Beantwoorden
Dirk15
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Sinds eergisteren werkt de chromecast niet meer via Yelo Play. Deze ochtend werkt mijn externe chromecast tv wel weer, die met de ingebouwde Chromecast (Sony Android) nog steeds niet. Andere apps die kunnen chromecasten (Netflix, Twitch, ...) doen dat wel.

Zowel via iPad, iPhone, iMac kan er geen connectie gemaakt worden met de Sony android tv. Alles is up to date.

0 Likes
57 reacties
GDeLaet
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Jij bent af! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Hier net hetzelfde verhaal.

Ik heb een MiBox S met ingebouwde Chromecast.

Tot een maand geleden werkte dit prima, nu kan ik vanuit elke app (Google Chrome tabblad, youtube, ...) casten behalve op men smartphone vanuit de Yelo app en ook niet vanaf een Google Chrome tabblad waarop ik in yelo tv kijk.

 

 

0 Likes
Dirk15
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Nog eens gebeld na een kleine maand, ze gingen met toen opbellen. Niet dus. 

Antwoord: een interne chromecast supporteren we niet. Waarom niet? Daarom niet...

 

Je moet maar een externe kopen. 

 

Ok, toppie. Dus aan allen die met hetzelfde probleem zitten. Ze gaan er niets aan doen. 

Dirk15
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Als ik goed kan lezen wordt er nergens vermeld dat een ingebouwde chromecast niet ondersteund wordt (het werkte ook tot voor een maand). Maar dat is het laconieke antwoord dat je krijgt. Als je vraagt waarom niet, krijg je geen antwoord. Ik suggereerde ook om me dan maar een externe chromecast cadeau te doen, aangezien ze die toch voor 5 euro bij Yugo meeverkopen. Neen, dat ging niet uiteraard. 

Dus eigenlijk is dit zeer bedrieglijke reclame. Werkt bij elke tv met chromecast... Een normaal bedrijf  (Netflix, Prima, Twitch, Youtube) zorgt er dan voor dat na een update de software aangepast wordt. Niet bij Telenet...

 

Schermafbeelding 2019-08-06 om 12.15.13.png

0 Likes
Dirk15
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Uiteindelijk heb ik naar het radioprogramma 'De Inspecteur' gemaild, omdat ik dit eigenlijk niet vind kunnen. Ze zijn daar met vakantie tot in september. We zien wel wat er van komt.

 

"Beste

 
Ten einde raad, moet ik me tot u wenden, omdat Telenet dit probleem negeert. Sinds enkele maanden hebben we een nieuw Telenetabonnement. Ik gebruik het om televisie te kijken via Google Chromecast. Dat werkte prima, tot een kleine maand geleden. Er is een update geweest van de software van de ingebouwde chromecast en Telenet vertikt het om hun software aan te passen. Ik heb gebeld, twee keer, een thread gestart op Netweters van Telenet. Maar ze willen er niks aan doen. Daarnet hoorde ik het nog aan de telefoon van een techie (in de achtergrond): “we supporteren dat niet”. Dat is een keuze, jammer genoeg maken ze dat nergens duidelijk in hun reclame. Ondertussen werken andere chromecast applicaties perfect: Youtube, Prime, Netflix, Twitch enz. Nooit een minuut met een probleem gezeten.
 
Als je hun Yugo aanbod bekijkt, is dit hun product om mensen zonder digibox tv te laten kijken. Dus dat betekent wel iets. Nergens wordt er melding van gemaakt dat als je een tv koopt met chromecast ingebouwd, ze je laten stikken. Ik ben ook niet de enige. Op hun ‘Netweters’-platform zijn er uiteraard nog een heleboel anderen met dit probleem. Dit is de link https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps/Yelo-Play-en-chromecast-werkt-niet-meer/td-p/69282 die ik daar startte.
 
En dit is hun aanbod voor Yugo waar duidelijk geen melding wordt gemaakt dat ze geen interne chromecast ondersteunen. Wat ook belachelijk is, ofwel ondersteun je chromecast ofwel niet.
 
Schermafbeelding 2019-08-06 om 12.15.13.png
 
Toen ik uiteindelijk voorstelde om me dan maar een externe chromecast te geven om  van mijn gezaag verlost te zijn, kon dit uiteraard niet. Toen ik de dame aan de telefoon duidelijk maakte dat ze bij Yugo voor 5 euro een externe chromecast aanbieden, geloofde ze me niet. Productkennis behoort blijkbaar niet tot de vereiste vaardigheden bij Telenet.
 
Misschien dat ik via deze weg toch iets gedaan kan krijgen. 
 
Alvast bedankt Altijd leuk om naar jullie programma te luisteren."
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

@Dirk15

 

Ja, dat is uiteraard onaanvaardbaar. Bij mij heeft het ook altijd gewerkt en nu niet meer. Maar het ligt niet aan de software van de tv. Die krijgt immers al even geen updates meer. (Het gaat om een Philips tv met ingebouwde Chromecast.)

 

Er is voor mij een casenummer aangemaakt, maar daar heb ik nog niets van teruggehoord.

 

Andere apps (YouTube, Google Foto's, ...) werken wél nog op tv.

 

@Suzy

 

Is dit nu het officiële standpunt van Telenet, wij ondersteunen tv's met ingebouwde Chromecast niet meer?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jeffreym
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Zeer vreemd standpunt dan.. aangezien er heel veel apparaten zijn met ingebouwde Chromecast. Lijkt me eerder onkunde dan een beslissing. Toch maar e ens horen bij de concurrentie. 😏

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

@Jeffreym 

Ik zou geen voorbarige beslissingen nemen omdat er iemand een stom antwoord geeft. Pas reageren als blijkt dat dat stom antwoord bevestigd wordt.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer


@sb  schreef:

@Suzy Is dit nu het officiële standpunt van Telenet, wij ondersteunen tv's met ingebouwde Chromecast niet meer?


@sb ik vraag het nog eens verder na en kom erop terug! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beukenoot666
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Ik heb ook gereageerd op de facebookpagina van Telenet en krijg enkel hetzelfde te horen.. Interne Chromecast wordt niet meer ondersteund! Een beetje kort door de bocht voor een provider die de duurste is in België.. Hiervoor mag men toch wel een Topservice verwachten van de technische en niet dit gepruts! Anders is het mobdro gebruiken en geen voetbal abonnement!

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo Play en chromecast werkt niet meer


@Beukenoot666  schreef:

Ik heb ook gereageerd op de facebookpagina van Telenet en krijg enkel hetzelfde te horen.. Interne Chromecast wordt niet meer ondersteund! Een beetje kort door de bocht voor een provider die de duurste is in België.. Hiervoor mag men toch wel een Topservice verwachten van de technische en niet dit gepruts! Anders is het mobdro gebruiken en geen voetbal abonnement!


Als dit waar is, dan is dat niet te vatten. Des te meer omdat er totaal geen communicatie over gegeven is. (Een prijsstijging wordt daarentegen wél aan de grote klok gehangen.) Nu ja, even wachten om te zien of dit elders ook bevestigd wordt. Het is niet de eerste keer dat we geconfronteerd worden met tegenstrijdige informatie.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Michel6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Bij Orange krijg je een Chromecast voor 20 euro - allen daarheen !!

Dirk15
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Ik ben deze ochtend een chromecast gaan kopen bij Telenet, na mijn verhaal gedaan te hebben. Voor een tv met al een chromecast, waar alles perfect werkt, Youtube, Netflix, Prime, VRT, VTM, ... Beetje absurd maar ik was het getelefoneer beu. 

0 Likes
Jeffreym
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Nog maar eens bericht op fb.

 

Het is inderdaad zo dat we een ingebouwde chromecast bij het gebruik van Yelo Play niet ondersteunen. We kunnen de werking ermee dus inderdaad niet garanderen. Onze collega's bekijken wel de mogelijkheden. Je kan wel nog casten met een externe chromecast.

0 Likes
Wouterd1979
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Dit is echt onbegrijpelijk... altijd gewerkt, en nu niet meer... pfff 🤬🤬🤬

0 Likes
Wouterd1979
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Yelo Play en chromecast werkt niet meer

Net nogmaals gebeld met de klantendienst... ze erkennen het probleem 🙄 maar zouden dus wél aan het werken zijn aan een oplossing en die zou er in de loop van volgende week toch komen... fingers crossed...