Beantwoorden
spoed
Professional Beetjesweter
Berichten: 25
My smart Valentine De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Foute info over Free G via tethering

Hallo beste Netweters, ,waarom vertellen ze er niet dat bij de bestelling en activering van een Wigo abonnement

Er geen enkele app (yelo tv ,play, of play sport) van telenet functioneert door gebruik te maken in de beschikbare free g  pot van  40gb

Pas nadat ik wigo heb kunnen gebruiken merkte ik op dat hij niet werkt via hotspot van smartphone naar tablet only wifi, alhoewel het geen probleem zou geven volgens  een medewerker van telenet tijdens de aanbieding (Ik had zeer gericht deze vraag gesteld)

Ik vind het daarom  jammer dat men daar pas later achterkomt, en zonde van het weggesmeten geld

 

Tags (2)
0 Likes
15 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foute info over Free G via tethering

Dan is dit foute informatie die ik hier lees? https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/free-g/

Telenet? op de blote poep want jullie verspreiden foutieve informatie. Smiley LOL

En het is wel correct dat het niet werkt via Thetering of wat dan ook. Ik meen dat dit hier al ergens in een topic is aangekaart.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foute info over Free G via tethering


@spoed  schreef:

 

... knip ...

Pas nadat ik wigo heb kunnen gebruiken merkte ik op dat hij niet werkt via hotspot van smartphone naar tablet only wifi,

... knip...

 


Dat heeft niks met Wigo of Free-G te maken. Zoals @igvfer reeds opmerkte, play en aanverwanten werken NIET via tethering. En dat is exact wat jij WEL doet. Moest je de term tethering niet kennen, dat is dus het 3/4G netwerk van uw foon via zijn eigen WIFi beschikbaar stellen voor andere toestellen (van uw foon een hotspot maken).

 

Indien je uw vraag dus inderdaad duidelijk en correct aan de die Telenet medewerker gesteld hebt is die persoon helemaal in de fout gegaan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
spoed
Professional Beetjesweter
Berichten: 25
My smart Valentine De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Foute info over Free G via tethering

 

Dat is zeker hier het geval geweest,maar t zal een dure les zijn

Ik weet heel goed dat ik de juiste vragen gesteld heb aan de medewerker maar dacht te horen dat deze apps ook met telenet thetering zouden werken in de grote wigo data pot

Ik wil hiermeej de mensen behoeden alvorens de wigo stap te zetten, zodat ze ook niet  bij de neus genomen worden

moest ik het geweten hebben had ik zeker deze formule niet genomen en was ik bij men herlaadkaart gebleven

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foute info over Free G via tethering

Niets belet u om een stap terug te doen. Maar een herlaad en zoveel data gebruiken zal toch maar een kostelijke bedoening worden denk ik. Trouwens er zijn nog wel meer providers die tethering beperken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foute info over Free G via tethering

goeie raad is u eerst goed inlezen voor je de stap zet naar iets anders, en kleine lettertjes nooit vergeten.

zo kan je uzelf de kopzorgen besparen die je dan achteraf kan hebben als je iets krijgt en niet juist hebt gekozen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foute info over Free G via tethering

@igvfer op de site van telenet staat : 'Met Free G kunnen alle nummers in je WIGO een aantal apps gebruiken, zonder dat je dataverbruik meetelt in je datapot.'.

 

De Free G is niet beperkt tot één toestel, maar voor elke toestel met een telefoonnummer dat in je wigo zit.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Foute info over Free G via tethering


@janne_man  schreef:

@igvfer op de site van telenet staat : 'Met Free G kunnen alle nummers in je WIGO een aantal apps gebruiken, zonder dat je dataverbruik meetelt in je datapot.'.

 

De Free G is niet beperkt tot één toestel, maar voor elke toestel met een telefoonnummer dat in je wigo zit.


In dit geval had de gebruiker zijn gsm als hotspot (tethering) gebruikt voor zijn wifi only-tablet . Dat gebruik is geen Free G verbruik. Enkel het verbruik van die apps op het toestel zelf  met een gsmnummer uit de wigo zit in free G maar dat was hier dus niet het geval.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foute info over Free G via tethering

@WhengJe bent me voor met het antwoord. Ik meen zelfs dat @Suzy  dit al eens expliciet heeft verklaard in een andere topic maar ik vind het niet terug.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foute info over Free G via tethering


@igvfer  schreef:

@WhengJe bent me voor met het antwoord. Ik meen zelfs dat @Suzy  dit al eens expliciet heeft verklaard in een andere topic maar ik vind het niet terug.

 


Link naar het topic: Free G en persoonlijke hotspot


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
spoed
Professional Beetjesweter
Berichten: 25
My smart Valentine De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Foute info over Free G via tethering

Bedankt voor de reacties maar ik vind toch nog altijd dat zoiets moet meegedeeld worden als de klant er specifiek naar vraagt

we kunnen er alleen maar een les uittrekken

 

Voor de ervaren netweters lijkt het simpel maar een gewone leek valt hier uit de lucht

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foute info over Free G via tethering


@spoed  schreef:

Bedankt voor de reacties maar ik vind toch nog altijd dat zoiets moet meegedeeld worden als de klant er specifiek naar vraagt

we kunnen er alleen maar een les uittrekken

 

Voor de ervaren netweters lijkt het simpel maar een gewone leek valt hier uit de lucht

 


Helemaal akkoord, de klantenservice zou deze fout niet gemaakt mogen hebben! Zou u een screenshot kunnen posten van het antwoord dat de medewerker heeft geantwoord? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Foute info over Free G via tethering


@m-jan20  schreef:

Helemaal akkoord, de klantenservice zou deze fout niet gemaakt mogen hebben! Zou u een screenshot kunnen posten van het antwoord dat de medewerker heeft geantwoord? 


Je kan niet verwachten van de klantendienst dat zij op de hoogte zijn van de specificaties van alle smartphones en al zeker niet van het obscure type van TestAankoop.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foute info over Free G via tethering


@sb  schreef:

@m-jan20  schreef:

Helemaal akkoord, de klantenservice zou deze fout niet gemaakt mogen hebben! Zou u een screenshot kunnen posten van het antwoord dat de medewerker heeft geantwoord? 


Je kan niet verwachten van de klantendienst dat zij op de hoogte zijn van de specificaties van alle smartphones en al zeker niet van het obscure type van TestAankoop.


Nee, maar wel dat Free G niet werkt via tethering, dat is onafhankelijk van de gebruikte toestellen. 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foute info over Free G via tethering

Het is nu eenmaal zo dat je als verkoper/medewerker/helpdesk, alles maar dan ook alles zou moeten lezen over alle onderwerpen waar een klant mee kan afkomen. Deze informatie kan ergens tussen de plooitjes gevallen zijn. Het is nog altijd zo dat een regioverantwoordelijke met veel toeters en bellen en lawaai nieuwigheden komt melden maar de scherpe kantjes worden meestal verzwegen.

Dus schiet niet altijd op de medewerkers. Je hebt er nu eenmaal die hun job doen en je heb er die hun job heel goed doen. En dit meestal voor hetzelfde op het einde van de maand.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes