|
26.353
netweters
|
164.024
antwoorden
|
|
22.024
vragen
|
Ik woon in Portugal, ben nog geen klant, maar ik zou Play Sports willen streamen. Hoe wordt ik knant en schrijf ik me in?
@flip1953 Is net hetzelfde, als je niet in het land woont kan je normaal geen tv pakket krijgen zonder dat je daar woont.
als zijn adres In Portugal staat kan die op zijn naam en adres geen pakket nemen op play sport, je adres wordt gecheckt volgens je identiteits gegevens.
ik vrees ervoor dat het even simpel is om via een mobiele kaart dat te verkrijgen in het buitenland zonder een Belgisch adres.
Je draait weer rond de pot, en we hebben hier 2 verschilende discussies:
Op vraag 1 heb je gelijk: met een Portugees adres en domicilie kan je geen Play Sports abonnement nemen.
Ik stelde een work-around voor die misschien kan werken:
Op vraag 2 is het antwoord anders: Volgens een EU vordering van 2018 kan je in de EU alle streaming diensten, waarvoor je in België betaalt, ook in de EU gebruiken (Telenet TV, Proximus, Streamz, Netflix, ...)
Als hij dus aan een Play Sports abbo geraakt, dan zal dat (volgens mij) ook werken in Portugal, zonder geo block.
Een aanbieder van online-inhoudsdiensten moet abonnees die zich tijdelijk ophouden in een ander EU-land op dezelfde wijze toegang verschaffen tot zijn betaalde diensten als zij in hun woonland zouden hebben. Deze diensten kunnen bestaan uit video op aanvraag (zoals Netflix, HBO GO, Amazon Prime, MUBI of Chili TV), online-tv (zoals Viasat’s Viaplay, Sky’s Now TV of VOYO), muziekstreaming (zoals Spotify, Deezer of Google Music) of onlinegamemarkten(zoals Steam of Origin).
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/LSU/?uri=celex:32017R1128
Nog eens uitgelegd op de webpagina voor Play Sports
https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/play-sports.html
Als je tijdelijk in een ander land woont kan je perfect een abo nemen op wat je wilt
Zolang je een adres hebt in het land dat je bent
Een sport abo mag eigenlijk buiten de grenzen niet werken