Beantwoorden
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 De nieuwe Einstein! Krak

Verkeerde info voor installatieafspraak

Hallo collega's, 

Vandaag heeft een klant van mij contact met me opgenomen om te vragen welke coax- en UTP-kabels nodig zijn voor een nieuwe installatie.

Ze heeft onderstaande melding gekregen : 

Installatie Telenet.jpg

Deze melding is vrij verwarrend, omdat niet wordt aangegeven waarvoor de coax- en UTP-kabel nodig zijn.
De tekst zou aangepast moeten worden om duidelijk te maken dat er een coaxkabel in huis moet binnenkomen (meestal vanop de straatkant) om de Telenetrouter aan te sluiten. Niet iedereen kent het verschil tussen een UTP- en een coaxkabel blijkbaar. Ze voorzien dan meestal gewoon een lossen coax kabel en UTP kabel vanuit de winkel.

Wat is jullie mening hierover ? 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
4 reacties
ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! De magic number!

@kristofDW 

Voor de binnenbekabeling lijkt dit toch wel correct, maar wel heel algemeen?

Zou het duidelijker zijn als deze link eraan toegevoegd wordt?

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik vind dit niet duidelijk. Het doet uitschijnen alsof je die coax zelf moet leggen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

De link naar de info op de website zou inderdaad wel helpen, maar is dit echt de enige communicatie?

Ik zou toch verwachten dat wanneer dit soort afspraak gemaakt wordt de nodige informatie meegedeeld en indien mogelijk gemaild wordt.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 De nieuwe Einstein! Krak

@ChristofM Deze link is al een begin maar de klant vond dit niet duidelijk genoeg. Ze dacht dat ze de coax en UTP kabel zelf moest kopen en aansluiten voordat de technieker langskwam. Dit kan niet de bedoeling zijn. Deze info staat trouwens onder "mijn afspraken" als de klant een nieuwe installatie aanvraagt. 

Misschien moet dit herbeken worden ? 

KristofDW | Krak
  carpé diem.