24747
netweters
|
152256
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik heb net nieuwe rookmelders gekocht, de installatie kan blijkbaar enkel door te verbinden met het 2,4gh signaal. Hiervoor moet het 5 gh kanaal tijdelijk worden uitgeschakeld.
Aangezien ik een nieuwe modem heb ( en 360 pods ) zou dit niet kunnen, voor zover ik heb kunnen terugvinden .
Onder modem - geavanceerde instellingen kan dit in elk geval niet.
Is er dan geen enkele optie om dit toch tijdelijk uit te schakelen voor de installatie?
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Wifi kanaal 5gh uitschakelen om rookmelders te installe
Volgens mij kan dat wél, maar dan moet je even bellen daar de helpdesk (technische dienst): 015 666 666. Zij schakelen 5 GHz tijdelijk uit dan.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je de 5ghz bij de nieuwe modem zou moeten uitschakelen om 2.4ghz only toestellen te installeren 🤔
Ik heb de nieuwe modem.
En veel only 2.4ghz toestellen. Leds, kattenbak, smart stekkers en irobot stofzuiger en irobot dweil
En gewoon te installeren
@Dragon_Racing schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom je de 5ghz bij de nieuwe modem zou moeten uitschakelen om 2.4ghz only toestellen te installeren 🤔
Ik heb de nieuwe modem.
En veel only 2.4ghz toestellen. Leds, kattenbak, smart stekkers en irobot stofzuiger en irobot dweil
En gewoon te installeren
Een en dezelfde netwerknaam die zowel 2.4 als 5 GHz voorziet. Sommige 2.4 GHz toestellen hebben daar moeite mee en dan is het handig om 5 GHz even uit schakelen. Zelf werk ik met een eigen router met verschillende netwerknamen.
Dat is de schuld van de 2,4 GHz toestellen waarbij nagelaten werd een harmonische filter te gebruiken (dat inbouwen zou de kostprijs iets doen stijgen).
Als er iets uitgezonden wordt op de 2,4 GHz en er is geen (goede) harmonische filter, dan is er ook een zwakker signaal op de dubbele frequentie en dan zit je in de 5 GHz band. Modem, pods, AP's, .. vangen dit 5 GHz signaal op en proberen te handshaken (toestellen die tegen elkaar zeggen dat ze verbonden zijn) en dat lukt niet want uw toestel kan dat 5 GHz signaal niet aan. Er is ook niet een duidelijk lijn te trekken want het kan toevallig lukken dat bij 10 dezelfde camera's het bij één niet werkt of enkel bij één werkt.
Mijn persoonlijke vaststelling is dat het BIPT hier geen controle op doet. De fabrikant of invoerder heeft in enig EU land een toestel aangeboden ter keuring en op basis van dat goedgekeurd toestel worden alle verkocht exemplaren met met dat keuringsnummer verkocht. Je laat het BIPT komen en ze stellen gewoon vast dat er inderdaad een harmonische uitgezonden wordt en dat het toestel een correcte keuring gekregen heeft. Daarmee is voor ht BIPT alles in orde.
@sb schreef:
Volgens mij kan dat wél, maar dan moet je even bellen daar de helpdesk (technische dienst): 015 666 666. Zij schakelen 5 GHz tijdelijk uit dan.
@sb je kan hier inderdaad contact voor opnemen met de technische klantendienst. Zij gaan je 5 GHz frequentie niet uitschakelen, maar het toestel waarop je de installatie moet uitvoeren/voltooien tijdelijk 'steeren' naar 2.4 GHz. Dit duurt ongeveer 15 à 30 minuten, dus snel je installatie afronden is na je contact wel belangrijk. Eventueel kan je je ook verder van de modem af bewegen, waardoor de 2.4 GHz frequentie het normaal zal overnemen en je zo je installatie alsnog kan uitvoeren, zonder dat je per se contact moet opnemen hiervoor.