Beantwoorden
HildEric
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken!

Play Sports in Portugal

Ik woon in Portugal, ben nog geen klant, maar ik zou Play Sports willen streamen. Hoe wordt ik knant en schrijf ik me in?

18 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Play Sports in Portugal

@flip1953  Is net hetzelfde, als je niet in het land woont kan je normaal geen tv pakket krijgen zonder dat je daar woont.

als zijn adres In Portugal staat kan die op zijn naam en adres geen pakket nemen op play sport, je adres wordt gecheckt volgens je identiteits gegevens.

ik vrees ervoor dat het even simpel is om via een mobiele kaart dat te verkrijgen in het buitenland zonder een Belgisch adres.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Play Sports in Portugal

Je draait weer rond de pot, en we hebben hier 2 verschilende discussies:

• vraag 1: kan je met een Portugees adres een abonnement nemen op Play Sports?
  • vraag 2: zal Play Sports (of bepaalde uitzendingen) geblokkeerd worden?

Op vraag 1 heb je gelijk: met een Portugees adres en domicilie kan je geen Play Sports abonnement nemen.

Ik stelde een work-around voor die misschien kan werken:

• als Portugees is het perfect mogelijk om in België een Belgsich GSM nummer te nemen. Ik heb jaren een appartement gehad in Mallorca, was daar niet gedomiciërd, en ik kon daar perfect een Spaans GSM nummer krijgen (en ook een Spaans fiber abonnement, zelfs gefactureerd en betaald met mijn Belgische rekening)
  • als je dus een Telenet mobiele klant bent, kan je gewoon via "mijn Telenet" proberen om de optie Play Sports te activeren. Doe dit terwijl je in België bent. Als dat niet lukt, dan heb je een Belgische vriend nodig die dit voor jou doet 😊
  • Gebruik de App tenminte één keer vanuit België voor je vertrekt

Op vraag 2 is het antwoord anders: Volgens een EU vordering van 2018 kan je in de EU alle streaming diensten, waarvoor je in België betaalt, ook in de EU gebruiken (Telenet TV, Proximus, Streamz, Netflix, ...)

Als hij dus aan een Play Sports abbo geraakt, dan zal dat (volgens mij) ook werken in Portugal, zonder geo block.

K-330
Freshman Bijna Allesweter
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! JACKPOT!

Play Sports in Portugal

Een aanbieder van online-inhoudsdiensten moet abonnees die zich tijdelijk ophouden in een ander EU-land op dezelfde wijze toegang verschaffen tot zijn betaalde diensten als zij in hun woonland zouden hebben. Deze diensten kunnen bestaan uit video op aanvraag (zoals Netflix, HBO GO, Amazon Prime, MUBI of Chili TV), online-tv (zoals Viasat’s Viaplay, Sky’s Now TV of VOYO), muziekstreaming (zoals Spotify, Deezer of Google Music) of onlinegamemarkten(zoals Steam of Origin).

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/LSU/?uri=celex:32017R1128

Nog eens uitgelegd op de webpagina voor Play Sports

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/play-sports.html

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Play Sports in Portugal

Als je tijdelijk in een ander land woont kan je perfect een abo nemen op wat je wilt 

Zolang je een adres hebt in het land dat je bent 

Een sport abo mag eigenlijk buiten de grenzen niet werken