25.311
netweters
|
155.943
antwoorden
|
21.094
vragen
|
Ik heb sinds kort mijn 2 Telenet wifi powerlines ( PG9073 en PG9072) vervangen door 2 TP link (WPA7617)powerlines . Voorheen had ik in mijn tuinhuis op ong 35m geen of nauwelijks wifi ontvangst.
Sinds ik de TP link gebruik is dit wel iets anders , wat een verschil !! Perfecte wifi in het tuinhuis en ook binnenshuis, op de 1ste verdieping en op het terras buiten is het bijna een maximale ontvangst . Begrijp niet hoe dit komt ...
Enfin , het enige probleem is nu : ik zie de nieuwe tp link powerlines niet staan in mijn Telenet topologie weergave .
Iemand een idee hoe dit komt ?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TP link wifi powerline
Er is geen "probleem" ...
De reden is dat jouw nieuwe Powerlines geen IP adres hebben gekregen van de Telenet modem.
Je moet ze dus:
1) ofwel instellen op dynamisch IP (DHCP).
2) ofwel beide Powerlines een (verschillend) vast IP adres geven in de range van de Telenet modem (bij voorkeur een adres tussen 192.168.0.2 en 192.168.0 49).
Maar gezien alles werkt kan je het ook zo laten.
Het is niet omdat je ze niet ziet, dat ze er niet zijn of niet werken
Apparaten verbonden met de WiFi Powerline (vb tuinhuis) zal je wel zien staan in Mijn Telenet.
Nee , een probleem is het niet echt daar heb je gelijkl in . Alles werkt perfect. Maar in de topologie zie ik dus enkel de modem (verbonden met x aantal toestellen) en daaronder Powerline (niet verbonden) en 2 wifi powerlines (niet verbonden) . Dynamische IP is ingesteld.
Bij de vorige powerline en wifi powerline van Telenet zelf , zag je ze dus alle 3 staan met naam en resp. de verbonden toestellen.
OP stelt dat de nieuwe powerlines werken, zelfs beter dan die van Telenet. Hoe kunnen ze dan geen (intern) adres van de modem gekregen hebben? Ik heb het gevoel dat ik iets mis.