24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Na installatie van MacOs Monterey update werkt Safespot op iMac niet meer....icoon bovenaan is verdwenen en bij poging om te herinstalleren verschijnt de boodschap dat er zich een fout heeft voorgedaan bij installatie van scripts uit het pakket BDEndpointinstaller.pkg
Heb de modem al herstart maar dit heeft geen effect.
Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Safespot
Opgelost! Ga naar oplossing.
Geprobeerd een antwoord te krijgen van de help-desk. Verder dan dat de techniek er zich bewust van is, en een nieuwe update in de maak is, kwamen ze niet (wat natuurlijk niet aan de mensen zelf ligt, wel aan de rommelmachine die telenet keer na keer blijkt te zijn).
Helemaal onverantwoord, er is niks van Safespot dat nog werkt, de toestellen zijn zelfs niet meer verbonden, en uninstallen kan niet
Hopelijk wordt probleem na 6 maanden eens opgelost,is een ramp
Nadat Safespot 2 weken geleden de geest gegeven had op mijn MacBook Pro met macOS Monterey en ik vruchteloos contact had met de helpdesk en achterliggende dienst, ben ik er vandaag in geslaagd om Safespot terug werkend te krijgen.
Na het ontkoppelen van mijn MacBook in Safespot Guard op de iPhone en het verwijderen van de app (verwijderen in veilige modus met Safespot Guard Uninstaller), werd de MacBook opnieuw opgestart en deed ik een volledig nieuwe installatie (alle stappen gevolgd vanuit Safespot Guard op de iPhone). Het viel me op dat het installatieprogramma (TelenetInstaller_MacOS.pkg) een kleine 100Mb groter is dan het vorige. Na het installeren moet er wel nog een goedkeuring gegeven worden in Systeemvoorkeuren, "Beveiliging en Privacy" in het tabblad "Algemeen" voor toegang van een bepaald onderdeel in de Telenetbeveiliging (slotje openklikken om toestemming te kunnen geven).
Het valt me ook op dat in het hoofdvenster van de Telenet Security, de onderdelen die destijds af stonden (in het rood) nu verwijderd zijn.
zelfde fenomeen hier
Vreemd dat het bij mij wel gelukt is. Hoewel ik moet toegeven dat het updaten toch niet probleemloos verloopt. Het update proces geeft aan dat de geïnstalleerde versie nieuwer is dan de versie die beschikbaar is op de update server.
Benieuwd hoe het verder zal evolueren...
Heb exact overlopen wat je zelf gedaan hebt , hier een MacBook Pro M1 chip , en blijf de error krijgen dat de installatie ook niet gelukt is. Heb de 12.2 Monterey geïnstalleerd de safespot verwijderd via de veilige modus.
Met andere woorden deze oplossing werkt dus enkel en alleen bij jou want ik merk dus op dat het bij meerdere al niet gaat , gezien de reactie op mijn bericht.
Fijn dat je het met ons wil delen. Het blijft een hopeloos ingewikkelde procedure, en je bent. nooit zeker of alle voorgaande rommel goed verwijderd is. We zullen maar blijven hopen 😉
Dus toch hetzelfde installatiebestand. Wat ik wel nog extra gedaan heb is, na het verwijderen van Safespot, CleanMyMac X er op losgelaten om fouten in de systeembestanden op te lossen. Ik weet wel niet of dit het verschil gemaakt heeft.
Zou kunnen natuurlijk dat dit het verschil maakt geen idee want dat heb ik niet gedaan.
Maar ik ga er geen tijd meer insteken ben er al meer als een uur mee bezig. Moet zo meteen ook gaan werken dus heb ook geen tijd meer om het te proberen maar ik wil er ook geen tijd meer insteken.
je aangereikte oplossing was het proberen waard maar eigenlijk verwacht ik van Telenet zelf dat het wel werkt en niet dat er na een update de boel mee stopt. Op deze manier heeft de safespot geen enkele meerwaarde als de klant zelf moet 'prutsen' om het oplost te krijgen. Ook op mijn windows pc werkt het nog altijd niet zoals het moet ook daar is nog geen oplossing voor. En nu geeft die aan dat ik nog wel beschermt ben dus ben niet van plan deze eraf te halen want zie dat ik dezelfde melding ga krijgen.
Als er op den duur geen oplossing komt stop ik Safespot en gebruik ik mijn eigen antivirus terug , heb er eentje zitten op mijn Mesh installatie systeem en die werkt wel want dat heb ik al getest. Weet enkel niet of die ook zo 'uitgebreid' is om andere slimme toestellen te beveiligen. Had die vraag hier al eens gesteld enkel weinig antwoorden op gehad.
Is niet op te lossen technieker van telenet komt dit nazien ,eindelijk zou ik zeggen safespot is een grote misere op mijn iMac.
Sinds 21/01 is er inderdaad een nieuwe versie voor Safespot Guard voor macOS (7.1.2). Deze versie is compatibel met macOS Big Sur en macOS Monterey.
Maar er is nog een issue opgedoken om Safespot Guard te installeren op Mac-toestellen met een Apple M1 chip. Er volgt zo snel als mogelijk een nieuwe update van Safespot Guard om dit op te lossen voor M1-toestellen:
Beste,
Het zou fijn zijn mocht Telenet daar eens op zijn website duidelijk over communiceren niet iedereen zit op dit platform. Maar dit probleem zorgt voor heel veel mensen voor problemen en onstabiliteit van hun computer. Zelf heb ik via de helpdesk en chat reeds dit probleem aangekaart maar kreeg geen antwoord.