Beantwoorden
Ex-Netweter
 

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet

Screenshot 2022-07-12 200311.png

 

Ik krijg sinds een tijdje bovenstaande melding in mijn Telenet. Ik heb nog een CV7160E. Ik heb al eens het contactformulier ingevuld, maar Telenet geeft geen teken van leven. Heeft er nog iemand deze modem-only en dezelfde melding in Mijn Telenet.

 

Uiteraard heb ik al eens alles herstart, maar dit maakt geen verschil uit? 🤔

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: We kunnen je modem niet bereiken

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet

@Ex-Netweter  

Is dit via de app of via de website 'mijn Telenet' ?

Anders eens contact zoeken via Whatssapp of messenger of bellen en dan eens uitleggen als je via het contact formulier geen antwoord hebt. Kan dat het te druk is op dit moment waardoor je nog geen antwoord hebt gehad.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet

Website. Ik geloof niet dat de app er zo uitziet.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod)

Dat was snel en onnodig. Misschien de effectieve vragen van klanten eens wat sneller beantwoorden. En ja, ik heb nu al last van de warmte. 😖

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet

@Ex-Netweter 


@......knip

 

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod)

Dat was snel en onnodig. Misschien de effectieve vragen van klanten eens wat sneller beantwoorden. En ja, ik heb nu al last van de warmte. 😖


Wat die laatste zin er toe doet geen idee ? 

En ja kan wel via de app ook je HGW raadplegen en dan kan je ook die boodschap misschien hebben maar ik heb dat nog niet gezien. 

Heb zelf wel geen modem only maar ik merk geen probleem op met de 'mijn Telenet ' pagina. Eventueel eens een andere browser proberen en zien of dat je nog dat probleem hebt. Moest je daar ook dat probleem hebben dan ligt het probleem achterliggend en dient de achterliggende dienst het na te kijken. 

Heb hier nog een post voorbij zien komen dat er iemand een probleem heeft met Firefox misschien dat je daar ook mee werkt ? Vandaar de opmerking eens proberen met een andere browser.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet

Neem de wijziging van de titel niet persoonlijk, dit doen we zodat je topic beter tevoorschijn komt in de zoekmachines. Rond deze tijd van de avond gaat er steeds een moderator door de nieuwe topics om dit te doen, dus dit viel wat samen met het tijdstip waarop jij je topic aangemaakt hebt. Ik wou dit toch even verduidelijken. De leden van de Netweters zullen je met veel plezier verder helpen, maar neem gerust ook contact op met de klantendienst op Whatsapp of social media. 


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet


@Ex-Netweter  schreef:

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod)

Dat was snel en onnodig. Misschien de effectieve vragen van klanten eens wat sneller beantwoorden. En ja, ik heb nu al last van de warmte. 😖


Off-topic: Ik vind het aanpassen van titels ook behoorlijk irritant en meestal onnodig. Netweters is het enige forum dat ik ken dat zoiets doet.

Dat gezegd zijnde: hoewel medewerkers van Telenet actief zijn op dit forum is het in de eerste plaats bedoeld voor en door gebruikers. Vrijwillig en dus onbetaald. Dus eisen dat ze jouw vragen sneller moeten beantwoorden is een beetje misplaatst. (Ook last van de warmte.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet


@sb  schreef:
Off-topic: Ik vind het aanpassen van titels ook behoorlijk irritant en meestal onnodig. Netweters is het enige forum dat ik ken dat zoiets doet.

Ik ben het hier volledig mee eens. En veelal is de wijziging verkeerd of zonder toegevoegde waarde 🤔

 


@Ex-Netweter  schreef:

Ik krijg sinds een tijdje bovenstaande melding in mijn Telenet. Ik heb nog een CV7160E. Ik heb al eens het contactformulier ingevuld, maar Telenet geeft geen teken van leven. Heeft er nog iemand deze modem-only en dezelfde melding in Mijn Telenet.


Gezien een modem-only geen enkele instelling heeft die door de gebruiker kan gewijzigd worden, vraag ik mij waarom je via "Mijn Telenet" je modem details wilt zien?

Ex-Netweter
 

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet

Ik ben niet naar Mijn Telenet gegaan om de modem details te bekijken. Die melding staat op de hoofdpagina van Mijn Telenet. Ik vind dat een alarmerende melding, vandaar mijn vraag. Ik verwacht niet dat deze snel op een forum wordt beantwoord, maar wel via de officiële contactformulierweg. De vraag dateert er van 4 juli.

 

Ik ging naar Mijn Telenet om mijn verbruik te controleren, aangezien dat in de app niet meer werkt... Ik heb volgens de app zogezegd geen Telenet diensten, maar alles werkt gewoon nog wel. Ook daarvoor heb ik een mail gestuurd, ook met screenshots, op 5 juli, ook nog geen antwoord.

 

@Lieselot91 "Mijn Telenet" staat in mijn post en de post heeft een label "Mijn Telenet". Dan snap ik echt niet waarom dit ook nog eens aan de titel moet worden toegevoegd. Tijd om een nieuwe zoekfunctie te implementeren als de huidige zo slecht werkt. 😉

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet


@sb  schreef:
Off-topic: Ik vind het aanpassen van titels ook behoorlijk irritant en meestal onnodig. Netweters is het enige forum dat ik ken dat zoiets doet.

Op zich is het een goede gewoonte wanneer de onderwerptitel een korte samenvatting is van de vraag die gaat volgen. Wanneer de titel nietszeggend is, vind ik het wel een goede zaak als deze aangepast wordt.

Of dat hier van toepassing was, daarover kunnen de meningen verschillen. Enkel "We kunnen je modem niet bereiken" is wellicht wel al duidelijk genoeg.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet

@Ex-Netweter 

Ik ga even TS antwoorden op zijn vraag ....

Ik heb dus ook nog de laatste echte eMTA modem. Ik ervaar echter geen enkel probleem om naar "Mijn Telenet" te surfen en daar alle rubrieken te bekijken. ook "Mijn thuisnetwerk". Het is dus niet omdat je geen HGW hebt dat daar geen interessante info staat.

In tegendeel, het is daar dat ik mijn Telenet WIFi powerlines kan instellen. Op voorwaarde dat op dat moment het bolletje groen is natuurlijk, en dat is niet dikwijls het geval.

Ik kan u dus jammer genoeg niet zeggen waar het probleem zou kunnen liggen. Het zou moeten werken.

Ik zou in uw plaats eens Telenet contacteren via Whatsapp. Weet wel dat wanneer er een probleem is met uw router, je deze niet meer kan omruilen voor een identiek exemplaar. De beste optie is dan om voor de E-Router te gaan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet

@Ex-Netweter 

Ik moet mijn antwoord corrigeren. Ik heb waarschijnlijk te snel doorgeklikt de vorige keer ...

Ik krijg wel degelijk ook die melding van "modem niet bereikbaar" op mijn scherm. Het was mij ontsnapt omdat ondanks die melding "Mijn Telenet" gewoon werkt. Ik kan alle rubrieken raadplegen. Dus ook "Mijn Thuisnetwerk" alwaar mijn modem correct wordt weergegeven.

En ik kan ook mijn powerlines beheren. In tegenstelling tot wat ik voorheen schreef moet het bolletje niet groen zien. Een rood bolletje werkt ook. Wat WEL klopt: zolang het bolletje niet groen (geweest) is worden de door mij aangebrachte wijzigingen niet doorgegeven aan de powerlines zelf. Die settings worden dus niet gepushed, het zijn de powerlines zelf die af en toe komen piepen op de servers van Telenet of er iets nieuws is voor hun.

Zodus, mijn vraag aan @Ex-Netweter : kun jij ook in uw "Mijn Telenet" zoals mij dat lukt? Indien niet wellicht een probleem met uw paswoord of login ... De melding van "modem niet bereikbaar" heeft namelijk in de praktijk weinig (eigenlijk geen) gevolgen voor zover ik het kan nagaan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet

Ik kan gewoon in Mijn Telenet, voor zover ik kan zien, werkt alle functionaliteit daar. Modemtype 24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS). Dus enkel die melding op de hoofdpagina. 🤔

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet

@Ex-Netweter 

Dan ben je dus in exact dezelfde situatie als ik. Ik heb gisteren in een andere thread ook nog van iemand met een echte eMTA modem gelezen dat hij die melding kreeg, we zijn dus zeker niet alleen.

Momenteel is er buiten die melding dus duidelijk (nog) niks aan de hand, alles blijkt gewoon te blijven werken .

Ik hoop maar dat het niet een stille wenk is dat ze (binnenkort?) onze eMTA modems gaan uitfaseren en ons dus verplichten naar een HGW of E-router over te gaan ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

"We kunnen je modem niet bereiken" op Mijn Telenet

Tweetal dagen geleden, na hoop aandringen via WhatsApp, is Telenet er dan toch in geslaagd om dit probleem te verhelpen. Na ruim een maand en een hoop miscommunicatie en incompetentie.

Blijkbaar is het niet veel beter bij Orange. Technieker is gisteren langsgekomen voor installatie. Modem geraakt niet geprovisioneerd, ja meneer, er is een ticket aangemaakt, kan tot 48 uur duren. 🤣

Maar goed dat ik Telenet internet nog niet heb stopgezet.

0 Likes