Beantwoorden
StijnAe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Telenet-app herkent nieuwe modem niet na overstap ONEup

Dag allemaal

 

 

Eergisteren van Yugo naar One Up overgestapt. 
Gisteren mijn modem vervangen naar de nieuwste … Eerst had ik problemen in verband met mijn internetsnelheid. Ging steevast niet hoger dan 90Mbps via bedraad netwerk. Dit probleem is inmiddels al opgelost, maar nu zit ik met het volgende probleem: de Telenet app zegt dat mijn modem offline is. Volgens de website staat deze echter wel online, alsook heb ik uiteraard de reset al uitgevoerd. Had ook contact opgenomen met de helpdesk, maar we zijn er niet uitgekomen en ze stellen voor om een technieker in te schakelen. Voor ik een afspraak maak met een technieker, had ik graag eens gehoord of iemand dit probleem ook heeft gehad? Ik vermoed dat mijn app de oude modem nog zoekt, en de nieuwe niet herkent. De nieuwe heeft de instellingen van de oude overgenomen. 

 

(En neen het heeft niet te maken met het rode bolletje bij Payments. Ik heb nog een halve maand. 😂)

 

AC76C888-CA61-4DB9-9F11-14FD6FB9A487.jpeg

02B816A3-9243-4BCF-9486-DFD6DB53E497.png

83CA18D7-78A5-4FC3-A11B-247275B5A55A.jpeg

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet app herkent modem niet

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet-app herkent nieuwe modem niet na overstap ONEup

@StijnAe  

Ten aller eerste heb ik je afbeelding afgewezen omdat je Telenet netwerknaam erin staat. Het is niet toegestaan hier prive namen en dergelijke neer te zetten. 

 

Ten tweede je zegt dat je gisteren de modem hebt binnengebracht en dat je deze hebt laten omruilen. Geef het systeem wel even de tijd om de orders door te laten lopen dat kan even duren. Je kan ook eens proberen de app te verwijderen en terug te installeren. En nee het heeft niks met betalingen te maken anders zou er veel mensen die informatie niet zien in hun app. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet-app herkent nieuwe modem niet na overstap ONEup

@StijnAe ik kwam gisteren per toeval voorbij een ticket over dit probleem. Blijkbaar kregen sommige klanten een melding in de Telenet-app dat hun modem offline stond, meestal vlak na een modem wissel. Maar bij nazicht staat de modem altijd perfect online. Er zat blijkbaar iets mis in de data achterliggend die deze verwarrende melding in de Telenet-app gaf. Dit zou nu volledig opgelost moeten zijn. Kan je eens kijken in de Telenet-app of je dit nog steeds ervaart? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Tvd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet-app herkent nieuwe modem niet na overstap ONEup

Afgelopen vrijdag 24/09 een modem gaan omruilen. Krijg deze melding in de app.
Telenet gebeld en ook hen verteld over dit bericht en het antwoord is : Wij kunnen er niets aandoen moet een dossier aangemaakt worden voor de achterliggende diensten.

Vanaf ik digitale tv heb 3/09/2021 tot op heden niks anders dan **bleep** met Telenet.
Zo behandelen ze dus blijkbaar klanten die al meer dan 20j klant zijn bij hen. En als je ze aanspreekt op messenger krijg je te lezen : Het sturen van meerdere berichten wordt aanzien als spamming,

Telenet is goed bezig om richting de uitgang geleid te worden. Ik wordt hun houding meer dan beu!

 

0 Likes
brecht_des
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet-app herkent nieuwe modem niet na overstap ONEup

Ik heb hetzelfde probleem zoals hier initieel gemeld. Modem wordt als offline weergegeven in de telenet app na installatie nieuwe modem. 
Ook na opnieuw installeren van de telenet app blijft dit probleem zich stellen.

modem herstarten lukt wel vanuit de app, dus blijkbaar kan hij de modem wel detecteren, echter geen mogelijkheid om bvb. snelheid te testen..

 

73C69FBC-1835-435C-A31E-A2FE08B327F5.jpeg

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet-app herkent nieuwe modem niet na overstap ONEup

@brecht_desals dit recent gebeurd is die modem swap dan kan het paar dagen duren eer het systeem bij Telenet de aanpassing heeft doorgevoerd, in mijn Telenet zou je na paar dagen de aanpassing moeten zien, de app volgt dan ook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.