zijn ze natuurlijk wél vervelend voor de klanten, en proberen we er alles aan te doen om ze te voorkomen. Maar soms zitten we met een voldongen feit.
Voor dit specifiek probleem zijn, van zodra onderschept, veel stappen ondernomen, geloof me. En dit is nog steeds niet afgesloten, want we nemen dit ernstig: onze aggregator zit ook in de loop en wil dit net zoals wijzelf voorkomen.

Ik wil je graag uitnodigen om in de toekomst eventuele gelijkaardige voorvallen hier te blijven posten. Hopelijk zijn ze zeldzaam, maar soms kunnen we er -zoals gezegd- zelf ook maar weinig aan doen. We kunnen ze wél zo snel mogelijk weer in orde proberen te krijgen, en meldingen via een gericht forum als dit kunnen daar waardevol voor zijn.

En ik hoop dat ik je met het hand op het hart kan zeggen dat veel mensen proberen te doen wat in hun macht ligt om zulke problemen te vermijden, en zonodig zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Mijn reactie hier is ten persoonlijke titel.

Vriendelijke groet,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
WG94
Freshman Meesterweter
Berichten: 2336
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Terugkijk TV via de NPO-zenders niet mogelijk.

Van Eurosport kan ik het volgende terugvinden (maar niet zeker of het hier over gaat): Terugkijk tv Eurosport - De Netweters

Als ik de TV-gids bekijk zijn er in het algemeen weinig uitzendingen met Terugkijk TV op Eurosport, afgelopen zaterdag bijvoorbeeld maar een 5-tal op Eurosport 1 en niets op Eurosport 2. Maar ik ga er vanuit dat het daar Eurosport is die geen toestemming heeft/geeft, ipv een fout bij Telenet of de aggregator? De uitzendingen lijken trouwens 1-1 te matchen met wat Proximus Pickx beschikbaar heeft voor Replay; om mijn conclusie wat kracht bij te zetten.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Terugkijk TV via de NPO-zenders niet mogelijk.

sorry voor de late reactie, is inderdaad opgelost op npo, waarvoor dank

 

betreft eurosport, kan ik meedelen dat ik het toen ook heb meegemaakt, aantal dagen geen terugkijk tv