Beantwoorden
PeterDB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Yugo TV

Beste , wij hebben een Wigo met 25 GB en gebruiken de yelo app op ipad. Heb net de info over Yugo gelezen. Is Yugo zowel een abonnement als een tv app ? Vervangt deze de yelo app ? Moet ik over schakelen van yelo naar yugo ? Verschil ? 

Tags (1)
0 Likes
27 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Yugo TV

Het grote verschil is dat je met Yugo geen TV decoder meer hebt. Wil je TV hebben op je grote TV dan moet je Apple TV of Chromecast hebben. En het aantal zenders wordt ook beperkter t.o.v. de TV decoder.  In uw geval zou ik mij houden aan de WIGO. Mobiele data is maar 20 GB voor 1 of 2 sim kaarten. Belminuten zijn beperkt tot 150 minuten per sim. Waar je nu onbeperkt bellen hebt.

Aan jou om te beslissen of dit beter past bij jou. Eigenlijk heb je dit alles in je huidige WIGO maar een beetje uitgebreider.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yugo TV

Eigenlijk staan de antwoorden op uw vragen daar.

Met Yugo heb je geen decorder nodig. Je gebruikt je smartphone of je tablet om te kijken. Je kan dat naar je tv casten. Thuis maak je hiervoor gebruik van je wifi. Als je niet thuis bent kan je hiervoor 4g gebruiken.

Met de Yugo app kan je meer doen dan met Yelo. De Yugo app is in feite jouw digibox.
_____________________________________
In het land der blinden is eenoog koning.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Yugo TV

Een kleine opmerking betreffende Yugo. Ik ging mij dat aanschaffen en trok vol goede moed naar een Telenet shop. Mijn bedoeling was om een Yugo aan te schaffen en Tv met een kaartje . Ik zit met een bejaarde persoon thuis en ik moet niet beginnen uitleggen dat je beeld moet streamen naar  tv via je smartphone ... zodus. Met deze 2 producten zou ik alles hebben voor 100€ plus 17€ kabel. Nu, dat is onmogelijk , van zodra je Yugo aanvraagt is het gedaan met je digitale aansluiting thuis. Die wordt opgeheven. Heb nog met handen en voeten proberen uitleggen dat dit verre van logisch is en ook nog contact opgenomen met de klantendienst , maar dit blijkt dus effectief zo te zijn. Ik zat bij orange en heb dus nu maar de Wigo 9GB genomen met Play: 103€ plus 12 . Wel veel minder 4g data .

Toch een rare politiek van Telenet.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yugo TV

Dat is  een antwoord naast de kwestie. Voor tv met een kaartje heb je enkel een kabelaansluiting nodig. De combinatie Yugo en tv met een kaartje zijn perfect combineerbaar. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Yugo TV

Wel, dan zijn de Telenetshop in Oostakker en de klantendienst niet juist geïnformeerd .

0 Likes

Yugo TV

Wat ik wel kon doen was het volgende. De CI+ module laten registeren op iemand anders die Telenet heeft op een ander adres. Maar daar begin ik niet mee.

Maar Yugo en TV met een kaartje zijn niet officieel compatibel op 1 adres. Daarjuist nog nagevraagd bij de klantendienst.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yugo TV

Mogelijk heeft de klantendienst juist geantwoord op uw vraag . Veel hangt af van de formulering van uw vraag. Ik neem aan dat je in de Telenet shop wel duidelijk gezegd hebt wat uw bedoeling is (net zoals je dat vermeld hebt in je vraag aan de Netweters).  In de shop moet elke verkoper weten dat voor tv met een kaartje je enkel een kabelaansluiting nodig hebt. 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Yugo TV


@janne_man  schreef:

Dat is  een antwoord naast de kwestie. Voor tv met een kaartje heb je enkel een kabelaansluiting nodig. De combinatie Yugo en tv met een kaartje zijn perfect combineerbaar. 


Met Yugo heb je geen werkende TV-kabelaansluiting meer wel kabel voor je internet. Daar zit het verschil. Het zal voor een bestaande klant misschien nog wel een tijdje werken maar je TV kabel wordt gefilterd.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yugo TV

@Ex-Netweter

 

Dat is inderdaad raar, want ik heb zelf tv-met-een-kaartje en op mijn factuur staat 'digitale televisie' én ik kan gebruik maken van Yelo. Dit is absoluut niet logisch!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Yugo TV


@sb  schreef:

@Ex-Netweter

 

Dat is inderdaad raar, want ik heb zelf tv-met-een-kaartje en op mijn factuur staat 'digitale televisie' én ik kan gebruik maken van Yelo. Dit is absoluut niet logisch!


Hallo,  juist, maar het is de combinatie met Yugo dat ze niet willen aanvaarden. Volgens de 2 medewerkers heb je geen kabel meer nodig met Yugo 🙂 . Dat besef ik wel maar gezien mijn hiervoor verwoordde opmerkingen is dit toch een fout in hun redenering.

PS: ik had misschien beter een aparte post voor deze problematiek gemaakt. Het was zeker mijn bedoeling niet om deze draad te kapen. Mijn verontschuldigen daarvoor aan de topicstarter.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yugo TV

@igvfer ik vrees dat je dwaalt.

De kabel die in huis komt heeft rechtstreeks de tv signalen, zowel de analoge als de digitale, beide soorten zitten trouwens in dezelfde banden.

Als je internet, telefoon of digitale tv hebt van Telenet, dan krijg je eerst een nui. Dit toestel heeft één uitgang naar de modem/router en (bij mij) vier tv uitgangen, waarvan twee met een versterkt signaal.

De modem of router splitst het signaal in een internetsignaal en een analoog telefoonsigaan.

Dat Telenet de administratieve beslissing genomen heeft om de combinatie niet toe te laten is mogelijk. Het is evengoed mogelijk dat dit een verkeerde interpretatie is van sommige medewerkers.

Technisch is er geen contradictie in het samengaan op eenzelfde adres van Yugo en dvb-c ( of niet interactieve digitale tv).

Bij mijn weten staat het nergens in de voorwaarden dat die gevraagde combinatie niet verkocht wordt.  Daar staat Telenet dan ook zwak.

Stel dat je als klant het volgende scenario voorlegt:

  • Ik neem digitale tv met een kaartje
  • ik ga naar huis en probeer het kaartje (ik wil eerst zeker zijn dat het werkt)
  • ik neem yugo
  • geen digitale tv meer, geen probleem geef me dan maar analoge tv (ik wil niet zwart kijken)

Wat denk je dat er gaat gebeuren?  U geen analoge tv geven? Een oudere mens tv ontnemen omdat de jongere andere zaken neemt?

 

 

Uw kaartje is niet gebonden aan een adres, je kan dat om het even waar gebruiken waar de kabel van Telenet binnenkomt.  Zelfs zonder kaartje, heb je een dvb-c tuner in je tv, kan je naar de enkele vrije zenders kijken.

 

Veel hangt dikwijls af hoe je een vraag stelt. 

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Yugo TV

@janne_manIk denk niet dat ik dwaal. Na 16 jaar wel en wee met Telenet als verkooppuntmedewerker, weet ik perfect hoe het kabelsignaal in elkaar zit. Volgens dat ik begrijp wordt Yugo verkocht zonder kabelabonnement. Kan je dus geen decoder op aan sluiten, noch CI+. Dat het signaal op de kabel zit dat is logisch maar mensen die internet alleen nemen kunnen ook geen analoge of digitale tv kijken, dat signaal is geblokkeerd.

Ik denk dat alleen @Suzy daar uitsluitsel kan over geven.

Het lijkt mij niet erg logisch enerzijds, zoals gezegd, dat je geen kabelabonnement los zou kunnen nemen in combinatie met een Yugo maar anderzijds wel begrijpelijk uit commerciëel oogpunt.

Dus de echte vraag is Kan je in een Yugo abonnement nog apart Digitaal KabelTVsignaal abonnement krijgen? (Analoog zit er dan sowiso bij)

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yugo TV


@igvfer  schreef:

Volgens dat ik begrijp wordt Yugo verkocht zonder kabelabonnement.  


Dat vind ik nergens op de websites vanTelenet.

 

Kan je dus geen decoder op aan sluiten, noch CI+. Dat het signaal op de kabel zit dat is logisch maar mensen die internet alleen nemen kunnen ook geen analoge of digitale tv kijken, dat signaal is geblokkeerd.

 


 Dat is geen technisch gevolg, maar het resultaat van een domme administratieve beslissing.

 

Ik denk dat alleen @Suzy daar uitsluitsel kan over geven.

 

Volledig akkoord.

 

Het lijkt mij niet erg logisch enerzijds, zoals gezegd, dat je geen kabelabonnement los zou kunnen nemen in combinatie met een Yugo maar anderzijds wel begrijpelijk uit commerciëel oogpunt.

 

Welke commerciële voordelen heeft dat?

 

Dus de echte vraag is Kan je in een Yugo abonnement nog apart Digitaal KabelTVsignaal abonnement krijgen? (Analoog zit er dan sowiso bij)

 

Je draait de zaak om. Vermits digitaal zogezegd niet kan, neem een gowoon (analoog) kabelabonnement en  je hebt ook de dvb-c. Heeft Telenet het recht om een bepaald product niet te willen verkopen, laat staan de televisie verbinding te verbreken?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yugo TV

Met Dat vind ik nergens op de websites vanTelenet bedoel ik uiteraard en dvb-c of analoge tv met daarnaast Yugo. 

Het is duidelijk dat Yugo een volledig product op zich is.

0 Likes