Beantwoorden
Bvtelnet
Experienced Weetjeslezer
En we zijn vertrokken! Hi there!

Winnaar van een wedstrijd maar Telenet claimt van niet

Ik deed mee aan een wedstrijd ingericht door Telenet en ik won. Ik ontving een mail van info@mkt.telenet.be en kreeg een bericht in de Telenet app om me te feliciteren met mijn koptelefoon met ruisonderdrukking! Ik hoefde niets te doen, ik zou snel mijn prijs ontvangen… toen ik vandaag per chat vroeg wanneer ik mijn koptelefoon zou krijgen wisten ze me te vertellen dat ik een phishingmail ontvangen had..?!? 

8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Dat lijkt inderdaad op phishing. Iedereen kan jou een e-mail sturen met dat adres als afzender. En dat bericht was waarschijnlijk niet in de Telenet app, maar op een website die erop leek.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Je weet wat te doen paswoord veranderen en alles na zien

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Bvtelnet 

Je hebt niet mee gedaan je dat was een nep email van iemand die zich voordeed als Telenet. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

Het e-mailadres is effectief een e-mailadres van Telenet (kan uiteraard vervalst zijn) en Telenet doet regelmatig wedstrijden. Dus ondanks wat men hier zegt kan het weldegelijk juist zijn. Lijkt me ook weinig waarschijnlijk dat de klantendienst op de hoogte is van wat de marketing afdeling allemaal doet. 

Heb je de email nog? Stuur eventueel een screenshot (zorg dat je naam, e-mailadres en andere persoonlijke info niet zichtbaar zijn)

Toen ik vorig jaar een wedstrijd won kwam het in ieder geval ook van dat e-mailadres. Toen duurde het toch zeker een maand voor mijn prijs aankwam.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Bolletje
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Edit:

Antwoord verwijderd omdat iemand wat op zijn teentje getrapt was

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Bolletje 

Dat heeft niks met vroeg te maken.....

Je krijgt een link klikt er op en 'iemand ' heeft je gegevens en kunnen doen wat ze willen. Ja je hebt mee gedaan om je gegevens te geven aan iemand.....

Alles uit naam van Telenet in dit geval. 

Je hebt gewonnen.... ja dat kan maar dat is ook niet gezegd dat het van Telenet uit komt. 

Misschien kan onze @Moderator wel de info geven of dit allemaal correct is. 

Ik krijg ook af en toe eens zo een email om mee te doen met een wedstrijd maar ik klik er niet op. Deze wil ik zien op de website dan vertrouw ik dat wel maar niet zo maar ff een email of eender wat waar je op kan klikken. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
Bolletje
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

@patrick37 

LoL

Jullie zijn in de veronderstelling dat phishing was.
Als het een echte wedstrijd was, heeft hij er wel aan deelgenomen.

Zoals je college krak schrijf: de Klantendienst is niet van elke wedstrijd op de hoogte.

DeMMi
Expert Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? Topicwurm!

Hey @Bvtelnet, onze oprechte excuses voor de verwarring die is ontstaan via de klantendienst. We kunnen bevestigen dat er inderdaad een recente app-wedstrijd is geweest waarbij 100 klanten een koptelefoon, draadloze oortjes of smartwatch konden winnen. 😊 De winnaars contacteren we persoonlijk via e-mail en deze week verzenden we ook de prijzen via GLS!

Aangezien je een mail hebt ontvangen, lijkt het erop dat jij één van de gelukkige winnaars bent. Van harte gefeliciteerd met jouw prijs! 😃🎉 

Mocht je hier toch nog vragen over hebben, kan je steeds een bericht sturen naar de klantendienst via WhatsApp, Facebook Messenger, X/Twitter of Instagram. Dan helpen we je graag verder! 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Expert Moderator