Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup

sinds dit weekend One plus genomen als abbo, dus verhoogt omdat ik voor 8 euro meer meer data krijg dan nu met m'n abbo bij MV voor gsm, en andere voordelen, 

heb een CI+ module die werkt, kon tot vrijdag op yelo tv online en via de app tv kijken, probeer nu al 2 dagen sinds ik de One plus heb als abbo in te loggen en gaat niet meer, zelf niet op telenet tv app en site, heb de tv iconic bijgenomen ook dus normaal alles ok.

een gebruiker extra aangemaakt met een telenet email adres en paswoord, daarmee kan ik ook niet inloggen, zelf met hoofd email adres en hoofd gegevens van m'n account (de letters en cijfers).

 

heeft er nog iemand dit meegemaakt en wat was de oplossing????

 

nog een probleem, heb Safespot+ aangevraagd omdat die gratis in het pakket zit, heb een eigen router die achter de telenet modem zit waar geen wifi opzit, staat in bridge dus m'n eigen router verwerkt alles,

zet m'n wifi aan op de iPhone en probeer met de app het safespot+ account te activeren op de iPhone en krijg als melding dat ik geen actief wifi heb, dus kan die niet activeren.

werkt die app op iPhone enkel met een router met wifi van telenet zelf en niet de eigen router ?????

 

Titel gewijzigd door Kevin (mod) I Vorige titel: One plus abbo en plots geen toegang op Yelo tv


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
31 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup


@Master-Magic  schreef:

@Ex-Netweter omdat je iconic tv moet nemen om de CI+ module te kunnen gebruiken, zonder dat heb je geen kabel tv optie en kan je niet kijken met de CI+ module.

doordat ik een CI module heb is de keuze van de klant namelijk, CI+ module of tv box of digicorder.


Hey @Master-Magic ,

 

Mijn buurman van 90 heeft sinds kort het compact signaal op zijn Samsung U32j4000aw.

Begrijp ik het goed dat als hij TV met een kaartje wil, hij TV Iconic moet nemen?
Is dit ook een vereiste voor het compact signaal (ik kan zelf niet zien wat hij nu juist heeft van abonnement).
Ik wil hem immers niet met maandelijkse kosten opzadelen. Maar hij wil wel eenmalig 60 euro betalen aan een CI+ module. Is zijn TV hier trouwens compatibel mee ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup

gewoon naar telenet center gaan en tv met kaartje vragen

dat hij zijn factuur mee doet of zijn klanten nr geeft

prijs 70 euro wordt op de factuur volgende maand gezet

tv is ok

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup

@Steven-E normaal loopt zijn abbo verder als die niks veranderd, ik heb een One Up gekozen en moest kiezen voor een kabel aansluiting om mijn CI module verder te kunnen gebruiken, dus was iconic tv de enige keuze, kan ook nog een tv box gaan halen, dan is het Yelo probleem opgelost maar dan staat er weer een ontvanger erbij, zou liefst dan yelo weer kunnen gebruiken zoals voor de aanpassing naar One Up.

rare situatie dat opeens de yelo tv optie opeens verdwijnt als je enkel kabel tv wilt voor je CI module door iconic tv te kiezen, een andere keuze heb je niet als CI module gebruiker.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup

Thanks @Master-Magic 

In jouw geval zou ik die TV box gaan halen, effe activeren en daarna ergens in een kast steken.

Dan heb je er geen last van en kan je wel weer de TelenetTV app of website gebruiken (dus niet meer Yelo, maar wel TelenetTV).


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup

@Steven-E idd, heb die nog gehad, was 1 van de testers van in begin, heb die 2 jaar gehad,

we gaan morgen eens gaan luisteren in het telenet center of ze ene hebben staan voor mij 😛

telenet tv app en site is idd handiger dan de yelo app en site qua opnames enzo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup


@Steven-E  schreef:

Mijn buurman van 90 heeft sinds kort het compact signaal op zijn Samsung U32j4000aw.

Begrijp ik het goed dat als hij TV met een kaartje wil, hij TV Iconic moet nemen?
Is dit ook een vereiste voor het compact signaal (ik kan zelf niet zien wat hij nu juist heeft van abonnement).


Het is heel eenvoudig:

  • Als je geen kabelabonnement hebt, heb je geen recht om TV te kijken via de coax. Niet met een CI+ module, ook niet naar het Compact Signaal.
  • Zonder kabelabonnement kan je ook geen CI+ module laten activeren
  • Gezien Telenet geen kabelabonnement meer apart verkoopt, ben je dus verplicht om Iconic TV te nemen. Hiermee betaal je het kabelabonnement, en is de huur van één digicorder of TV-Box inbegrepen

Als je geen kabelabonnement hebt, kan Telenet een filter plaatsen, waardoor het TV signaal op de coax (grotendeels) verzwakt wordt.

Zolang er geen filter geplaatst is, kan je dus wel verder het Compact Signaal ontvangen (maar geen garantie dat dit blijft duren, gezien je er geen recht op hebt).

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup

@flip1953  

Even een correctie : bij Telenet kan je nog altijd enkel kabel nemen maar die betaal je maandelijks en niet meer jaarlijks. Dus weet niet hoe je aan die informatie komt maar die klopt dus niet. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/kabelabonnement-nu-maandelijks-krij...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup


@patrick37  schreef:

@flip1953  

Even een correctie : bij Telenet kan je nog altijd enkel kabel nemen maar die betaal je maandelijks en niet meer jaarlijks. Dus weet niet hoe je aan die informatie komt maar die klopt dus niet. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/kabelabonnement-nu-maandelijks-krij...


Die webpagina bevat oude informatie, er staat nog: "Als je voor WIGO, WIGO S, WIGO home, WIGO home S kiest". Voor WIGO kunnen we niet meer kiezen.

Enkel kabeltv wordt helaas niet meer verkocht. Zie deze post van @Suzy 

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup


@patrick37  schreef:

Even een correctie : bij Telenet kan je nog altijd enkel kabel nemen maar die betaal je maandelijks en niet meer jaarlijks. Dus weet niet hoe je aan die informatie komt maar die klopt dus niet. 


Het gaat hier niet over maandelijks/jaarlijks betalen.

Kabel-tv wordt inderdaad maandelijks betaald en is inbegrepen in het abonnement ...

Maar kabel-TV kan je al lang niet meer apart krijgen, alleen in de optie "Iconic TV" (=kabel-TV abonnement + huur TV-Box).

Jouw correctie is dus onterecht 🙂.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup


@flip1953  schreef:

@Steven-E  schreef:

Mijn buurman van 90 heeft sinds kort het compact signaal op zijn Samsung U32j4000aw.

Begrijp ik het goed dat als hij TV met een kaartje wil, hij TV Iconic moet nemen?
Is dit ook een vereiste voor het compact signaal (ik kan zelf niet zien wat hij nu juist heeft van abonnement).


Het is heel eenvoudig:

  • Als je geen kabelabonnement hebt, heb je geen recht om TV te kijken via de coax. Niet met een CI+ module, ook niet naar het Compact Signaal.
  • Zonder kabelabonnement kan je ook geen CI+ module laten activeren
  • Gezien Telenet geen kabelabonnement meer apart verkoopt, ben je dus verplicht om Iconic TV te nemen. Hiermee betaal je het kabelabonnement, en is de huur van één digicorder of TV-Box inbegrepen

Als je geen kabelabonnement hebt, kan Telenet een filter plaatsen, waardoor het TV signaal op de coax (grotendeels) verzwakt wordt.

Zolang er geen filter geplaatst is, kan je dus wel verder het Compact Signaal ontvangen (maar geen garantie dat dit blijft duren, gezien je er geen recht op hebt).


@flip1953 mijn buurman van +90 heeft weldegelijk een kabelabonnement, weliswaar aan sociaal tarief (maar maakt niet uit denk ik).  Buiten dit kabelabonnement heeft hij niets bij Telenet (vaste telefoon bij Proximus).  Dus denk ik dat "TV met kaartje" wel moet lukken zonder maandelijkse meerkost (?).  Ik ga straks eens horen in een Telenet center. 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup


@Steven-E  schreef:

 

mijn buurman van +90 heeft weldegelijk een kabelabonnement, weliswaar aan sociaal tarief (maar maakt niet uit denk ik).  Buiten dit kabelabonnement heeft hij niets bij Telenet (vaste telefoon bij Proximus).  Dus denk ik dat "TV met kaartje" wel moet lukken zonder maandelijkse meerkost (?).  Ik ga straks eens horen in een Telenet center. 

Indien hij nog een oud "analoog" kabelabonnement heeft (jaarlijks betaalt) zal dat omgezet worden naar een DTV abonnement (maandelijks).

Als dat zijn eerste "digitaal" product is, zal hij dus ook nog eens 50€ activatie betalen 🤔.

 

Indien hij nu al maandelijks betaalt (dus een DTV abonnement, zelfs als keek hij nog analoog), zal de activatie van een CI+ kaartje gratis zijn, en zonder maandelijkse meerkost.

 

Het kan dus wel dat ze voor bestaande klanten een uitzondering maken, maar ik betwijfel het: nieuwe klanten, en klanten die hun formule wijzigen, kunnen geen apart kabelabonnement meer krijgen. Laat het ons weten 😁.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup

@flip1953 Het zou lukken, idd mits omzetting naar Digitale TV. Maar ik moet terug, want id kaart nodig en document voor volmacht. Ik vermeld hem ook even de kans tot extra 50 euro. Merci!


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup

Administratief zou de eenvoudigste oplossing zijn als je een CI+ module koopt en activeert op jouw naam.

Gezien hij al een kabelabonnement heeft (met sociale korting) zal dat werken, en verandert er niets aan zijn abonnement (en vermijd je veel rompsomp) - alsook de activatie!!!

En volgens Telenet mag en kan dat:

Digibox/Digicorder verplaatsen of aan iemand anders geven? (telenet.be)

onder de noemer "tijdelijk" verplaatsen 😊

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup

Ah, goeie tip!  Want ik had het ondertussen al opgegeven.


Op weg naar huis had ik nog even naar de klantendienst gebeld: eerst was er een modem nodig (na intern navragen toch niet, waarom eigenlijk, de mens kijkt nu al via het compact signaal).

Dus kon de medewerker alles al ingeven (id check, zodat ik ook zelf het kaartje kon gaan afhalen), maar het systeem blokkeerde omdat er nog een "comfort installatie" nodig was. Een technieker dus, waarvan de kost weliswaar kon weggelaten worden. Maar het was me (en mijn buurman) wat teveel gedoe, met risico op fouten.

 

Maar ik ga je tip dus volgen. Merci nog eens!


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Geen toegang meer tot Yelo Play sinds ONEup

Je kan inderdaad geen apart analoog kabelabonnement meer afsluiten.

Maar ATV + CI+ = digitale tv. Dat zou perfect moeten gaan.

Of een huur/aankoop van een (niet interactieve) digibox is perfect mogelijk.

 

Waarom zou je per sé TV Iconic toevoegen?

Hoeft bij een One(up) ook niet als je een CI+ wil gebruiken.

TV Flow is voldoende (TV zonder decoder), dan wordt er een ATV ingeboekt die je nodig hebt voor je CI+ module.

0 Likes