24779
netweters
|
152645
antwoorden
|
20726
vragen
|
sinds vrijdag geen terugkijk tv meer op npo1, npo2 en npo3
is dit tijdelijk ?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: terugkijk tv
Opgelost! Ga naar oplossing.
een digicorder, en ja, heb deze al opnieuw opgestart, zonder resultaat
@Moderator of @CarlAtTelenet hebben jullie weet van een storing op deze zenders of een probleem met de TV-gids van deze zenders op het Digibox/Digicorder platform?
Dag iedereen,
Er is inderdaad een storing geweest rond Replay op de NPO-zenders. De functionaliteit is sinds vanochtend rond 6 uur terug.
Alleen onze Digicorders (=ouder type, de grote pizzadozen) waren geïmpacteerd.
Ik probeer nog uit te vissen wat er net fout gegaan was.
Groeten,
Carl
Enkele maanden terug heb ik dit ook ervaren, en inderdaad afgelopen weekeinde ook. Eurosport was ook geen terugkijktv.
Deze ochtend is er een tech langs geweest om 08.00u stipt. Dit omdat de technische dienst niets kon terug vinden van mijn vorige melding. Deze tech moest vandaag een ticketje aanmaken zodat er bij een derde gelijke storing iets traceerbaars zal te vinden zijn in mijn klantenaccount. Enkele maanden terug was het ook van donderdagnamiddag (16u of 20u of zo) tot de woensdag daar op volgend. Dit maal was de storing twee dagen korter. De oorzaak moet gekend zijn omdat dit niet de eerste maal is dat jullie deze storing hebben (opgelost) . Leg eens uit wat de vorige maal de oorzaak was, want toen ik belde de vorige keer was het onderzoek ook nog lopende.
En de technische dienst moet niet doen alsof ze er niet van op de hoogte zijn he, als het probleem op dit forum gepost is zijn ze wel degelijk op de hoogte. Spelen jullie het spelletje "zo veel mogelijk klanten richting kabelknippen duwen" ? Wat is de bedoeling van het "wij weten nergens van, er is nog geen enkele melding geweest" spelletje? Leg uit want wij zitten met vragen.
Dag @Cuchulain,
Jammer dat je gevoel tegenover Telenet zo negatief lijkt te zijn. We zijn een zeer groot bedrijf (meerdere duizenden werknemers), we hebben een paar miljoen klanten, en dat alles leidt ertoe dat niet iedereen elk probleem of melding van iedere klant kan kennen. Dat collega's bewust zaken onder de mat zouden schuiven, wil ik graag in twijfel trekken: daar wint niemand iets bij.
Over een eerder Replay-probleem op Eurosport kan ik met de beste wil niets terugvinden, en excuses als ik erover zou kijken. Je suggereert dat dit hier gepost zou zijn: zou je aub een link kunnen delen?
Ik kan er dus helaas zelf ook niet veel zinnigs over zeggen - wat helemaal niet betekent dat ik iets onder de mat zou willen schuiven, integendeel. Open en eerlijke communicatie is voor mij belangrijk.
NPO liet me trouwens vandaag weten dat het probleem van vorig weekend (zie deze thread) aan hun brondata lag. Wanneer een broadcaster een blackout-vlag meestuurt voor een event, moeten wij ons daar contractueel aan houden: problemen vinden hun oorsprong echt niet altijd bij Telenet. Al zijn ze natuurlijk wél vervelend voor de klanten, en proberen we er alles aan te doen om ze te voorkomen. Maar soms zitten we met een voldongen feit.
Voor dit specifiek probleem zijn, van zodra onderschept, veel stappen ondernomen, geloof me. En dit is nog steeds niet afgesloten, want we nemen dit ernstig: onze aggregator zit ook in de loop en wil dit net zoals wijzelf voorkomen.
Ik wil je graag uitnodigen om in de toekomst eventuele gelijkaardige voorvallen hier te blijven posten. Hopelijk zijn ze zeldzaam, maar soms kunnen we er -zoals gezegd- zelf ook maar weinig aan doen. We kunnen ze wél zo snel mogelijk weer in orde proberen te krijgen, en meldingen via een gericht forum als dit kunnen daar waardevol voor zijn.
En ik hoop dat ik je met het hand op het hart kan zeggen dat veel mensen proberen te doen wat in hun macht ligt om zulke problemen te vermijden, en zonodig zo snel mogelijk opgelost te krijgen.
Mijn reactie hier is ten persoonlijke titel.
Vriendelijke groet,
Carl
Van Eurosport kan ik het volgende terugvinden (maar niet zeker of het hier over gaat): Terugkijk tv Eurosport - De Netweters
Als ik de TV-gids bekijk zijn er in het algemeen weinig uitzendingen met Terugkijk TV op Eurosport, afgelopen zaterdag bijvoorbeeld maar een 5-tal op Eurosport 1 en niets op Eurosport 2. Maar ik ga er vanuit dat het daar Eurosport is die geen toestemming heeft/geeft, ipv een fout bij Telenet of de aggregator? De uitzendingen lijken trouwens 1-1 te matchen met wat Proximus Pickx beschikbaar heeft voor Replay; om mijn conclusie wat kracht bij te zetten.
sorry voor de late reactie, is inderdaad opgelost op npo, waarvoor dank
betreft eurosport, kan ik meedelen dat ik het toen ook heb meegemaakt, aantal dagen geen terugkijk tv