Beantwoorden
DmitriiS
Experienced Beetjesweter
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet – Bestelling van Galaxy S25 Ultra vast in syst

Hallo allemaal,

Ik ben tegen een probleem aangelopen bij het bestellen van een Samsung Galaxy S25 Ultra bij Telenet, en ik wil graag weten of iemand een soortgelijke ervaring heeft gehad.

📌 Wat is er gebeurd?
Zodra de telefoon beschikbaar was op de website van Telenet, heb ik onmiddellijk een bestelling geplaatst en het volledige bedrag betaald. Mijn bank heeft de betaling bevestigd, en ik heb ook een bankafschrift verstrekt aan de medewerkers van Telenet.

Maar ik heb geen enkele e-mail ontvangen ter bevestiging van mijn bestelling! Toen ik contact opnam met de klantenservice, werd mij verteld dat dit een bug op de website was, maar dat mijn bestelling zichtbaar is in het systeem.

📌 Wat is de situatie nu?

• Mijn bestelling staat in het systeem, maar wordt niet verwerkt.
  • Meer dan een week is verstreken zonder enige vooruitgang.
  • Elke keer als ik contact opneem, wordt mij verteld dat er een "diepgaand onderzoek" plaatsvindt, maar er worden geen duidelijke termijnen gegeven.
  • Mij werd beloofd dat het binnen 5 werkdagen zou worden opgelost, maar er is niets gebeurd.
  • Ik heb gevraagd om de zaak door te zetten naar een manager, maar ik krijg alleen te horen dat ik moet wachten.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad?
Hoe kan ik deze kwestie escaleren, zodat ik eindelijk een concreet antwoord krijg en niet zonder telefoon en geld blijf zitten?

Ik hoor graag jullie advies!

13 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Zoals op deze pagina staat van Telenet kan je een klacht indien bij de Ombudsdienst Telecom.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Het is geen nieuw verhaal hij zal niet op stock zijn

Maar hij zal wel komen even wachten zou ik zeggen

Kijk ook in je spam map

De toestellen worden met post nl opgestuurd

Je krijgt wel veel korting hier en cash back is ook geldig

Dus even wachten is de boodschap

DmitriiS
Experienced Beetjesweter

@janne_man, bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels al een klacht ingediend bij de Ombudsdienst Telecom. Hopelijk helpt dit om de situatie sneller op te lossen.

DmitriiS
Experienced Beetjesweter

@hkc55, dank je voor je input. Ik heb mijn spamfolder gecheckt, maar daar staat helaas niets in. Ik begrijp dat er problemen met de voorraad kunnen zijn, maar mijn grootste zorg is het gebrek aan communicatie van Telenet. Ze hebben de betaling bevestigd, maar mijn bestelling lijkt vast te zitten in hun systeem zonder enige vooruitgang of duidelijke tijdsindicatie.

Als iemand anders een soortgelijke ervaring heeft gehad met de webshop van Telenet en een oplossing heeft kunnen vinden, hoor ik graag hoe jullie dit hebben aangepakt.

Nogmaals bedankt voor jullie steun!

Delvosqeu
Freshman Beetjesweter
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Heb net het zelfde tegengekomen  geld is van de rekening maar geen mails nog gsm ontvangen 

DmitriiS
Experienced Beetjesweter

Hallo allemaal,

Ik wil een update delen over de openstaande bestellingen van de Galaxy S25 Ultra bij Telenet, aangezien ik weet dat velen van jullie in dezelfde situatie zitten.

Na meerdere keren contact te hebben gehad met Telenet support, kreeg ik steeds te horen dat mijn dossier nog steeds “in behandeling” is, ondanks bevestiging dat de betaling is ontvangen. In een Telenet-winkel werd mij verteld dat het probleem bij de IT-afdeling ligt.

Echter, na verdere escalatie bleek dat Telenet support geen direct contact kan opnemen met IT en alleen kan opvolgen via interne cases. Ze hebben de zaak doorgestuurd naar het team Retention/Severe Complaints, maar ook zij kunnen het proces niet versnellen. De reactie was dat het volledig aan de IT-afdeling ligt, en dat klanten pas worden gecontacteerd zodra het probleem is opgelost.

Daarnaast kon ik geen enkele informatie over deze vertraging vinden op de website van Telenet, en support kon geen duidelijke reden of geschatte tijdlijn geven.

Als iemand van jullie al een update heeft ontvangen of een manier heeft gevonden om het proces te versnellen, deel het hier!

Hopelijk snel een oplossing.

Joep87
Experienced Beetjesweter

Maak net hetzelfde mee. Heb de s25 op 26/01 besteld met visa. Het bedrag is afgehouden van mijn visa, maar heb niks van bevestiging gekregen van de bestelling.

Meerdere whatsapp berichten gestuurd naar Telenet hierover. Er zou zich een "technische storing" hebben voorgedaan, en men raadde mij aan "even" af te wachten. Daarna 2x gebeld, onder andere vandaag nog, maar de technische dienst zou hier nog altijd "mee bezig zijn". Heb er geen goed voorgevoel bij eerlijk gezegd op deze manier. Beeldt het u eens in om op bol.com of gelijk welke andere site een toestel van deze prijsklasse besteld te hebben, en gewoon niks van bevestiging te krijgen.... Ge maakt er u zorgen in, terwijl dat eigenlijk niet zou mogen... 

Fredkes
Freshman Beetjesweter
De kop is eraf! Hi there!

Hallo,

Hier zelfde probleem. Samsung Galaxy S25 besteld op 25/01. Betaling met Visa is gelukt en het bedrag is reeds van mijn rekening, maar geen bevestigingsmail ontvangen.   

Contact opgenomen via Whatsapp op 01/02. "Betaling van de bestelling niet ontvangen". Dossier opgemaakt voor de achterliggende dienst; tot op heden nog geen nieuws ☹️.

DmitriiS
Experienced Beetjesweter

Na meer dan twee weken wachten op mijn bestelling bij Telenet, heb ik eindelijk mijn Samsung Galaxy S25 Ultra 512GB Titanium White/Silver ontvangen, maar niet zonder serieuze problemen.

Wat is er gebeurd?

Op vrijdagavond 07/02/2025 kreeg ik een update van Telenet dat mijn bestelling op zaterdag 08/02/2025 zou worden geleverd door POST NL. Toen ik onmiddellijk mijn bevestigingsmail controleerde, ontdekte ik dat Telenet het verkeerde adres had ingevoerd, wat betekende dat mijn pakket naar de verkeerde stad zou worden verzonden.

• Correct adres: 📌 XXXXXXX, 2660, Hoboken, België
  • Foutief adres dat Telenet heeft ingevoerd: XXXXXXX, 2140, Antwerpen, België

Wat heb ik gedaan?

• Meteen contact opgenomen met Telenet: Ze vertelden me via WhatsApp Support dat ze POST NL zouden contacteren om het adres te corrigeren, maar dit is nooit gebeurd.
  • Zelf geprobeerd POST NL te contacteren: Helaas was de klantenservice al gesloten op vrijdagavond, en op zaterdagochtend kon ik het adres niet wijzigen omdat ik niet de afzender van het pakket was.
  • De bestelling zou worden geleverd tussen 12:30 en 16:30 op het verkeerde adres.
  • Ik had geen andere keuze dan naar het verkeerde adres te gaan, wachten op de bewoners en de koerier om te voorkomen dat mijn bestelling werd aangenomen door vreemden.
  • Na 4 uur wachten weigerden de bewoners gelukkig het pakket omdat het niet op hun naam stond, en werd het doorgestuurd naar een POST NL afhaalpunt.

Conclusie & Problemen met Telenet

1. Telenet beweerde twee weken lang dat mijn adres correct was, maar dat bleek niet waar te zijn.
  2. Op de factuur in de doos stond opnieuw het verkeerde adres, wat bevestigt dat de fout bij Telenet lag.
  3. Geen enkele communicatie of compensatie van Telenet voor de stress en het ongemak.
  4. Telenet beloofde dat leveringen vanaf 01/02/2025 zouden starten, maar ik kreeg mijn telefoon pas op 08/02/2025, zonder uitleg.

Ik heb een klacht ingediend bij de Ombudsman voor Telecommunicatie en wacht nu op een officiële reactie van Telenet.

Hopelijk helpt deze update anderen die in een soortgelijke situatie zitten! Heeft iemand anders hier ook een fout adres gehad met hun Telenet bestelling?

Joep87
Experienced Beetjesweter

Heb de S25 ondertussen ook ontvangen. Enkel mail van postnl gehad; niks van communicatie via mail of dergelijke van Telenet.

Zit nu met het volgende probleem al. De promotie van de Smartwatch van Samsung die je er tem 26 januari bijkreeg. Op de site van Samsung niet te vinden bij promoties. Ook al stond er op de site van Telenet dat dit tot ergens in maart mogelijk was om te registreren. Op forum v Samsung zie ik nog iemand met hetzelfde probleem, dat hij Telenet niet kan selecteren bij deelnemende winkels. Daar verwijst Samsung weer mooi terug om Telenet te contacteren. 

Man wat een KLUCHT is dit eigenlijk! 

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Is het deze promo? Telenet promotie: Ontvang een Galaxy Watch7 LTE bij aankoop van een Galaxy S25 series 

Die heb ik gewoon gevonden op https://promotions.my-samsung.com/be/find door helemaal naar beneden te scrollen (de zoekfunctionaliteit lijkt S25 niet te kennen). De vorige promo site van Samsung werkte beter...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yurio
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Dag allemaal, 

Weken-lang stuur ik verschillende berichten via WhatsApp. Met als antwoord: geduld.

Tot op heden nog steeds niets ontvangen. Mijn bestelling heb ik diezelfde dag gepre-ordered. Dus, ondertussen meer dan 3 weken geleden. Mijn geduld is dus zeer erg op de proef gesteld. 

Wat nog erger is, sinds mijn laatste contact van gisteren hebben ze zelfs, zonder mijn weten en toestemming, mijn bestelling geannuleerd en bedrag teruggestort.

Na opnieuw cantact op te nemen, is hun antwoord: opnieuw bestellen... Ik weet mij momenteel geen raad meer. Heb dus dan ook gisteren klacht ingediend.