Beantwoorden
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?

Hoi,

 

Ik heb eens een vraagske voor de kenners. Volgens de specs is mijn Galaxy S8 IP68 waterdicht, hetgeen betekent dat hij mag ondergedompeld worden in water tot een diepte van 1,5 meter en dat gedurende 30 minuten.

 

Welnu, eergisteren, na een begeleiding huiswaarts aan het bollen en plots overvallen door een stortbui. Ikke in mijn doorwaai zomerpakje, geen tijd meer om regenpak uit te halen en aan te doen ...

Maar niet getreurd, ik ben niet van suiker en mijn foon is IP68 ....

 

Thuis aangekomen haal ik mijn foon uit (die stak rechtopstaand in de binnenzak van mijn vest) en wat staat er op het scherm: "Opgelet, er werd water gedetecteerd in uw USB poort".

Wat krijgen we nu? Volgens de reclame kan ik er onder water foto's mee maken ... En nu, van een beetje water door een plensbui krijg ik een verwittiging dat er een druppel water in de USB poort is gekomen ...

 

Heeft er iemand in de praktijk al eens uitgetest hoe waterdicht een IP68 foon nu echt is? En heeft iemand met zulk een foon ook al zulk een waarschuwing op het scherm gekregen? Indien ja, in welke omstandigheden?

 

Want samengevat, voor een foon die 30 minuten in anderhalve meter diep water mag liggen vind ik zulk een waarschuwing na enkele druppels water er toch echt over ... Daarbij nog te bedenken dat de foon rechtop in mijn binnenzak stak, en de USB poort is onderaan, dus er kan al niks ingelopen zijn, water stroomt niet naar boven. Tussen haakjes, de binnenvoering is helemaal geperforeerd (doorwaaijas, weetjewel), dus er stond geen water in mijn binnenzak ..

 

Iemand hier enig idee?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
10 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?

Er is iemand die het uitvoerig getest heeft:

 

https://youtu.be/VGAQV5vnINI

 

BTW je weet dat je dat toestel best een tijdje in een kom droge rijst legt?

 

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?

Ik kan mij vergissen maar vermoed dat de betrokken waarschuwing enkel met onderstaande te maken heeft

Sluit het toestel niet aan een oplader als de USB C-poort nog nat of vochtig is

https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/kan-ik-mijn-galaxy-s8-of-s8-plus-in-het-water-gebr...

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?

@StefaanH 

Was dat water van de regen of was dat zweet?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?


@louishufk  schreef:

@StefaanH 

Was dat water van de regen of was dat zweet?

Groeten


Ik vermoed dat je niet echt een ernstig antwoord verwacht, maar toch: het was regenwater ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?


@sb  schreef:

Er is iemand die het uitvoerig getest heeft:

 

https://youtu.be/VGAQV5vnINI

 

BTW je weet dat je dat toestel best een tijdje in een kom droge rijst legt?

 

 


Dat van die rijst dat ken ik ja, maar dat zou in principe voor deze foon niet nodig mogen zijn .... Dat is een redmiddel (of tenminste poging tot) voor toestellen die niet waterdicht zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?


@M_016  schreef:

Ik kan mij vergissen maar vermoed dat de betrokken waarschuwing enkel met onderstaande te maken heeft

Sluit het toestel niet aan een oplader als de USB C-poort nog nat of vochtig is

https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/kan-ik-mijn-galaxy-s8-of-s8-plus-in-het-water-gebr...


Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Een waarschuwing om de poort (nog) niet te gebruiken. Wegens vocht.

 

Dank aan allen voor uw wijze antwoorden 😀


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?

Mijn speelgoedje is eens in een plas water gevallen, een paar centimeter diep. Toestel gevist, met de arm wat gedroogzierd. Ik was vooral bang voor de usb- en de koptelefoonaansluiting. Daar zag ik toch een druppel. Na een paar uur zag ik geen vocht meer, toestel geprobeerd en alles werkte normaal.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?

@janne_man

 

Ook een toestel met IP68 rating? (-;


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?

Het was een Medion, ik heb dit toestel niet meer maar heb nog de handleiding op mijn computer. Ik zoek naar water en lees dan: Stel het toestel niet bloot aan druppels of spatwater.

Dat zegt genoeg.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe waterdicht is een Galaxy S8 echt?

Mijn iPhone 6S (vorige smartphone) bleek niet waterdicht te zijn. Hij heeft eens een korte duik gemaakt in de wasbak (maximaal 1 à 2 seconden). Hij werkte nog perfect toen ik hem eruit haalde, ermee geschud had en afgedroogd. Daarom het toestel niet uitgezet en blijven gebruiken. 3-4 uur erna begon mijn scherm plots raar te doen, hij vertoonde lijnen en strepen. Mijn iPhone vervolgens een tijdje uitgezet (30 minuten) en erna heeft hij nooit meer opgestart. 

 

Heb hem nog tevergeefs 4 weken in rijst gelegd, maar heeft niet meer mogen baten. Vermoedelijk had het toestel het wel overleefd als ik de iPhone onmiddellijk had uitgeschakeld en dan in rijst gelegd. Maar door het blijven gebruiken, terwijl er bepaalde onderdelen binnenin nat waren, is het niet goed afgelopen.

 

RIP iPhone 6S. 

Mijn nieuwe iPhone Xs zou volledig waterdicht zijn, maar ik ga het er toch niet op wagen. 😛 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.