24589
netweters
|
19045
gesprekken
|
20552
vragen
|
Hallo
Ik heb enkel een TN-modem, dus geen HGW, en wil dit ook zo houden.
Ik probeer al een tijdje vergeefs zo'n gratis booster powerline setje te bemachtigen. De aanvraag gebeurt normaal via de TN-app maar dat lukt bij mij niet, net omdat het geen wifi van TN is.
Als ik de helpdesk bel, weet de eerste lijn niet wat modem only is en willen ze me altijd een HGW opsolferen. Uiteindelijk verbinden ze me dan met de tweede lijn. Die zegt dat ze het begrijpen maar schakelen mij opnieuw door naar de eerste lijn.
Oh ja, in een TN-winkel zeggen ze ook gewoon dat het via de app moet.
Iemand een suggestie?
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@cdr normaal heeft elke Telenet-klant die een internetabonnement heeft, recht op een gratis huur van één WiFi-booster. Maar het klopt dat de enige manier om zo'n booster te verkrijgen via de Telenet app is.
Je geeft aan dit bij jou niet lukt. Krijg je dan een foutmelding te zien of wat zie je precies wanneer je op wifi-netwerk in de app klikt?
Ik heb dit net even geprobeerd en kan ook zonder thuis te zijn of zonder de wifi-test te volgen, tot in de bestelpagina's van de boosters geraken. Stappen die ik volg zijn: Wifi-netwerk > Optimaliseer je wifi > Overslaan en naar de test (test lukt niet omdat ik niet thuis ben) > Ontdek hoe een WiFi-booster je bereik verbetert (puntje 2) > Ontdek jouw ideale Wifi-booster > WiFi powerline / Access point.
Zodra ik op mijn telefoon of tablet (beide Android) 'Optimaliseer je wifi' aantik, verschijnt de melding:
"Er is een probleem met ons systeem, sorry voor het ongemak. Kom straks nog eens terug om het opnieuw te proberen." (Deze melding verschijnt al vanaf mijn eerste poging meer dan een maand geleden).
Ik ging ervan uit dat dit was omdat ik niet achter een HGW zat. Zat jij wel achter een HGW toen je het daarnet probeerde?
Ik heb eens een screenshot gemaakt van de toestand op mijn smartphone. Die wijkt op nogal wat punten af van uw foto. Je hebt blijkbaar geen thuisnetwerk. Er is ook geen verbinding met andere toestellen.
Zeg de volgende keer dat je een EMTA hebt en geen HGW ;).
Een tijdje geleden kon je de wifiboosters ook via internet of via mijn telenet bestellen maar dat is sinds een tijdje niet meer mogelijk. De enige manier is dus de app.
Ik vraag mij nu af of dit te maken heeft met het feit dat je een EMTA hebt en geen HGW want... heb je wifi problemen met de HGW kan je de wifiboosters daarmee in combinatie gebruiken (werken op dezelfde wifinaam en ww als je HGW). Heb je echter een EMTA en een eigen router/AP met wifi problemen is dat volgens mij een heel ander verhaal want ook dan geeft de klantendienst geen ondersteuning op je wifi tenzij je een AP van telenet hebt.
In een eerder topic heb ik al aangehaald dat sommige smartphones en tablets het merendeel van de test kunnen overslaan door enkel wifi op je telefoon of tablet in te schakelen ZONDER te verbinden met een wifinetwerk waarna je 3 keuzes krijgt waarvan eentje die je doorstuurt naar de pagina om boosters te bestellen. Dat heb ik intussen al meermaals succesvol kunnen doen :). Geen idee of dit ook kan werken bij mensen met een EMTA.
@cdr normaal zou dit toch moeten lukken met een EMTA (modem-only), want iedere Telenet-klant met een internetabonnement heeft recht op de gratis huur van één WiFi-booster. Stuur je me daarom even via een privébericht jouw klantennummer door? Dan laten we dit eens nakijken.
Kan je me trouwens ook nog vertellen welk type smartphone en tablet je hebt? En welke versie van de Telenet app erop geïnstalleerd is? Bedankt!
We hebben er misschien wel recht op, maar bestellen via de app gaat niet want het WiFi gedeelte werkt niet, maar daarenboven kunnen we ze niet eens gebruiken want de configuratie en het beheer gaat via mijn telenet - thuisnetwerk en dat functioneert ook niet met een modem-only
@StefaanH het bestellen via de app lijkt inderdaad niet te werken wanneer je een EMTA hebt, daarom dat we het gaan laten onderzoeken. Heb het vandaag nagevraagd en ze hebben toch meteen om meer gegevens gevraagd, bij deze. 😉
Dat is hetgene wat ik ook dacht te weten... tenzij ik ergens iets gemist zou hebben want de wifipowerlines krijgen normaal hun ip van de HGW... dus dan heb je om te beginnen een AP nodig waardoor je vanzelf uitkomt bij een HGW in plaats van een EMTA.
Wanneer iemand dan nog zijn eigen AP gebruikt lijkt mij niet dat dat vlekkeloos gaat werken icm de wifiboosters (verschillende wifi netwerknamen, geen wifikanaal erop kunnen instellen, etc).
Ik weet intussen dat verschillende apple en huawei toestellen problemen hebben om het test gedeelte te skippen en hierdoor de boosters niet kunnen bestellen. Dat heeft meestal iets te maken met de werking/software van het toestel. Niet zozeer de app ;).
Als het klopt dat die powerlines aangepaste firmware hebben die enkel werkt in combinatie met de HGW, ben ik er inderdaad niet veel mee. Kan iemand dat nog bevestigen? Ik ging ervan uit dat die plug and play zouden zijn en het ingebouwde AP tevreden zou zijn met een ip-adres van mijn DHCP en dan een klassieke webinterface zou hebben.
100% bevestigen kan ik niet, maar het is wel zo dat de config vanuit ‘mijn telenet’ wordt ingeladen, om zo bijv hun ‘good flow’ te kunnen waarmaken. Zo wordt er oa voor gezorgd dat hgw en booster automatisch een verschillend wifi kanaal kiezen, zodat dit niet met elkaar conflicteert. (enkel van toepassing voor powerlines met wifi natuurlijk)
Misschien dat het standalone ook wel werkt, ik vermoed van wel.
https://www2.telenet.be/nl/netwerk-en-kwaliteit/overzicht/wifi-bij-je-thuis/
@T_Bandana @StefaanH @Steven-E heb het even nagevraagd, gezien ik zelf begon te twijfelen. 😉
Je kan de Telenet wifi-boosters perfect achter een eigen router gebruiken wanneer je een modem-only hebt. Je kan ze dan ook configureren via Mijn Telenet, maar de configuratie zal trager doorkomen. Via een HGW kan Telenet inderdaad de configuratie pushen, via een eigen router moet je als klant wachten tot het toestel de info vanop Mijn Telenet binnen haalt.
@cdr het lijkt op dit moment trouwens zo te zijn dat je met een modem-only geen wifi-booster kan bestellen via de Telenet-app. Dit zal men bekijken voor de toekomst.
Hoe je in tussentijd als modem-only klant aan een wifi-booster geraakt? Dat is me nog niet duidelijk en kom ik nog op terug. 😉
@Suzy schreef:Hoe je in tussentijd als modem-only klant aan een wifi-booster geraakt? Dat is me nog niet duidelijk en kom ik nog op terug. 😉
@cdr de backoffice bij Telenet zal ervoor zorgen dat je een wifi-booster krijgt gezien het voor de rest als modem-only klant onmogelijk is om dit zelf te bestellen.
Deze info wordt in de toekomst verduidelijkt via de FAQ op de Telenet website en normaal ook in de app.
Hartelijk bedankt voor alle bijdragen!