24773
netweters
|
152597
antwoorden
|
20720
vragen
|
Na de update werkt de app niet meer op ( mijn ) android 6 toestel.
Blijkbaar wordt dit toestel niet geregistreerd.
De enige boodschap die ik krijg is: Deze video kan niet worden afgespeeld (-2033)
Specs toestel: wiko Lenny 3 android 6.
Zijn er nog toestellen die problemen geven?
( Is gemeld bij Telenet)
Ja is TV box. Op te Telenet app kan ik inloggen met mijn profiel, alleen op de tv app lukt het met geen enkel profiel.
Er lijkt na enkele dagen toch geen algemeen issue te zijn met de nieuwe TV-app versies op Android of iOS. Heb even afgewacht of er nog andere meldingen werden gemaakt, maar dat is niet het geval.
@Marc9820 jij neemt best contact op met Telenet om dit individueel te laten nakijken.
@louishufk jij hebt het al gemeld aan Telenet. Hebben ze er een individueel dossier voor aangemaakt? Deel zeker ook eens een screenshot van de melding (benoemd in start topic) die je te zien krijgt.
Ze weten het daar ook niet in eerste lijn, is nu een lijn verder doorgeschoven.
De twee foto's i.v.m. melding.
Een foto geeft aan dat er geen registratie van het toestel is gevraagd.
De tweede foto geeft de mededeling die ik te zien krijg, wat ik ook probeer te bezien.
@louishufk en de app vraagt op geen enkel moment om je toestel te registeren? Niet bij het kijken van een opname, van terugkijk-tv of van live-tv? Ik probeer alvast te achterhalen wat deze foutmelding wil zeggen, misschien dat het kan helpen.
@louishufk wat je nog kan proberen is om je lijst met toestellen eens te laten resetten? Mogelijks triggert dit de vraag om je toestel te registeren als nog.
Sowieso is in het verleden gebleken dat de Wiko toestellen iets gevoeliger zijn voor updates of er toch anders op reageren, zie bijvoorbeeld dit topic uit 2018. De TV-app ondersteunt alleszins vanaf Android 5.1 op dit moment, dus dat zou geen issue mogen vormen.
Beschrijving van de activiteiten.
Alle geregistreerde toestellen uit lijst laten halen.
Toestelbeheer geeft dan 0 toestellen geregistreerd.
Telenettv App van toestel verwijderd.
Terug geïnstalleerd.
Starten app
Aanmelden
Naar de app
Selecteer menu
TV kijken
Selecteer lopend programma op tv1
kies Kijken
melding: niet beschikbaar
TV gids
Geeft programma's tot eind mei weer. Dus geen probleem
terugkijktv selecteer prog op TV1
kies kijken
melding: niet beschikbaar
mijn TV opnames
opname selecteren
kies kijken
melding: niet beschikbaar
TV-Theek
kies series
katarakt
kies kijken
melding: niet beschikbaar
Resultaat: op geen enkel ogenblik, op geen enkele plaats wordt de kans geboden om het toestel te registreren
@louishufk enorm vreemd! Zelfs de engineer had er geen verklaring voor. Heb jouw feedback alleszins nog eens doorgestuurd incl. alle stappen. Al kan ik geen garanties geven dat dit voor een oplossing of duidelijkheid zal zorgen. 😕
Dag @louishufk ,
Suzy wees me op deze thread: ik had intern ook al e.e.a. nagekeken, maar jouw toestel blijkt op dit moment het enige waarop geen toestelregistratie getriggerd wordt.
Mijn beste veronderstelling is dat dit te maken heeft met hoe het toestel (of beter: de Android/ROM die erop staat) DRM afhandelt. De player in de vernieuwde app is namelijk één van de default Android-players, dus op een standaard Android-installatie zou dit geen compatibiliteitsprobleem mogen geven.
Wel interessant dat destijds iemand op hetzelfde toesteltype een zeer gelijkaardig probleem had met Yelo Play:
https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps/Marshmallow-android-6-0-wiko-lenny-3-troubles/td-p/41976
Die gebruiker meldde toen:
"Heb de stockrom v59 van de wiko site gedownload en erop gezet.
Jaja yelo app werkt terug !"
=> Als je de mogelijkheid hebt om dit te doen en de app alsnog op dit toestel wil gebruiken (of toch proberen :)), dan zou ik het eens op deze manier benaderen. Maar dat houdt naar mijn begrip ook quasi een reset in van het hele toestel.
Succes!
Carl
De verpakking heb ik gebruikt om iets te versturen. Heb ik niet dus niet meer. Bij verder zoeken naar het IMEI nummer raak ik niet verder dan: unknown application.
Dat toestel werkt voor de rest als een trage slak. Als het vermelde probleem dan nog persoonlijk is ga ik daar verder niet veel moeite meer insteken. Het mag nog meerijden met de fiets als noodverbinding en daar heb ik geen telenettv app nodig.
Bedankt voor de moeite.
Ik vrees inderdaad ook dat dit toestel geen blitscarrière meer tegemoet gaat, @louishufk ...
Maar geniet van de fietstochten samen! 😉
Fijne dag,
Carl
@louishufk IMEI-nr krijg je door gewoon het volgende in te geven: *#06#
Dat heb jij ook op deze manier gedaan denk ik. Als ik dit ingeef zonder op de beltoets te duwen krijg ik het IMEI-nr wel, als ik de beltoets induw krijg ik ook 'unknown application"
Het staat normaal ook in het menu van je foon, ergens bij toestelinfo.
Als je de moeite nog wil doen 🙂