24748
netweters
|
152289
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo
Ik heb enkel een TN-modem, dus geen HGW, en wil dit ook zo houden.
Ik probeer al een tijdje vergeefs zo'n gratis booster powerline setje te bemachtigen. De aanvraag gebeurt normaal via de TN-app maar dat lukt bij mij niet, net omdat het geen wifi van TN is.
Als ik de helpdesk bel, weet de eerste lijn niet wat modem only is en willen ze me altijd een HGW opsolferen. Uiteindelijk verbinden ze me dan met de tweede lijn. Die zegt dat ze het begrijpen maar schakelen mij opnieuw door naar de eerste lijn.
Oh ja, in een TN-winkel zeggen ze ook gewoon dat het via de app moet.
Iemand een suggestie?
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik had voor de metingen de ssid's van het powerline-AP lokaal aangepast via de web-interface. Ik vind die nieuwe namen ook terug in Mijn Telenet.
Ook omgekeerd, als ik de ssid's verander via Mijn Telenet, vind ik na even wachten de nieuwe ssid's terug in de webinterface.
Ik heb nu eens de verbinding tussen de emta en mijn router verbroken en dan de powerlines uitgetrokken en terug ingestoken. Ik kan ze blijkbaar nog altijd gebruiken, zowel bekabeld als draadloos, binnen het LAN uiteraard.
Ik kan de powerlines zelfs resetten zonder dat er contact is met de emta en ze doen het dan nog, zowel bekabeld als draadloos. Op het eerste zicht schijnt Telenet dus niets te moeten pushen om de powerlines te laten werken en is het enkel voor het doorgeven van (wijzigingen in) instellingen.
@MarkM schreef:
Kun je me iets meer vertellen hoe dit werkt.
Ik zit in dezelfde situatie als @cdr
@MarkM je benoemt dit best wanneer je contact opneemt met de klantendienst van Telenet. Geef aan dat je een WiFi-booster wil bestellen, maar de mogelijkheid niet hebt via de Telenet app omdat je een EMTA (modem-only) hebt. Laat je niet "afwimpelen", het is namelijk echt niet mogelijk via de Telenet app, maar kan zijn dat zij er nog niet van op de hoogte zijn.
Laat je ook niet doorverwijzen naar een Telenet center, want daar hebben ze er geen meer om uit te delen (enkel nog om te vervangen bij defect dacht ik). Dus daar gaan ze je ook sowieso naar de Telenet app sturen om er één te bestellen.
Bij de klantendienst moeten ze gewoon met de back office bellen of een dossier aanmaken, zodat het voor je geregeld kan worden. Geef zeker duidelijk mee welke WiFi-booster je wenst (WiFi-powerline set of access point).
Nog een toevoeging: je kan de wifi powerline ook los gebruiken als AP, dus niet in combinatie met de andere powerline. Gewoon een kabel van je router of switch naar de Wifi-powerline volstaat.
@cdr dan bedoel je de Wifi pwl. De andere kan je niet alleenstaand gebruiken.
Ja, uiteraard de wifi powerline. Zo had ik het toch geschreven, niet?
Geen idee, in principe niet nodig als je op het uiteinde enkel wifi nodig hebt.
Maar jij bevestigt dus dat de powerline met wifi ook een
utp heeft en dat je die als standalone access point kan gebruiken?
Goed gevonden 😉