Beantwoorden
matthy
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Alles op zijn plek! On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Kan je een extra login voor Yelo Play aanmaken?

Hallo,

Nu de kinderen met hun studielaptops zelf Yelo Play beginnen te kijken, moeten ze natuurlijk steeds inloggen. Momenteel hebben we maar 1 login (wat ook de login is waarmee alles qua abonnementen en instellingen aangepast kunnen worden)
Ik heb gezocht om een extra, niet-admin, login aan te maken, zodat de kinderen deze kunnen gebruiken om te kijken via Yelo Play, maar ik heb nergens iets gevonden...

Iemand enig idee of dat mogelijk is, en waar je dat precies doet?

 

Titel gewijzigd door @Snullison | Vorige titel: Extra login voor yeloplay

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je een extra login voor Yelo Play aanmaken?

@matthy  voor Yelo heb je maar 1 login en kan je dus geen tweede of derde en vierde aanmaken. Yelo kan je dus maar met 1 login bedienen en kan iedereen aan de hand van die login inloggen en tv kijken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
matthy
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Alles op zijn plek! On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Kan je een extra login voor Yelo Play aanmaken?

is de yeloplay login dan apart van mijn Mijn Telenet login?

Anders is dat toch een serieus security hiaat dat je de admin account moet gebruiken om gewoon tv te kunnen kijken?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je een extra login voor Yelo Play aanmaken?

@matthy  in principe kan je verschillende logins aanmaken. Maar Telenet maakt het makkelijk en je kan dus 1 login maken voor aan te melden op alle diensten. Hier heb je wat meer info hierover. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/aanmelden-voor-telenet-diensten

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
matthy
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Alles op zijn plek! On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Kan je een extra login voor Yelo Play aanmaken?

zo te lezen heb ik al een Telenet login
Kan ik dan nog een extra "persoonlijke" login aanmaken daarnaast? En zou die login ook alles kunnen aanpassen in Mijn Telenet? (netwerkinstellingen aanpassen, pakketten bijkopen, ...)

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je een extra login voor Yelo Play aanmaken?

@matthy  zoals ik al vermelde als jij een andere internet login erbij maakt voor Yelo te kunnen gebruiken met een wachtwoord blijft dat apart van 'mijn Telenet'. Theoretisch gezien ja kunnen ze die login aanmaken ook voor 'mijnTelenet' maar ik ga ervan uit dat het niet gebeurd. En zal je dus ook iedereen moeten zeggen dat het enkel voor Yelo gebruik is. Dan blijven je login voor Yelo en 'mijn Telenet' apart van elkaar. Ze hebben zo ie zo geen toegang tot 'mijn Telenet' met die login van Yelo. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lukepn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Kan je een extra login voor Yelo Play aanmaken?

Je kunt email adressen registreren als logins. Deze hoeven niet van Telenet zelf te zijn.

Als je huidige login nog niet bestaat uit een email adres, kun je het beste even de stappen doorlopen van "ik heb nog geen login". Dan wordt er eerst een beheerder aangemaakt waarmee je overal op kunt inloggen inclusief abonnementen veranderen. Vervolgens kun je dan ook extra logins als "gebruikers" aanmaken via profiel beheren. De gebruikers kunnen wel op yelo inloggen maar geen aanpassingen doen op je abonnement.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je een extra login voor Yelo Play aanmaken?

@matthy 

 

Als Telenet klant kun je verscheidene mailboxen aanmaken. Maak een mailbox voor uw kids aan. Ze moeten niet noodzakelijk dat adres ook gebruiken, ze moeten enkel de naam en het paswoord kennen.

 

Met elk van die mail adressen kun je inloggen op Yelo. Probleem opgelost.

 

EDIT: enkel het mail adres van de hoofdgebruiker is admin.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mcoene
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Kan je een extra login voor Yelo Play aanmaken?

Wat een reis, maar het is gelukt... Er zitten precies toch nog heel wat haken en ogen aan al die logins en user accounts, maar bon, hier mijn relaas 🙂

 

1) ik had als eerste geprobeerd om een "persoonlijke login" aan te maken, aangezien ik deze nog niet had. Ik heb dit op mijn vrouw haar naam en email adres gedaan obv een code die op onze afrekening staat. Mijn vrouw bevestigt dit en haar login werkt (op yeloplay, mijn telenet, ...)
2) wanneer ik inlog met de persoonlijke login op mijn telenet, heb ik nu opeens een raamke om, op basis van een email adres, nieuwe profielen toe te voegen EN deze profielen op gebruiker te zetten ipv beheerder (deze mogelijkheid om profielen toe te voegen zie ik niet op mijn "oude" telenet login). In de profielen zie ik enkel de nieuwe persoonlijke login staan, maar NIET de oude telenet-login die we altijd gebruikten
3) de telenet-login kan nog steeds minder doen dan de nieuwe persoonlijke login op mijn telenet, jammer genoeg... geen profielen aanmaken en beheren dus op mijn oude getrouwe login 😞

4) sinds ik een persoonlijke login heb aangemaakt, werkte mijn oude telenet login niet meer op netweters? Ik moest opeens deze account opnieuw bevestigen, maar kon niet mijn oude email adres gebruiken omdat dit reeds in gebruik was. Mijn sessie was wel ingelogd met mijn oude telenet login (heb ik gedubbelcheckt) dus het is niet zo dat dit voor mijn persoonlijke login was

Maar bon, alles lijkt nu in orde. Ik moet enkel voor elk kind een gebruikersprofiel aanmaken en dan zijn we normaal gezien vertrokken.

De wijze les is dus: je hebt een PERSOONLIJKE login nodig om deftig te kunnen werken op Mijn Telenet, oude logins werken maar gedeeltelijk!

matthy
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Alles op zijn plek! On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Kan je een extra login voor Yelo Play aanmaken?

nog wat extra info:

- uitloggen op de netweters site en dan opnieuw inloggen op de netweters site, met mijn oude telenet login, brengt mij WEL op mijn oude netweters account. Single Sign-On vanuit Mijn Telenet werkt(e?) dus niet meer

ik denk toch dat er ergens enkele koppelingen niet zo optimaal werken voor oude accounts 😄

 

En het feit dat de oude Telenet login niet alle mogelijkheden ivm profielen ziet in Mijn Telenet, verklaart ook waarom ik het niet begreep wanneer mensen me zeiden dat ik met email adressen accounts kon bijmaken... ik kon nergens accounts bijmaken, enkel maar een persoonlijke login obv een factuur (wat me omslachtig leek om een "gewone" account bij te maken)

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan je een extra login voor Yelo Play aanmaken?

@matthy het is precies wel gelukt om terug op je oude Netweters account te geraken, dat is goed nieuws. Het klopt dat de nieuwe persoonlijke login op De Netweters niet automatisch ook aan je account wordt gelogd. Het platform kan helaas maar 1 login per Netweters-account koppelen, in jouw geval dus je Telenet-login aan "matthy" en een PID aan "mcoene".

 

Stel dat je ooit WIGO-klant zou worden, dan vervalt jouw oude Telenet login effectief volledig en gebruik je enkel nog maar PID's (persoonlijke logins). Wat voor Netweters met een Telenet login gekoppeld in het verleden al eens voor problemen heeft gezorgd.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes