Beantwoorden
connected7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Complimentendag Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Ik heb ongeveer 1 maand gewacht op de modem die ik online had besteld, maar die kwam niet. Uiteindelijk ben ik naar telenet kantoor gegaan en heb er een gekocht. Maar nu heb ik een probleem met activeren. Normaal zou het maximaal 1 uur duren, maar er was 2 dagen geen internet. Ik heb een paar keer met het personeel gesproken en er is nog steeds niets veranderd. Heeft iemand deze situatie meegemaakt en weet hoe lang het duurde? Omdat ik niet nog een maand kan wachten.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: activatie van de modem

0 Likes
107 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@Weetnetter 

Ze zijn wel min of meer eerlijk, verschiet ervan. 

"We snappen echt dat het niet fijn is dat iemand een maand lang zonder televisie zit, maar we zien intussen toch wel licht aan de tunnel.“

Verschiet ik van dat ze de tijdspanne bij naam hebben durven noemen. Natuurlijk klinkt een maand geen tv minder erg, dan een maand geen internet, daar "zo goed als" alles via internet gaat.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

"Natuurlijk klinkt een maand geen tv minder erg..."

Inderdaad, maar je zal het maar voor hebben als "oudje" waar TV het enige verzet is in hun dagelijks leven.

Zo staan er verscheidene voorbeelden op FB...

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@Weetnetter 

Idd daar heb je wel punt in.

Maar zonder internet:

Geen interactieve tvbox, geen tv app, geen streamingdiensten, geen online gaming, geen social media, geen thuiswerk, geen goplay of andere apps waar je geen kabel meer voor moet hebben. Noem maar op. Het is idd ook heel erg, maar als je dan bv wel nog internet zou hebben, kun je op veel manieren nog bezighouden, of alternatieve manieren van tv kijken. Je moet je is voorstellen, ieder op zn eigen gebied... 1 maand niks 😵😵💫 en als je dan nog eens beetje wat gezinsuitbreiding hebt.. kan je moeilijk zeggen de dag van vandaag, ga met knikkers spelen of neem de tol, of kom hier de bollen wol wat opdraaien. Mensen/kinderen met social media of gaming verslaving krijgen direct kortsluiting in de bovenkamer, laat staan alleen al de ouders.. die zijn na 5minuten ook gaar in de bovenkamer 🤪

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde


@DeLLiAnO  schreef:

 

Ze zijn wel min of meer eerlijk, verschiet ervan. 


Telenet kon niet anders: “Ik zit al een maand lang zonder televisie”, getuigt een klant anoniem aan onze redactie."

Dat is hoe journalistiek werkt. De journalist raadpleegt verschillende bronnen en vraagt dan een wederwoord aan Telenet.

Ik lees dat Telenet niet weet hoe lang de problemen nog zullen duren. "Enkele weken" is wel heel vaag.

Studenten inschakelen om het personeelstekort op te lossen, is dan weer de goedkoopste optie. Mensen met een afgewerkte studie of opleiding vinden beter betaalde jobs dan in een callcenter. Over hogere lonen of betere opleidingen voor klantendienstmedewerkers hoor je Telenet natuurlijk niet.
De problemen oplossen mag weer niets extra kosten!

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@Ex-Netweter 

Je hebt een erg slecht beeld over Telenet en een callcenter. 

Telenet investeert genoeg in zijn opleidingen en zijn personeel daar mag je zeker van zijn. Daar waar jij bent aangesloten dat is pas een iets waar het niks mag kosten. Een weekje op een scherm mee kijken bij de call agents en dient de job te kunnen , ook niet moeilijk met een simpel systeem als daar. ( heb er gewerkt en weet hoe het er aan toe gaat en kan je zeggen niet eerlijk en hoe ze met de klant om gaan al helemaal niet ). 

Niet te neerbuigend zijn over dit soort zaken aangezien je zelf dit werk niet gedaan hebt en je al helemaal niet weet welke investeringen erbij komen kijken en wat Telenet doet voor zijn mensen. 

Telenet heeft zich vrij uitgesproken over de dingen en dat siert ze wel. Moet dit gebeuren bij de andere dan is het zien wat voor antwoord je krijgt maar zeker niet open en eerlijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Ik zal maar niet zeggen hoe dikwijls ik zonder internet en tv gezeten heb met proximus.

66,99 euro voor internet en tv.

Snelheid die niet te pruimen valt,schandalig. 4kijken en de kids downloaden,spelletjes,was niet te doen,onbegrijpelijk voor 'n provider,die zoveel reclame maakt.Ondermaats.

Klantendienst waardeloos.

Dan 2 kids die constant door de kamers tieren,maak het maar mee.

Maandag eindelijk Telenet,had dit al veel eerder moeten doen.

Ben gisteren in 'n Telenet center geweest,heb een CV8560E meegekregen,best maandag morgen selfstart 

doen,minste problemen tot nihil met activatie.Rade me weekend af.

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@Ex-Netweter 

Momenteel zou ik de laatste maanden als vast werkzoekende niet willen hebben gewerkt voor telenet callcenter of shop.

De persoon in kwestie is de "enige" die klanten zien of horen. En dus ook alle bagger over heen krijgen. Mij niet gezien hoor! + Je moet doen alsof je neus bloed en blijven verkopen, wetende dat er al 1000den cases lopen, maar je mag het niet zeggen. Want anders wordt dit tegen je gebruikt.

Voor de problemen had je ook al regelmatig volk bij callcenters, met weinig of geen deftige opleiding binnen telenet. De antwoorden waren hier altijd correct op netweters van (ere)kraks en sommige van mods en de community, en niet van de helpdesk die dat zeiden tegen iets dat niet kon wel kon en omgekeerd.

Ik heb altijd geleerd en ook meegemaakt, dat als firma's altijd nieuwe jobs hebben, het hele jaar door, mag je er van uitgaan dat er iets mis is. Want als het goed is blijft iedereen. Eens je ergens werkt waar dit geval is, heb je binnen het uur meestal door waarom.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
XDanique
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Gisteren is er zelfs een monteur geweest op verzoek van Telenet voor eigen kosten. 
Met de verbinding is niks aan de hand maar de Mac code van de modem staat niet gekoppeld aan m’n gegevens en hierdoor hebben we geen internet 

geen internet betekend ook geen tv en de simkaart kunnen ze ook niet oplossen. 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Het is maar een zwak lapmiddel, maar voor iets of wat tv kan je zelf zorgen. Allicht heb je een tv met een dvb-c tuner. Je kan je tv afstellen op het compact signaal. Antenne kabel insteken en afstemmen netwerk id 32 (42 voor Brussel), frequentie 290 kHz, modulatie 256 QAM en symbool frquentie 6875.

0 Likes
Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Het Nieuwsblad en Data News springen ook op de kar...

Nu nog VTM Nieuws want ze zoeken klanten die willen getuigen vóór de camera.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230304_93313245

"Maar bij Telenet is wel heel duidelijk dat de klantendienst niet het onderdeel van het bedrijf is waar veel geld naartoe gaat.”

Ik ken wel een onderdeel waar veel geld naartoe gaat: ---> "As the CEO and MD & Director of Telenet NV, the total compensation of Mr Porter at Telenet NV is $2,637,391."

En nu ga ik mij terug een tijdje afzijdig houden want ik heb de indruk dat hoe meer ik op de "tam-tam" klop hoe langer mijn problemen aanslepen...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Dat de pers er nu opspringt is allicht positief. Hierdoor wordt het hogere beleid wakker geschut dat er ergens serieuze problemen zijn die niet alleen goed maar ook snel moeten aangepakt worden. De mensen die er mee bezig zijn zullen krijgen dan hopelijk meer steun van hogerhand.

Ik kan me onmogelijk voorstellen dat je tam tam geklop een invloed heeft op de duur van je probleem. Zij die met je probleem bezig zijn, zijn evengoed slachtoffer van het probleem, alleen al door alle negaieve bagger die ze over hun krijgen.

0 Likes
Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Daarom dat het ook maar een indruk is...

Het zou "den John" enigzins sieren mocht hij eens in de pers met een mea culpa afkomen.

Ik ken er die hier op dit forum die ook een foutje hebben gemaakt en die wel een mea culpa hebben gemaakt... 😊

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2677
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

(Zonder internet en tv gezeten heb met proximus )

Dat is erg bij telenet kan wel nog tv zien zonder decoder een geluk voor veel mensen

En je hebt een gsm daar kan je plan nog mee trekken en soms heb je nog geluk met het Wi-Free netwerk

0 Likes
Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

FYI:

"Wegens onderhoudswerken zullen de klantenzone en Mijn Telenet niet beschikbaar zijn van maandag 06 maart 20:00 tot dinsdag 07 maart 08:00."

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@Weetnetter 

Staat er al sinds gisteren of eergisteren op dat ik gezien heb. Omde +- 2a3weken zijn ze veranderingen aan het uitvoeren

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes