Beantwoorden
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Sedert enkele weken heb ik dit Telenet access punt geïnstalleerd. De wifi dekking is nu prima overal in huis. Hoge snelheid via 5GHz. Echter heb ik met een 2tal apps op mijn telefoon inlog problemen. Dit doet zich voor als ik verbonden ben met dit access punt via de wifi 5GHz band. Met de app "Triiing" krijg ik geen connectie en met de "KBC Mobile app" kan ik niet inloggen. Alle andere apps werken wel en surfen is ook geen probleem. Als ik verbind via 2.4 GHz op dit access punt of rechtstreeks op de telenet modem is er geen enkel probleem.  SSID is idem ingesteld als op de modem, dus één groot wifi netwerk. Wat zou hier het probleem kunnen zijn.

 

Gr, Danny.

57 reacties
fico99
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Ik kan niet begrijpen dat hier vanuit Telenet Support totaal geen gevolg aan wordt gegeven. Als dit tegen september nog steeds niet opgelost is, ben ik van plan om alle Telenet AP’s te vervangen met een Deco X60 Wi-Fi 6 mesh router systeem van TP Link. Dan zal mijn capaciteit op Wi-Fi hopelijk ook wat beter zijn dan nu. 

KoenDeSmet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Dit is nog steeds héél vervelend .... Hey Telenet, fix dit eens aub!

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

@fico99 @KoenDeSmet 

Jullie hebben toevallig toch geen bankiersbeveiliging in een antiviruspakket? Dat kan beletten dat je een verbinding maakt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fico99
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

@louishufk 

Neen, het probleem doet zich alleen voor met de KBC Mobile App op al onze iOS devices en alleen als we geconnecteerd zijn op een Telenet AP op 5 GHz. Als we connectie maken op 2,4 GHz doet het probleem zich niet voor. Ik heb ondertussen mijn Telenet AP vervangen met een Deco X60 Wi-Fi 6 Mesh Router van TP-Link. Werkt perfect!

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

@fico99 

Het zou niet de oplossing mogen zijn, maar het is er wel een.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KoenDeSmet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Nope - en ik bevestig het probleem. Via Telenet Access Point blijft KBC Mobile "hangen". Als ik op een Wifi rechtstreeks van de router hang, niet. En ik heb geen zin om mijn WIFI in 2 te splitsen. 

danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Ik heb deze post gestart in januari. Nog steeds geen reactie van telenet. Ik kan mij niet voorstellen dat ze hier niet meelezen. Hallo TELENET doe er eens iets aan. Grootste probleem is met de KBC app, maar zelfs hun eigen Triiing app werkt niet via dit AP op 5gHz.

shako
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Hallo

 

Dit probleem heb ik ook zeer geregeld, en gebruik de zelfde workaround als jullie: mobiele verbinding gebruiken ipv wifi bij gebruik van bolero app. Ik zie mezelf deze workaround niet blijven toepassen...

 

Wat voor mij het probleem voor enkele maanden geleden heeft opgelost, is de oplossing die staat aangegeven in volgende thread: 

https://www.netweters.be/t5/WiFi/Websites-met-ipv4-niet-bereikbaar/m-p/94231#M8650

GPaumen stelde voor om het LAN-subnet te wijzigen van 192.168.0.1 naar 192.168.2.1 via de instellingen van je Telenet modem.

 

Deze stap had ik uitgevoerd, en heeft mij ongeveer 2 a 3 maand geholpen. Ondertussen lijkt het probleem terug te zijn.

 

Is er iemand anders die dit eens wil uitproberen, om te kijken of er verbetering komt?

Let op: De ip adressen van je toestellen zullen veranderen.

 

 

 

 

0 Likes
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Heb dit gisteren geprobeerd, maar geen succes. Werkte niet.

0 Likes
shako
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Ok bedankt voor je feedback. Ik heb het zelf opnieuw gedaan en kan opnieuw zonder problemen op de bolero app.

 

Na de automatische herstart van de modem die volgde heb ik ook de gateways elk 10 minuten uit het stopcontact gehaald zodat ook de gateways volledig gereboot werden.

 

benieuwd over de ervaring van nog anderen.

0 Likes
KoenDeSmet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Deze aanpassing heeft geen effect bij mij. LAN subnet van de modem aangepast naar 192.168.2.1.

Ik zie in My Telenet (op basis van MAC) dat het AP IP 192.168.2.121 heeft gekregen.

Ik zie dat iPhone IP 192.168.2.131 heeft met router 192.168.2.1

Dus de aanpassingen lijken wel degelijk doorgevoerd.

 

Maar nog steeds problemen met KBC Mobile en Sign, zelfs na enkele dagen.

Disappointing ...

0 Likes
peeteti
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Ook hier dezelfde problemen. Bij ons lijkt ook de Collect&Go app last te hebben. Na maanden frustratie gisteren eindelijk het Telenet access point terug in de doos gestoken en Wi-Fi op de HGW van Telenet volledig uitgeschakeld. Opnieuw een eigen Wi-Fi router achter de HGW geplaatst en voila, alles werkt snel en zonder fouten.

 

Iemand nog een idee of Telenet nog steeds Modem-Only aanbiedt? Dan kan ik die HGW nog gaan inruilen voor een Modem-Only om alles nog wat te vereenvoudigen.

 

Zonde dat Telenet een deftig netwerk zo verknoeid door minderwaardige hardware. 😞

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

@peeteti 

 

Ik vrees dat je een beetje geduld gaat moeten hebben:

  • Een echte modem-only wordt niet meer uitgeleverd.
  • De E-Router is een oplossing, je kan een eigen router erachter hangen en diens MAC adres ingeven via "mijn telenet" waardoor uw eigen router via MAC Passthrough rechtstreeks toegang krijgt tot het internet. De E-Router heeft ook geen WiFi aan boord. 
  • Nu het slechte nieuws: de E-Router is voorlopig enkel beschikbaar voor nieuwe klanten, bestaande klanten die willen omruilen zullen nog wat geduld moeten hebben.

Ik hoop dat je hiermee voldoende geïnformeerd bent. Zoniet, laat maar weten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
peeteti
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Bedankt! Super helder. Er is nu minder haast bij dus dan wacht ik nog we even geduldig af.

0 Likes
Ex-Netweter
 

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps


@StefaanH  schreef:
  • Nu het slechte nieuws: de E-Router is voorlopig enkel beschikbaar voor nieuwe klanten, bestaande klanten die willen omruilen zullen nog wat geduld moeten hebben.

Ik dacht dat de E-router toch wel verkrijgbaar was (en in voorraad) in de Telenet winkels.

De nieuwe Docsis 3.1 HGW (CH8568LG) is inderdaad alleen beschikbaar voor nieuwe klanten.

0 Likes