Beantwoorden
Wimmme
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Hey allen,

misschien is het omdat het zondag is, maar ik krijg geen heldere oplossing voor mijn vraag bijeen gesprokkeld.

Zoals (zovele) andere mensen overweeg ik om m'n TV-abonnement buiten te kieperen. Ik heb momenteel een One Up abonnement, met TV Iconic (TV-Box).

We hebben ook Netflix en Disney+. Meestal wordt er TV gekeken via de Chromecast (Google TV), en hoe langer hoe meer on demand en geen 'gezap' meer.

De Telenet TV app op Google TV is leuk, maar qua kijkervaring toch niet hetzelfde als de Digibox.

 

Ik zou graag overstappen op TV Flow: zo heb je de klassieke vlaamse zenders alsnog bij elkaar, een tv-gids, etc

Mooie tussenoplossing, geen overschakelen meer tussen TV-Box en de chromecast, beter profiel-beheer over apps heen, etc ...

Probleem is nu vooral dat ik dat liever eerst getest had voordat ik m'n abo opzeg (keep the wife happy 🙂 )

Je kan de Flow app echter niet gebruiken als je datspecifiek abo niet hebt. Klantendienst kon me niet goed verderhelpen.

Hoe lang mag je na opzeggen abo je Tv-Box nog bijhouden ? Ik zou kunnen overstappen naar Flow, en als het niet meevalt gewoon meteen kunnen terugswitchen.

Een bijkomend Flow-abo bleek ook niet zomaar te gaan.

 

Ik begrijp dat ze dit gedrag niet willen stimuleren/faciliteren bij Telenet

 

Of heeft er iemand screenshots ofzo van de Flow-app ? Of een ander idee hierover?

Ik las ook ergens dat Telenet alles naar de Telenet TV-app wil brengen, na de Yelo dus ook de Flow-app. In dat geval hoef ik natuurlijk niet te testen en kan ik evengoed nu zelf al switchen.

Ik betaal liever 10€ minder per maand voor iets dat geen echte meerwaarde mere biedt, dan neem ik er liever nog een Streamz-abo bij voor meer gerichte content ...

 

32 reacties
LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Dankjewel voor de feedback maar in het artikel staat geen enkele vermelding naar mijn vraag omtrent de Telenet Flow app. Dit gaat over de Yelo app.

Vanaf wanneer kunnen we met een Flow contract de Telenet Flow app verlaten en kijken via Telenet TV app ?

 

Luc

0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1024
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

@LanciaPhedra 

Dat staat er wel hoor, je moet niet alleen het bericht maar ook de reacties lezen. Het bericht zelf gaat inderdaad over Yelo maar in de reacties kwamen vragen (en antwoorden) over Flow.

Het volgende is mogelijk relevant voor jou:

13/10/2022

Zal de TV Flow-app ook overschakelen naar de TV-app?
ja, ook de TV Flow-app zal omschakelen naar de Telenet TV-app en dit in het voorjaar van 2023. Dat je er nu al op kan inloggen was niet de bedoeling, maar ook niet echt een probleem. Alleszins de TV-app is nog niet functioneel voor Flow-klanten. Nog enkele maanden afwachten dus. 

13/04:

even nagevraagd voor je en helaas nog geen einddatum bekend. De collega's houden ons op de hoogte, zodat we jullie hier op De Netweters ook kunnen informeren zodra er nieuws is.

---

Dus in het kort, het zal ooit gebeuren. Het was gepland voor voorjaar 2023, maar ik vermoed dat de kans is klein is dat het in de komende 2 maand zal gebeuren. Ik zou je aanraden om het andere onderwerp te volgen, kans is zeer groot dat je daar een update zal krijgen als het zover is.

Trouwens, elders op De Netweters heeft een Flow-klant aangegeven dat hij gewoon kon tv kijken via de TV-app/website. Heb je dat al eens geprobeerd? (Ben zelf geen Flow-klant, dus kan niet bevestigen dat dat effectief werkt)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Ik ben flow klant ik kijk al enkele maanden via de TV app/website

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Dankjewel voor je feedback, dat is al iets concreter 😉

Ikzelf ben (nog) geen Telenet Flow kijker maar zou wel willen overstappen naar Flow als ik 100% zeker ben dat ik mijn Telenet TV app op de Apple TV kan blijven gebruiken.

Ik las immers dat de Telenet Flow app technisch onstabiel was.

Mag ik ervan uitgaan dat technisch alles stabiel is bij Flow gebruikers met de Telenet TV app (op Apple TV) ?

Voor deze feedback dient dit forum toch, of niet ?

0 Likes
on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Ik heb sinds midden maart een nieuw abo met TV Flow, en heb nog geen seconde kunnen kijken via Flow, wegens niet kunnen inloggen 🙄

Na verschillende pogingen en alle mogelijke kanalen toch de klantendienst kunnen bereiken en het probleem uitgelegd, maar er kon geen verklaring gegeven worden.

Er werd een dossier geopend en het probleem werd doorgegeven aan de achterliggende technische dienst zoals dat heet.

We zijn nu 2 maanden verder en Flow vloeit nog steeds nul nada noppes, ik heb zogezegd geen toegang tot deze dienst *sigh*

We zullen het maar wijten aan de nu welgekende IT-problemen zeker....

Met andere woorden, het kan goed uitdraaien en je alles bieden wat je ervan verwachtte, of je kan pech hebben zoals ik en gewoon betalen voor een dienst die het gewoon niet doet.

Ik wil @LanciaPhedra niet afschrikken, alleen aantonen dat het niet altijd loopt zoals verwacht.

 

Gegroet.

Patrick

0 Likes
LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Dankjewel, daarvoor stel ik nu net de vraag. Gebruikersfeedback is superbelangrijk.

Ik veronderstel dat je de Telenet TV app gebruikt en niet de Telenet Flow app.

Groeten en dank

Luc

0 Likes
on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Niks werkt, noch de TV Flow app noch Telenet TV.....heb al tientallen keren QR-codes ingescand met beide apps en proberen inloggen, maar geraak gewoon niet aangemeld 🙄

Gelukkig kan ik nog TV kijken met de native apps zoals VRT Max en VTM Go, die werken perfect.

Ter info, ik werk met een Chromecast 4K.

 

Patrick

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

@on4cdj 

Heb je ook eens geprobeerd de Telenet Flow of de Telenet tv app te openen op je gsm en lukt het daar dan wel ? 

En gebruik je ook de inlog gegevens die je gebruikt van 'mijn Telenet' ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Na QR-codes ingescand te hebben krijg je 6 cijfers of niet

Na de cijfers blijft hij hangen

Heb de code via een pc al ingevoerd

Op de Chromecast

ga naar home

ga naar tandwiel

klik wifi

kijk eens signaalsterkte op goed staat

0 Likes
on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Been there done that....😏

Hetzelfde op de gsm met de TV Flow app, en bij de Telenet TV app krijg ik na het invoeren van mijn logingegevens de melding "Oeps, niet zeker of je de juiste tv-app gebruikt ?"

Ik gebruik inderdaad dezelfde inloggegevens als bij mijn account en Mijn Telenet.

Trouwens, na het inscannen van de QR-code bij TV Flow krijg ik de melding op mijn gsm dat het inloggen gelukt is, maar op het TV scherm de foutmelding dat ik geen toegang heb tot TV Flow. Reeds tientallen keren geprobeerd tegen beter weten in....je weet maar nooit eh, maar helaas pindakaas 😏

 

Patrick

0 Likes
on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

De cijfercode krijg ik inderdaad, maar dan dus die error dat ik geen toegang zou hebben tot TV Flow.

Zowel geprobeerd op de Chromecast, gsm en de laptop, met verschillende browsers enzovoort enzoverder.

Wifi sterkte is uitstekend.

 

Patrick

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Update 2.

 

Als het opgelost is en in orde geraakt is mag het ook eens gezegd worden.

Eindelijk kan ik kijken via TV Flow, en dit na meer dan 2 maanden.

Ik heb ze (Telenet dus 😉) enkele dagen geleden nog eens wakkergeschud met een berichtje met de vraag naar de stand van zaken.

Het antwoord kwam vlug terug (jawel !) en dat het probleem direct zal worden doorgegeven naar de achterliggende dienst en dat het zeker zou opgelost worden.

Er zou een SMSje gestuurd worden als het in orde was.

Deze ochtend toch maar eens proberen om in te loggen op TV Flow, je weet maar nooit eh, en bingo !, het werkte ! 😀

Dus je ziet, geduld wordt beloond, en ondanks het vruchteloos wachten op een verlossend SMSje die er niet gekomen is, loont het de moeite om toch nog maar eens te proberen.

Wat de kijkervaring betreft zal nog moeten blijken, maar het ziet er wel OK uit qua layout, programma's zoeken, TV-gids enz.

Ohja, terwijl we bezig waren met TV Flow, dan ook maar eens checken of ik eveneens kon inloggen op de Telenet TV app en jawel, ook daar succes ! 😀

Dus we kunnen nu kijken via twee apps, hoerah !

 

Voilà, case closed zoals ze in mooi vlaams zeggen, en succes aan diegene die TV Flow en/of Telenet TV aan de praat willen krijgen.

 

Gegroet,

 

Patrick

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Als de Telenet TV app goed werkt zou ik de Flow app niet meer gebruiken want die gaat op korte termijn verdwijnen.

LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet TV Flow app testen of proberen ?

Dankjewel allemaal voor de feedback.

Wat me hierbij opvalt is dat Telenet zelf als bedrijf geen officiële communicatie doet over de uitfasering van de Flow app.

De ontvangen feedback is eerder experimentele ondervinding … maar dat geeft geen garantie dat Telenet ondersteuning geeft ingeval het misloopt.

0 Likes