24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
Hallo beste Netweters, ,waarom vertellen ze er niet dat bij de bestelling en activering van een Wigo abonnement
Er geen enkele app (yelo tv ,play, of play sport) van telenet functioneert door gebruik te maken in de beschikbare free g pot van 40gb
Pas nadat ik wigo heb kunnen gebruiken merkte ik op dat hij niet werkt via hotspot van smartphone naar tablet only wifi, alhoewel het geen probleem zou geven volgens een medewerker van telenet tijdens de aanbieding (Ik had zeer gericht deze vraag gesteld)
Ik vind het daarom jammer dat men daar pas later achterkomt, en zonde van het weggesmeten geld
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dan is dit foute informatie die ik hier lees? https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/free-g/
Telenet? op de blote poep want jullie verspreiden foutieve informatie.
En het is wel correct dat het niet werkt via Thetering of wat dan ook. Ik meen dat dit hier al ergens in een topic is aangekaart.
@spoed schreef:... knip ...
Pas nadat ik wigo heb kunnen gebruiken merkte ik op dat hij niet werkt via hotspot van smartphone naar tablet only wifi,
... knip...
Dat heeft niks met Wigo of Free-G te maken. Zoals @igvfer reeds opmerkte, play en aanverwanten werken NIET via tethering. En dat is exact wat jij WEL doet. Moest je de term tethering niet kennen, dat is dus het 3/4G netwerk van uw foon via zijn eigen WIFi beschikbaar stellen voor andere toestellen (van uw foon een hotspot maken).
Indien je uw vraag dus inderdaad duidelijk en correct aan de die Telenet medewerker gesteld hebt is die persoon helemaal in de fout gegaan.
Dat is zeker hier het geval geweest,maar t zal een dure les zijn
Ik weet heel goed dat ik de juiste vragen gesteld heb aan de medewerker maar dacht te horen dat deze apps ook met telenet thetering zouden werken in de grote wigo data pot
Ik wil hiermeej de mensen behoeden alvorens de wigo stap te zetten, zodat ze ook niet bij de neus genomen worden
moest ik het geweten hebben had ik zeker deze formule niet genomen en was ik bij men herlaadkaart gebleven
Niets belet u om een stap terug te doen. Maar een herlaad en zoveel data gebruiken zal toch maar een kostelijke bedoening worden denk ik. Trouwens er zijn nog wel meer providers die tethering beperken.
goeie raad is u eerst goed inlezen voor je de stap zet naar iets anders, en kleine lettertjes nooit vergeten.
zo kan je uzelf de kopzorgen besparen die je dan achteraf kan hebben als je iets krijgt en niet juist hebt gekozen.
@igvfer op de site van telenet staat : 'Met Free G kunnen alle nummers in je WIGO een aantal apps gebruiken, zonder dat je dataverbruik meetelt in je datapot.'.
De Free G is niet beperkt tot één toestel, maar voor elke toestel met een telefoonnummer dat in je wigo zit.
@janne_man schreef:@igvfer op de site van telenet staat : 'Met Free G kunnen alle nummers in je WIGO een aantal apps gebruiken, zonder dat je dataverbruik meetelt in je datapot.'.
De Free G is niet beperkt tot één toestel, maar voor elke toestel met een telefoonnummer dat in je wigo zit.
In dit geval had de gebruiker zijn gsm als hotspot (tethering) gebruikt voor zijn wifi only-tablet . Dat gebruik is geen Free G verbruik. Enkel het verbruik van die apps op het toestel zelf met een gsmnummer uit de wigo zit in free G maar dat was hier dus niet het geval.
@igvfer schreef:@WhengJe bent me voor met het antwoord. Ik meen zelfs dat @Suzy dit al eens expliciet heeft verklaard in een andere topic maar ik vind het niet terug.
Link naar het topic: Free G en persoonlijke hotspot.
Bedankt voor de reacties maar ik vind toch nog altijd dat zoiets moet meegedeeld worden als de klant er specifiek naar vraagt
we kunnen er alleen maar een les uittrekken
Voor de ervaren netweters lijkt het simpel maar een gewone leek valt hier uit de lucht
@spoed schreef:Bedankt voor de reacties maar ik vind toch nog altijd dat zoiets moet meegedeeld worden als de klant er specifiek naar vraagt
we kunnen er alleen maar een les uittrekken
Voor de ervaren netweters lijkt het simpel maar een gewone leek valt hier uit de lucht
Helemaal akkoord, de klantenservice zou deze fout niet gemaakt mogen hebben! Zou u een screenshot kunnen posten van het antwoord dat de medewerker heeft geantwoord?
@m-jan20 schreef:Helemaal akkoord, de klantenservice zou deze fout niet gemaakt mogen hebben! Zou u een screenshot kunnen posten van het antwoord dat de medewerker heeft geantwoord?
Je kan niet verwachten van de klantendienst dat zij op de hoogte zijn van de specificaties van alle smartphones en al zeker niet van het obscure type van TestAankoop.
@sb schreef:
@m-jan20 schreef:Helemaal akkoord, de klantenservice zou deze fout niet gemaakt mogen hebben! Zou u een screenshot kunnen posten van het antwoord dat de medewerker heeft geantwoord?
Je kan niet verwachten van de klantendienst dat zij op de hoogte zijn van de specificaties van alle smartphones en al zeker niet van het obscure type van TestAankoop.
Nee, maar wel dat Free G niet werkt via tethering, dat is onafhankelijk van de gebruikte toestellen.
Het is nu eenmaal zo dat je als verkoper/medewerker/helpdesk, alles maar dan ook alles zou moeten lezen over alle onderwerpen waar een klant mee kan afkomen. Deze informatie kan ergens tussen de plooitjes gevallen zijn. Het is nog altijd zo dat een regioverantwoordelijke met veel toeters en bellen en lawaai nieuwigheden komt melden maar de scherpe kantjes worden meestal verzwegen.
Dus schiet niet altijd op de medewerkers. Je hebt er nu eenmaal die hun job doen en je heb er die hun job heel goed doen. En dit meestal voor hetzelfde op het einde van de maand.