24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Na het aanvragen van 1 jaar vooruitbetaling heb ik opeens mobiel verbruik buiten abonnement en zou ik teveel piek verbruik hebben bij mijn vast internet. Dit terwijl ik een one for one abonnement heb.
Als ik op My Telenet kijk, dan volstaat die informatie niet om er op uit te komen. Wat ik betaald heb en wat mij betaald wordt moet ik gewoon vergelijken met wat ik werkelijk moet betalen en werkelijk moet ontvangen. Mijn balans is nu € 10,52 te veel ontvangen en nog verschuldigd verbruik van volgens verbruik abonnement waar ik nog geen afrekening van heb.
Het heeft niet veel zin om nu naar Telenet hierover te reageren. Laat Telenet het probleem oplossen. Mogelijk komt er dan iets volledig correct uit en anders kan het dan nog gemeld worden.
@janne_man schreef:
@Suzyaansluitend op de reactie van @Avanti doe ik graag volgende suggestie aan Telenet:
Bij bepaalde problemen (zoals dit), moet de klant een gemakkelijker toegang hebben tot Telenet dan de huidige mogelijkheden. Het ideale is dat de klanten rechtstreeks contact kunnen hebben met een bevoegd persoon. Vermits we niet in Utopia leven, zou het al een enorme stap zijn, indien de klant na een eerst contact een code krijgt die dan kan gebruikt worden voor de latere contacten in verband met datzelfde probleem. De ontvangende entiteit (webformulier, Whatsapp, telefoon, sociale media, ...) stuurt dat op basis van die code rechtstreeks door naar de bevoegde persoon of dienst. Die kan dan contact opnemen met de klant. Zo een system mag geen dagen duren, maar binnen het uur zou er reactie moeten zijn. Iedere keer bellen voor hetzelfde probleem en iedere keer moeten uitleggen is zeer frustrerend.
@janne_man alle klantendienst medewerkers werken in hetzelfde systeem en iedereen kan alle dossiers zien die er voor een klant zijn aangemaakt. Dus in principe kan elke medewerker waar je mee in contact komt zien wat er voorheen is aangemaakt of waarover er gesproken is. Volgens mij staat er voor elk van jullie één dossier open voor het grotere probleem, dat ook gelinkt is aan het achterliggende incident waaraan er gewerkt wordt. Zo weten de collega's hoe groot de impact is en welke klanten geïnformeerd dienen te worden zodra dit eindelijk volledig opgelost is. Maar als jullie in tussentijd contact opnemen om het foute verbruik te laten crediteren, dan worden hier aparte korte dossiers voor aangemaakt en die worden meteen afgehandeld door de medewerker die je op dat moment aan de lijn hebt of op WhatsApp spreekt.
Eén bevoegd persoon voor elke klant zou natuurlijk een ideale wereld zijn, maar lijkt me persoonlijk nogal een hele organisatie om te realiseren. Misschien handig om te weten: zodra een klantendossier bij de Ombudsdienst zit, omdat je als klant daar contact mee hebt gehad omtrent een klacht, komt je dossier bij een aparte afdeling van Telenet terecht en dan volgt dit team het dossier end-to-end op. Andere collega's van de klantendienst mogen dan zelfs geen wijzigingen meer doen, omdat ze de opvolging bij hen houden en de communicatie zo willen versimpelen en moeten aligneren met de Ombudsdienst.
@Avanti schreef:
Eigenlijk is het heel eenvoudig. Er is een dossier opgemaakt. Dat ze die referentie nummer bezorgen aan iedereen die betrokken is. Nu bestaat de kans dat er al meerdere dossiers voor hetzelfde probleem bij dezelfde klant zijn opgemaakt. Trouwens heb ik gemerkt dat de aanrekeningen een eigen leven beginnen lijden waar niemand nog zal aan uit geraken. Er is €20 terug gestort op mijn rekening terwijl ik geen enkele onterechte aanrekening heb betaald.
Het is heel eenvoudig. Foute aanrekening crediteren naar €0, niets overzetten naar volgende maand. Zoals ik zei, dit gaat escaleren tot niemand nog weet hoe het in elkaar zit.
@Avanti helaas maken crediteringen aanrekeningen vaak minder overzichtelijk. Vaak hangt het ook nog eens af wanneer de creditering precies wordt gedaan. Het bedrag dat je op MyTelenet ziet, stel dat de aanrekening al is opgemaakt en er wordt een bedrag gecrediteerd, zal niet wijzigen. Dit omdat de creditering op de volgende aanrekening verrekend wordt. Dit maakt het inderdaad best complex, zeker als je al verschillende crediteringen hebt gekregen omwille van bijvoorbeeld een aanslepend probleem.
Nogmaals onze excuses voor het chaotische gevoel dat jullie hierdoor ervaren. We hopen oprecht met jullie mee dat het snel opgelost zal zijn!
Ik geraak ook al eens gefrustreerd. Of de niet correcte verwerking van mobiele data al dan niet gekoppeld is aan het jaarafrekening, laat ik in het midden. Sinds mijn nieuwe smartphone begin van deze maand krijg ik regelmatig een sms van Telenet dat ik X euro extra verbruik heb bovenop het mobiele abonnement van mijn datasim. Of de niet correcte verwerking van mobiele data al dan niet gekoppeld is aan het jaarafrekening, laat ik in het midden. Op 10 februari kreeg ik spontaan een e-mail van Telenet over dit probleem. Dit komt bij mij zeer positief over. Het probleem is gekend. Er wordt aan gewerkt. De klant wordt gerustgesteld. Ik weet wel dat het allemaal niet zo eenvoudig is, maar dit is nu eens een goed voorbeeld van goede communicatie over een probleem.
Ik kreeg net dezelfde mail. Volgens mij door het aankaarten van Suzy bij Telenet en het melden bij de ombudsman. Ik klink nu misschien streng, maar zoiets moet spontaan van Telenet uitgaan en mag zeker niet zolang op zich laten wachten.
Uiteraard hoop ik ook dat het vlug zal in orde zijn. Ik weet echter dat het wel een tijdje zal duren. Enerzijds moet de oorzaak van de fout opgelost worden, zodat geen andere klanten ook opgescheept zouden zitten met hetzelfde probleem en anderzijds moet na verbetering elke betrokken klant grondig nagekeken worden of de rekening klopt. Boekhoudkundig zitten daar heel wat verwerkingen achter. Voor ons als klant is hetgeen we moeten betalen (en terugkrijgen) belangrijk, maar voor Telenet is de volledige interne verwerking ook belangrijk. Als buitenstaander kunnen we de complexiteit van het probleem niet overzien en dat hoeft ook niet.
Een goede communicatie verzacht de pijn doordat het begrip opbrengt. Ik ben net als jij van mening dat zulke communicatie veel vroeger kon, maar dat is het verleden. Daarom hoop ik dat Telenet een inspanning in die zin gaat doen naar de toekomst. Ik zou het bijvoorbeeld bijzonder appreciëren indien het probleem deze maand nog niet opgelost is, dat er dan een nieuwe spontane communicatie komt van Telenet.
Een nieuwe maand en een nieuwe onterechte aanrekening. Vorige maand beloofde Telenet om de dag nadien deze te corrigeren. Tot op heden geen mail gezien. Iemand van jullie wel? Als ik tegen vrijdag niets hoor van Telenet gaat er opnieuw een mail richting ombudsman.
Bij mij nu wel ,De afrekening is na 3 dagen betaald volgens de.app. de afrekeningen zijn wel boekhoud kundig raar en fout maar ja ik moet niet meer bellen.
Ondanks dat in de mail van Telenet vermeld staat dat de foutieve rekeningen zouden worden gecorrigeerd en we zelf geen stappen meer moeten ondernemen, leek me dit toch te lang zonder reactie van Telenet. Ik heb dan ook via het contactformulier willen de rekening van maart betwisten. Helaas, bij het doorsturen van het formulier was er een "tecnhisch probleem". Dan maar opnieuw via telefoon contact met de klantendienst opgenomen.
Daar wist men me te zeggen dat we toch nog elke maand zelf moeten contact opnemen om de rekening te laten corrigeren! Sorry maar dit trekt echt nergens meer op en zeker geen goed voorbeeld van goede communicatie.
Op 3 februari 8:45 heb ik een mail gekregen van Telenet waarmee Telenet meldt dat de afrekening van (van februari) gecorigeerd wordt. Heb je ook in de spam gekeken?
Wat zie je staan als je in my Telenet kijkt?
Ik heb geen mail gekregen ook niet in de spam. Zowel in de app als op my Telenet staat de rekening nog open. Gisteren gebeld en ze zouden die corrigeren. Niet dus. Contact formulier werkte niet. Wat moet ik hier nu mee doen
Wat je moet doen: gewoon niet betalen en rustig blijven. Negeer dat gewoon en laat je leven en gezondheid hierdoor niet verpesten.
Wat kan Telenet doen als je niet betaalt? Ofwel ziet Telenet het tijdig in en komt dan de correctie, ofwel begint het met een verwittiging dat je nog niet betaald hebt en vervolgens wordt een aanmaningskost aangerekend. Als je het niet aankunt kan je dan alsnog een klacht indienen. Deze klacht beperkt je tot de aanmaningskost, want je hebt alles betaalt wat je moest betalen. Na die nieuwe klacht bij Telenet kan je dan na redelijke termijn een nieuwe klacht indienen bij de ombudsdienst Telecommunicatie.
Bij die nieuwe klacht kan je dan ook een vordering indienen (ik ben bescheiden in die zaken en beperk dat tot hetzelfde bedrag dat Telenet aanrekent.).
Dat is het juist. Ik kan hierbij niet rustig blijven en dat laten escaleren. Na twee maal bellen is het in orde gekomen. Blijkbaar had de backoffice bij mij niets gecorrigeerd. Sorry maar dat gaat er bij mij toch niet in.
Na 2 maanden mijn factuur aan te passen naar 0 euro moet ik vandaag 22 cent betalen. Al mijn facturen van dit jaar zijn fout. Ze krijgen het niet opgelost want de maand die nu bezig is is ook weer fout...
Ze krijgen het inderdaad niet opgelost. Ik ga mag zelf geen contact meer opnemen met de klantendienst maar alles moet nu via de ombudsman gaan die ineens mijn klacht met 90 dagen verlengd heeft wegens te complex.