24747
netweters
|
152253
antwoorden
|
20683
vragen
|
2 vraagjes:
Wat een goed nieuws! Maakt mijn dag goed dat de TV-Flow app eindelijk beschikbaar is voor Samsung-tv's. De vormgeving ziet er alvast goed uit.
Ik test enkele dagen uit en geef dan mijn bevindingen. Ik hoop alvast dat de haperingen tijdens het streamen via tablet of smartphone verleden tijd zijn nu.
@Master-Magic schreef:@m-jan20 dan kan je nog lang wachten, Discovery+ heeft nog geen plannen in belgie las ik deze week op een ander forum 😉
Link?
Hallo @m-jan20,
1. Hiervoor contacteer je best de klantendienst. Je kon vroeger YUGO TV uitproberen als klant met je bestaande profiel. Maar ik weet niet of dat nu nog kan sinds Telenet TV flow.
2. Ik heb het screenshot ook maar doorgekregen van één van de developers 😉 Dit is een screenshot van de Samsung store. Maar ik vermoed dat je op de klantendienst pagina's van Samsung wel kan vinden hoe je het thema kan veranderen.
Dag @JVer, laat ons zeker je bevindingen weten!
Veel plezier er mee!
Werkt goed, programma's laden veel sneller dan als je streamt via tablet of smartphone.
Gisterenavond ook geen haperingen tijdens piekmomenten (wat wel zo was tijdens het kijken via tablet of smartphone).
De app crashte wel één keer: geen enkele reactie meer in de app bij het indrukken van knoppen op afstandsbedieding. (De tv zelf reageerde wel nog.)
Hierdoor moest ik de app verwijderen en herinstalleren.
top nieuws!
Ik heb helaas wel al iets vreemd aan de hand en dit op twee verschillende Samsung TV's. Eentje van 2020 en eentje van 2021. Beide toestellen hebben de laatste nieuwe Tizen firmware. Ze zijn allebei met de utp-kabel verbonden. Andere diensten zoals Apple TV, Netflix, YouTube,... werken op beide tv's even goed in de hoogste kwaliteit. Het probleem stelt zich wanneer men naar een bewaard programma wilt kijken. Op de nieuwste Samsung TV komt er na nog geen minuut kijken een foutmelding op het scherm. Zie hieronder. Live kijken lukt voorlopig wel doorlopend. Op de Samsung TV van 2020 lukt daarentegen alles met de nieuwe Flow app, zowel Live als bewaarde opnames.
Even wat technische informatie.
Zou het kunnen dat het euvel zich bevindt in het verschil van de Tizen firmware?
samsung QE65QN95AATXXNPD is dat de juiste nr volgens ik zie is het ingevoerd toestel kan zijn dat met dit te maken heeft. in nederland hebben ze ook problemen gehad met bol toestellen van samsung een ramp nederlandse aps gingen niet of liepen vast
@Ex-Netweter
Bedankt voor het meedenken, op de Mijn Samsung pagina vind ik de volgende geregistreerde nummer ook terug: QE65QN95AATXXN
Dit toestel is aangekocht via de Belgische tak van Coolblue. Hoe zie je precies dat het ingevoerd is?
@HaroenR Zou dit effectief een oorzaak van het probleem kunnen zijn?
de pd afkortingen na de XXN mag er niet bij staan
van welk land het is is niet duidelijk
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/buitenlandse-model/td-p/1312676
Ik heb nog eens op de tv zelf gekeken en het lijkt dan toch geen import te zijn. Lijkt me ook straf aangezien hij gewoon via Coolblue België gekocht is aan de reguliere prijs.
Ben echt benieuwd waar het probleem aan zou kunnen liggen.
@janne_man wat bedoel je precies? Ben niet mee met je vraag. De beide tv’s zijn nieuw. De ene waar alles op werkt is model 2020 en degene met problemen is model 2021; dat is het allernieuwste Neo model van Samsung, is nog maar een maand verkrijgbaar ongeveer. Met name:
https://www.samsung.com/be/tvs/qled-tv/qn95a-65-inch-neo-qled-4k-smart-tv-qe65qn95aatxxn/
De andere TV (model 2020) waar alles op werkt:
https://www.samsung.com/be/tvs/qled-tv/q80t-55-inch-qled-4k-smart-tv-qe55q80talxxn/