Beantwoorden
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Geen internet instellingen in mijn telenet!!

Hallo,

 

Ben het infeite stront beu de klantenservice van telenet. Al meer dan 3 weken bel ik om het probleem op te lossen maar zoals altijd, door het nieuwe systeem kunnen zij totaal niets doen en moeten ze het doormailen (of laten escaleren) bij de andere dienst.

 

Het probleem is dat ik totaal, maar totaal GEEN instellingen zie in de Internet afdeling op mijn telenet. Dus GEEN modem settings, geen AP, niets, geen port forwarding enz! Ik kan zelfs mijn eigen wifi pass niet zien of veranderen. Op de telenet app zie ik wel alles maar daar kan je niets aanpassen (geen MAC, geen port forwarding dus totaal nutteloos)

Enigste dat ik zie in Internet is "beheer je telenet mailbox" en "stel je verbruiksmeldingen in". Soms popt snel effe "je thuisnetwerk" op in een box maar die verdwijnt binnen de minuut. Als ik er toch op kan klikken , is het een lege pagina, niets van instellingen.

TELENET.JPG

 

TELENETTHUISNETWERK.JPG

 

Het kwam dit? Wel lang verhaal kort te maken. Ik heb eind Dec een nieuwe modem besteld via telenet online. Maar er kwam geen levering, geen traceercode niets. Gebeld, nogmaals besteld begin Jan , ook niets. Gebeld, leveringsproblemen .... dus maar naar de winkel geweest en DIRECT een modem meegehad. Aangesloten enz en voila alles werkt.

Nu krijg ik opeens paar weken geleden dat er een modem zal worden opgestuurd, reeds tracking ontvangen en opeens stond de courier hier. Dan maar geweigerd aan de deur.

Omdat ik na het aansluiten es de instellingen wou zien in mijn telenet, zag ik opeens niets meer staan. Terwijl de winkel alles via mac adres heeft gekopieerd.

 

Weer gebeld, blijkbaar een billing probleem dus via mail gingen ze het oplossen. Zeker binnen de week opgelost! Na anderhalve week, niets, nog es gebeld , en gebeld en gebeld ....

 

Er word dus totaal NIETS gedaan, ik krijg totaal geen enkele update wat het probleem is of hoe t zit maar tussentijd kan ik dus wel NIETS aanpassen in de internet afdeling op mijn telenet! Zelfs wifi passwoord niet of wifi kanaal aanpassen en ander dingen!

 

Vind dit totaal allesbehalve! Heb al zeker 10x gebeld en idd, het is een probleem zeggen ze mij dan , maar er word niets aan gedaan!

 

 

Tags (1)
0 Likes
12 reacties
Ex-Netweter
 

Geen internet instellingen in mijn telenet!!


@SPiET  schreef:

 

Ben het infeite stront beu de klantenservice van telenet. Al meer dan 3 weken bel ik om het probleem op te lossen maar zoals altijd, door het nieuwe systeem kunnen zij totaal niets doen en moeten ze het doormailen (of laten escaleren) bij de andere dienst.


100% correcte analyse. Deze situatie sleept al maanden aan.
Waarom dan zoveel uren verspillen met nutteloze interacties met de Telenet-klantendienst?

Eigen router aanschaffen, huidige modem wisselen voor de CV8560E, bridge mode instellen en je probleem zal definitief opgelost zijn.

0 Likes
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Geen internet instellingen in mijn telenet!!

Waarom zou ik infeite een eigen router moeten aanschaffen? Als Telenet mij een korting op mijn aanrekening geeft wil ik die gerust zelf aanschaffen en inderdaad, alle problemen zijn van de baan.

 

Maar als ik een abonnement aan ga bij 1 van de grootste aanbieders, met een modem en alle extras, dan verwacht ik ook wel dat het werkt zoals het moet. 

 

Het is niet de bedoeling dat de klant terug extra kosten heeft omdat het bij Telenet te lang duurt (of men niet weet) wat de oorzaak is om het op te lossen.

Ex-Netweter
 

Geen internet instellingen in mijn telenet!!


@SPiET  schreef:

Waarom zou ik infeite een eigen router moeten aanschaffen?


Er moet niets. Jij maakt je eigen keuzes. Ik geef gewoon een mogelijke oplossing die je probleem heel snel kan verhelpen.

Ik heb geen zicht op wat er binnen Telenet gebeurt en heb dus ook geen idee wanneer Telenet de interne IT-problemen zal opgelost hebben.
Ik weet alleen dat de problemen met de thuisnetwerk-instellingen in Mijn Telenet al sinds december aanslepen: https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps-platformen/Mijn-thuisnetwerk-op-Mijn-Telenet-werkt-niet/td-...

 

0 Likes
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Geen internet instellingen in mijn telenet!!

Ongelooflijk dan! Na 4 maanden ofzo is het nog steeds niet gefixed. Amper te geloven.

 

Nu zit ik er wel mee dat ik totaal niets kan aanpassen ... ik heb geen zin meer om nog 10 keren opnieuw te bellen, 20 minuten aan de telefoon te hangen en terug heel mijn uitleg te doen.

Nu heb ik ook geen zin om extra kosten te maken ivm een nieuwe dure router.

@Suzy tijd voor wat actie neem ik aan.

Had infeite beter nooit die nieuwe modem moeten installeren ...

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen internet instellingen in mijn telenet!!

Kan je via de rechtstreekse urls wel aan de settings?

Thuisnetwerk: https://mijn.telenet.be/mijntelenet/homenetwork/overview.do

Modeminstellingen: https://mijn.telenet.be/mijntelenet/rgw/settings.do

Wifi-paspoort: https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/jouw-wifi-paspoort

 

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Geen internet instellingen in mijn telenet!!

Helaas niet.

 

Thuisnetwerk krijg ik een lege pagina.

 

Bij deze 2 andere links krijg ik :

Eerst : "uw gegevens worden opgehaald" en dan;

 

 

Fout bij aanmelden
NL
 
Er ging even iets mis, probeer het opnieuw.

 

Terwijl ik wel aangemeld ben.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen internet instellingen in mijn telenet!!

Log je in als hoofdgebruiker (contracthouder)? Ben je hoofdgebruiker, maar heb je voor je eigen een tweede gebruiker aangemaakt (die is dan geen hoofdgebreuker).

De hoofdgebruiker kan gebruikers bij aanmaken. Deze gebruikers hebben beperkte bevoegdheden.

Ik weet dus helemaal niet of dit bij u van toepassing is.

0 Likes
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Geen internet instellingen in mijn telenet!!

Ja hoor, natuurlijk. Ik log altijd in als hoofd gebruiker. Altijd al zo ingelogd ook 

0 Likes
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Geen internet instellingen in mijn telenet!!

@Ex-Netweter 

 

Btw, ik heb wel een Mesh 5 systeem van Linksys nog (dus 2 units - hoofdunit is in de living - 1 unit in slaapkamer boven) plus 1 AP van telenet op zolder.

 

Die staan nu in bridge modus dus geen router functionaliteit.

 

Is het misschien dan beter dat ik idd die bridge router van telenet haal en mijn linksys op router modus zet?

Dan verlies ik natuurlijk wel al mijn firewall/forward instellingen van de telenet modem (heb ik niet opgeslagen en ken ik ook niet van buiten).

 

Maar na de router van Telenet nu zit er een Switch waar ook nog ethernet kabels uit vertrekken. Als ik die modem vervang door een bridge modem van telenet, dan moet er tussen de switch en de bridge van telenet ook een mesh unit van linksys zitten niet? Anders gaat alle verkeer naar de switch zonder enige firewall en andere security instellingen toch?

 

mvg

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen internet instellingen in mijn telenet!!


@SPiET  schreef:

 

Maar na de router van Telenet nu zit er een Switch waar ook nog ethernet kabels uit vertrekken. Als ik die modem vervang door een bridge modem van telenet, dan moet er tussen de switch en de bridge van telenet ook een mesh unit van linksys zitten niet? Anders gaat alle verkeer naar de switch zonder enige firewall en andere security instellingen toch?


Als je wisselt voor een CV8560E en die als bridge configureert, moet je vlak na de Telenet-modem een eigen toestel in router-modus gebruiken.
Opstelling als volgt:

CV8560E > Eigen router > switch > ...

Cyanide1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

Geen internet instellingen in mijn telenet!!

Hou er wel rekening mee dat je de nieuwe modem ook niet als bridge kan instellen. 

 

Ik heb ook een overstap gedaan naar de CV8560E met het idee om die als bridge in te stellen; maar na overstap kan ik ook al enkele maanden niet in de configuratiepagina en kan ik bijgevolg niets instellen. Gaat goed daar...

0 Likes
Jeankok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geen internet instellingen in mijn telenet!!

Ik kan al 2 weken een blanco pagina als ik portforwarding wil doen. Tot nu toe niet in orde.

0 Likes