|
26.346
netweters
|
163.970
antwoorden
|
|
22.019
vragen
|
Beste
Ik vind Badges, Titels,... belangeijk voor me.
Ik vroeg me af, vanaf wanneer je titles kan unlocken.
Is dat moeilijk, of valt dit mee?
Bedankt voor alle hulp!
Met vriendelijke groeten
@MatteoMenu
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zoals ik elders al aanhaalde: de badge voor berichten lezen lijkt me het makkelijkst. Je kan ook labels (tags) geven aan berichten. Niet zo veel mensen doen dat, dus het is makkelijker om daarvoor veel badges te halen. Zorg wel dat je tags/labels relevant zijn voor het bericht. Hetzelfde voor likes geven, dat heb je ook zelf in de hand. Maar als je iedereen likes gaat geven, dan gaat dat een beetje voorbij aan het nut.
Berichten posten, likes krijgen, een bericht als oplossing aangeduid krijgen duurt wat langer.
Ter informatie van deze vraag:
Met titles bedoel ik: Krak, Mod, Ex-Mod,...
Misschien weet je hierdoor meer informatie.
Met vriendelijke groeten
@MatteoMenu
Bedankt voor uw bericht @sb !
Als ik uw goed versta, zijn die titles (tags) iets wat je toevoegt bij een antwoord, reactie,...
Dus dit kan je niet claimen of verdienen?
Bedankt voor alle hulp!
Met vriendelijke groeten
@MatteoMenu schreef:Ter informatie van deze vraag:
Met titles bedoel ik: Krak, Mod, Ex-Mod,...
Misschien weet je hierdoor meer informatie.
Met vriendelijke groeten
@MatteoMenu
Expert, Mod en Admin zijn uitsluitend Telenet Medewerkers, zij worden Ex-Mod wanneer zij hun taken op De Netweters stoppen.
Telenet kiest zelf de Krak’s uit, Ere-Krak’s zijn degene die niet langer Krak zijn. Kraks, wie zijn dat?
Bedankt voor uw bericht @WG94 !
Nu weet ik al wat meer.
Het gebeurd dus niet zelf, dan vermoed ik dat de kans hiervoor wat kleiner word.
Hartelijk bedankt voor alle hulp!
Met vriendelijke groeten
@MatteoMenu schreef:Met titles bedoel ik: Krak, Mod, Ex-Mod,...
Dit staat allemaal hier beschreven. Badges en rangen verdien je door te lezen, antwoorden, oplossingen te bieden, tags toe te voegen enz.
De moderatoren zijn Telenet medewerkers.
Uit de aktieve netweters worden op regelmatige basis kraks gekozen. Daarbij wordt er vooral gekeken naar kennis, de manier hoe je die deelt, hoffelijkheid en antwoorden en oplossingen die je biedt. Dit ook gedurende een langere periode. Je kunt niet op enkele weken tijd al krak worden.
Bedankt voor uw bericht @Arnie !
Vraagje: welke tags worden het meest gebruikt voor reacties/antwoorden?
U zei, dat je badges kunt verdienen via tags geven. Maar je kan natuurlijk niet zomaar tags maken.
Dus welke zijn nuttig en vaak gebruikt?
Alvast bedankt
Zie je tags staan onderaan de berichten? Als je op + klikt, dan kan je zelf tags, gescheiden door een komma, toevoegen. Ik heb juist aan jouw bericht badge en tags toegevoegd. In tegenstelling tot labels kan je tags wél zelf toevoegen/verzinnen. Zorg wel dat ze een beetje relevant blijven. Soms posten mensen een bericht en is er geen gepast label. In zo'n geval vind ik het zelf interessant om dan een relevante tag toe te voegen.
Bedankt @sb voor alle hulp!
Ik wil iedereen bedanken, voor alle kennis en steun.
Met vriendelijke groeten
@MatteoMenu
Dag @sb
Nog een vraagje: Hoelang heeft u erover gedaan, om Krak te worden?
Alvast bedankt
@MatteoMenu
Ik ben geen Krak meer (wel ere-Krak), maar behoorde wel tot de eerste reeks Kraks. Ik werd in 2016/2017 gevraagd door Telenet om samen met enkele andere mensen die taak op me te nemen. Als je actief bent op het forum en als je genoeg kennis hebt, dan is het mogelijk dat je gevraagd wordt. Maar dit is niet iets dat je kan "winnen". Ik denk dat de groep Kraks momenteel groot genoeg is en dat men niet zo heel dadelijk op zoek is naar vervanging.
Bedankt voor uw bericht @sb
Ik vermoed inderdaad, dat Telenet niet direct nieuwe Kraks gaan uitkiezen/aanvragen. Want de Kraks Team, is al redelijk groot.
Ik snap Telenet eigenlijk wel.
Bedankt voor alle berichten!
Met vriendelijke groeten
@sb schreef:
Zie je tags staan onderaan de berichten? Als je op + klikt, dan kan je zelf tags, gescheiden door een komma, toevoegen. Ik heb juist aan jouw bericht badge en tags toegevoegd. In tegenstelling tot labels kan je tags wél zelf toevoegen/verzinnen. Zorg wel dat ze een beetje relevant blijven. Soms posten mensen een bericht en is er geen gepast label. In zo'n geval vind ik het zelf interessant om dan een relevante tag toe te voegen.
De tags zijn inderdaad iets dat al lang bestaat op onze community, maar die gaan we waarschijnlijk uitfaseren binnenkort. Deze worden door maar heel weinig leden gebruikt en worden de laatste tijd ook niet meer opgekuist door ons. Hoofdzakelijk reden: het wordt weinig gebruikt en doordat iedereen zelf zijn tag kan kiezen (schrijfwijze, taalfouten, weinig relevantie) is dit eerder verwarrend dan een meerwaarde.
Het grote verschil: tags kan je ook aan antwoorden hangen, terwijl labels enkel aan het start topic gekoppeld worden. Dus mogelijks schakelen we over op vooraf bepaalde tags. Dat moeten we nog finaal bekijken en beslissen.
@MatteoMenu de hoeveel tags die jij aan het toevoegen bent aan elk antwoord is wel echt overbodig, dus gelieve hierop te letten. Omwille van het overmatige gebruik aan tags, hebben we deze net opgekuist.
Zo voegde je tags toe om aan te geven dat iemand Krak was of iets een goed antwoord. Dit kan je overbrengen door iemand een like te geven. En als je zelf een topic start en iemand geeft voor jou het antwoord of de oplossing, markeer je dat als oplossing. Dan hoef je hier niet nog eens een tag oplossing aan toe te voegen. Tags zijn er om bepaalde details van je topic of antwoord beter in beeld te brengen (bv. een merknaam van een toestel, type nummer, naam van een product of platform, ...).