Beantwoorden
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

Ik ben al heel lang klant bij Telenet maar als ik nu naar Mijn Telenet ga staat daar een melding "je login is onvolledig: Binnenkort kan je niet meer aanmelden met een onvolledige login. Werk nu in 2 minuten je login bij om te blijven aanmelden op onze Telenet-websites en -apps. Werk je login bij.."

 

Wat is de bedoeling hiervan? Waarom is mijn login "onvolledig"? Ga ik niet meer met mijn email adres en paswoord in webmail kunnen inloggen, verandert er iets voor Mijn Telenet?

 

Waarom vraagt Telenet dit? Is niet de bedoeling dat je met één login die je email adres is overal kan inloggen? Waarom verandert men dit? Begrijp er niks van.

 

Welke gegevens ga je allemaal moeten invullen? Zie oa. op eerste pagina dat ze je geboortedatum enzo vragen. Wat ga je moeten veranderen? Krijgt iedereen trouwens die melding? Wat gebeurt er als je niks doet? Vindt dit toch bizar. Kan iemand hier meer uitleg over geven? Bedankt.

 

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

@omega 

Achterliggend zijn ze de login's aan het veranderen binnen Telenet. Dit hebb ik ook aan de hand gehad enkel bij mij resulteerde het erin dat ik nergens meer kon inloggen maar dat is daarna opgelost. 

 

Je kan best met een gerust hart je gegevens aanpassen en alles ingeven voor je ook nergens meer kan inloggen. En je kan je zelfde emails adres gewoon gebruiken. 

 

Het komt er op neer dat Telenet er voor zorgt dat je vanaf nu één login hebt en kan gebruiken om overal in te loggen dus geen verschillende login's niet meer. Dus je kan het wel vertrouwen door je gegevens in te vullen en de verandering te doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

Dank voor de reply maar ik kan reeds met één login dus mijn email adres overal inloggen, dus waarom moet ik dit wijzigen? Als je dat wijzigt, wil dat zeggen dat je niet meer met je email adres gaat kunnen inloggen op bvb webmail? Die nieuwe login, welke vorm heeft die? Kan dat je email adres zijn of niet en is dat dan ook de login voor je webmail of blijft die gewoon met email adres?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

@omega 

Dat kan gewoon je bestaande email adres zijn geen probleem dus je kan je email adres gebruiken wat je nu gebruikt. Ik heb het ook zo gedaan gewoon weer het email adres gebruikt wat ik toen ook gebruikte. Achterliggend is er een wijziging die er gebeurd waardoor de 'oudere' klanten die meerde login's gebruikte nu maar één login moeten gebruiken. Dus eigenlijk doe jij niks anders als een bevestiging van jou login die je nu gebruikt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

@omega 

 

Even zoeken op de Telenet pagina's geeft dit als resultaat:

 

Via persoonlijke login

Via Telenet-login

Via internetlogin

  • Geeft toegang tot alle Telenet-websites en -apps. 
  • Je internetlogin krijg je als Telenet-internetklant.
  • Bijvoorbeeld: u123456
  • Je login vergeten? Je vindt hem linksboven of bij je internetproduct op je aanrekening.
  • Je wachtwoord vergeten?

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

@omega 

 

Ik heb daarnet nog eens even mijn webmail getest en ik kan probleemloos aanloggen met mijn telenet mail adres, persoonlijke login dus.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

@StefaanH 

En zoals ik het begrepen heb zou die internet login dus verdwijnen zodat de klant enkel één login heeft ( zijn persoonlijk email adres ) om dus overal op in te loggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

@patrick37 

 

Staat dat ergens? Want die info heb ik daarnet pas op de Telenet website gevonden. Laten ze verouderde info op de website staan?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

@omega 

Je moet geen nieuwe login aanmaken.

Als je je geboortedatum (verplicht) nog niet hebt ingevuld bij je huidig profiel dan is daarom je "login profiel" "onvolledig". (profiel beheren).

Gewoon je geboortedatum in je huidig profiel invullen en klaar. Dat is toch geen drama hé.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

@StefaanH 

Suzy heeft het beantwoord dat iedereen een PID gaat hebben dat zal achterliggen gewijzigd worden. 

 

Diegene die het meeste problemen hebben ondervonden zijn diegene die zich hier op de Netweters aanmelden , daar zit een kleine impact op. Persoonlijk heb ik dit ook al gehad tijdens die omzetting. Ik gebruikte wel mijn email adres maar toch ging er tijdens de omzetting iets mis. Hier heb je het topic waarin Suzy het uitlegt dat het dus veranderd zal worden.

 

https://www.netweters.be/t5/Notification/Issue-Netweters-login/m-p/126088


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

@patrick37 

 

Dat is een post van in mei, daarom ... En het betreft enkel de login voor Netweters, niet voor "mijn telenet" als ik het goed lees ...

 

Ik heb geen One, dus ik heb er ook geen last van ..

 

Suzy schreef ook dat het pas in 2022 gaat in voege treden, dus zal er weldra wel meer info over gegeven worden denk ik zo ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

@StefaanH 

Ja idd en toen ik de OneUp nam had ik er ook niet direct problemen mee maar na een tijdje wel. 

 

Maar zoals je zegt afwachten dit jaar wat er komt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

Toen ik overgeschakeld ben naar One kon ik ook opeens niet meer inloggen op Netweters.

Heb toen gebeld en een zéér bekwaam Telenet-medewerker heeft zich daar in vastgebeten en na 40 min aan de telefoon was het in orde.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Melding "je login is onvolledig" op Mijn Telenet

De antwoorden die hier gegeven zijn, zijn eigenlijk allemaal correct. Voorlopig kunnen er nog veel klanten met hun "oude" login inloggen (internet login of Telenet login). Maar bij Telenet zijn ze al een tijdje bezig met stapsgewijs klanten over te schakelen naar zo'n nieuwe persoonlijke login. Dit heeft ook als doel het wijzigen/versimpelen van de IT-systemen achterliggend. Zo zal er in de toekomst nog maar 1 type login gebruikt worden, in plaats van vier verschillende soorten. Simpeler voor de systemen, en eenvoudiger voor de klanten. 😉

 

Werd je in het verleden WIGO of wordt je nu ONE(up), dan moet je sowieso overschakelen op zo'n nieuw type van login, de persoonlijke login of PID. Hier vind je alvast meer informatie over deze persoonlijke login bij Telenet.

 

Een persoonlijke login is trouwens altijd in de vorm van een e-mailadres. En zoals de naam zegt, is zo'n login altijd persoonlijk. Ben je met meerdere gezinsleden die ook een mobiel nummer hebben bij Telenet, maak je dus voor elke persoon een individuele persoonlijke login aan. Eén persoon is meestal de beheerder (meer mogelijkheden op Mijn Telenet), de rest van het gezin kunnen gebruikers zijn. 

 

Ook voor De Netweters zal iedereen op termijn (Q3 2022) zo'n persoonlijke login moeten hebben. Daar ben ik nu achterliggend flows voor aan het uitwerken. Ben je een klant die op De Netweters nog met een oud type login inlogt? Dan zal je sowieso ergens de komende maanden de omschakeling moeten maken voor je Netweters-account en dan zorgen wij ervoor dat je historiek vanop de community wordt overgedragen naar de nieuwe persoonlijk login. Maar hierover communiceer ik nog in een apart topic eens alles is uitgetekend en we van start gaan. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.