Beantwoorden
Icaru
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Na een tijdje een tevreden Orange klant te zijn geweest besloot ik de stap te wagen naar Telenet vanwege dat ze op dit moment de enige provider zijn die de Apple watch ondersteunen op LTE gebied.

Op 20/09 heb ik via de telefoon een One for 1 abonnement aangevraagd met extra data sim.

Op vrijdag 22/09 kreeg ik de de 2 kaartjes binnen en waren we reeds online op mobiel gebied.

 

Op vrijdag 29/09 stond er een afspraak gepland om mijn vast internet te komen installeren.

De technieker was omstreeks 10u ter plaatse want een enorme plus was zodat we de rest van de dag niet meer gebonden waren.

Niets was minder waar...

De technieker heeft bij mij thuis de modem(F@st...) verbonden maar kreeg hem niet geactiveerd, er was tevens ook geen internet uit te krijgen en ik prees mij gelukkig dat ik een data sim had om toch verder te kunnen werken...

Na zeker 20 personen aan de lijn te hebben gehad op de Telenet klantendienst had ik een persoon gevonden die er blijkbaar toch iets vanaf wist, deze vroeg mij achter een MAC adres waardoor er toch eindelijk vast internet uit de modem begon te vloeien.

Doch via Mijn Telenet bleef de activatie van mijn modem nog steeds op de status staan van In afwachting van activatie...

Dit met het gevolg dat mijn bestelde diensten zoals Telenet TV Flow en Play Sports er niet doorkomen, hiervoor dient de modem eerst volledig te zijn geactiveerd...

Ik heb deze week bijna elke dag van de week de klantendienst gebeld, de ene medewerker al vriendelijker als de andere, sommige lachten mij gewoon uit, anderen adviseerden mij droogweg om van provider te veranderen als ik TV wou kijken, ik viel op mijn gat van het "professionalisme" dat een toch wel sterk bedrijf als Telenet voor de dag legde...

Het veranderen is éémaal nu toch niet zo simpel, dit komt dat ze met de Apple Watch toch wel een troef in handen hebben, een in mijn geval een belangrijke...

Toch ben ik het fameus aan het overwegen na een week om er de brui aan te geven en terug te keren naar Orange, een provider waarbij de service echt wel top is!

 

Gisteren heb ik nogmaals naar de klantendienst gebeld, mijn zaak zou nu bij Billing zitten na een week bij TBO te hebben gezet...

Hoe lang kan dit nu nog duren...??!!

 

Tags (1)
15 reacties
Ex-Netweter
 

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Ik weet niet onder welke steen je leeft, maar dit duurt al een jaar. Een IT-upgrade binnen Telenet is compleet mislukt:

https://www.google.com/search?q=telenet+problemen&tbs=cdr%3A1%2Ccd_min%3A9%2F1%2F2022%2Ccd_max%3Atod...

Je moet geduld hebben of een andere provider nemen, telkens opnieuw de Telenet-klantendienst bellen helpt niet.
Al je telecomdiensten bij één provider nemen is natuurlijk ook heel dom, als het fout gaat, heb je niets meer.

Ik zou toch ook eens in the middle of nowhere uittesten of LTE effectief werkt op je Apple Watch, want daar zijn ook problemen mee: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/eSIM-werkt-niet-meer-op-Apple-Watch-Ultra/m-p/17828...

 

 

Icaru
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Euh, waarom zo een onbeleefde an agressieve toon uitslaan?

Tuurlijk weet ik van de problemen af, maar ik zag geen uitweg om dit hier ook even te posten, wat is daar mis mee ?

 

Voor jouw nieuwsgierigheid, LTE werkt perfect op mijn Ultra, niks te klagen over...

En wat betreft alles bij dezelfde telecom nemen: Je mag mij eens uitleggen wat hier dom aan is?

Alles zou gewoon deftig moeten werken, punt uit!

 

Ex-Netweter
 

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)


@Icaru  schreef:

Euh, waarom zo een onbeleefde an agressieve toon uitslaan?

Tuurlijk weet ik van de problemen af, maar ik zag geen uitweg om dit hier ook even te posten, wat is daar mis mee ?


Een ongeduldigaard zoals jij die op één week tijd twintig (!) keer naar de Telenet-klantendienst belt, lijkt me veel agressiever en onbeleefder dan mijn pertinente bewering dat de IT- problemen bij Telenet al meer dan een jaar duren. Een medewerker ziet natuurlijk ook dat je al 17 keer gebeld hebt deze week en zal je uiteindelijk niet meer te woord staan want dat is tijdverspilling.
Jij hebt het risico genomen om in deze omstandigheden met al je diensten naar Telenet over te stappen. Dat er iets zou mislopen was een mogelijkheid waarmee je rekening kon houden.

Het is 100% de waarheid als ik stel dat de Telenet-klantendienst dit probleem niet zelf kan oplossen, meermaals, tot twintig keer toe op één week telefoneren helpt niet!
De oplossing zal door de technische back-office (TBO) moeten aangeboden worden. Als de stapel problemen die zij binnenkrijgen nog steeds zo hoog is als de voorbije maanden dan zal de oplossing nog een tijdje op zich laten wachten.

Geduld of een andere provider nemen.
Meer kunnen we op een forum waar klanten ervaringen neerschrijven hierover niet zeggen. Netweters is geen klanten- of klachtendienst.

Icaru
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Een ongeduldigaard ? 😄

 

Als ik een dienst bestel zoals internet en TV, dan verwacht ik dat dit werkt en dat ik hier na een week nog steeds geen gebruik van kan maken...

Heeft te maken met logica, niet met ongeduld!

Ex-Netweter
 

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Twintig keer bellen op één week tijd is niet normaal en helemaal niet logisch. Soit, niemand kan je helpen. Dat kan je ook begrijpen na één telefoongesprek.

Telenet heeft alle technische jobs haast volledig uitbesteed aan externe leveranciers. Het draait daar vierkant, dat is de realiteit. Vele medewerkers zijn al vertrokken omdat ze de knoeiboel die het Telenet-management heeft gecreëerd niet meer konden aanzien.

Je hoge verwachtingen staan mijlenver van wat Telenet jou kan aanbieden.
Telenet is niet het "sterke bedrijf" dat jij in gedachten hebt.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

@Icaru 

Het is algemeen bekend dat @Ex-Netweter de mensen niet fatsoenlijk te woord kan staan en krijgt een procentje volgens mij als die andere klanten aanwerft bij zijn eigen provider want die heeft geen Telenet diensten. En daar hoeven geen verdere reacties op te komen @Ex-Netweter want vindt het niet geheel netjes wat je hier neerzet. En dan druk ik me zacht uit.

@IcaruVoor de rest is dit idd een vervelend probleem maar niet geheel onoverkomelijk maar goed je wist van de problemen af dat heb je al aangegeven. Blijkbaar is je case al wel in behandeling bij de achterliggende diensten maar hoe lang dit duurt of kan duren is voor ons ook niet geweten. Dat je graag wil dat je probleem opgelost wordt is heel normaal en zeker als je nieuwe klant bent.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Hallo, 
Bedankt voor je toelichting @patrick37  hierover. 
@Ex-Netweter Graag netjes blijven en je mening niet opdringen is de boodschap hier! 
Als leden een vraag hebben kan het niet de bedoeling zijn dat ze worden aangevallen, maar geholpen worden. 
Bedankt om daar op te letten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Icaru
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Het is ondertussen al 2 maand verder, nog steeds hetzelfde probleem…

Zou het een optie kunnen zijn om een nieuwe model te gaan halen om door de registratie heen te gaan of is dit verloren moeite?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Ik vrees dat dat niet zal helpen, anders hadden ze dat van Telenet uit wel zelf voorgesteld.

Je hebt nu dus nogsteeds geen internet via de Telenet modem? Normaal worden klanten waarbij een dienst niet werkt prioritair behandeld; in dit geval lukt dat dus blijkbaar niet. Ik zou dan toch wel eens overwegen om een klacht in te dienen; 2 maand is toch wel overdreven lang. 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Icaru
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Wel ik heb internet doordat ik een paar weken geleden de klantendienst heb bestookt, ze hebben toen mijn MAC adres gevraagd en dus internet werkt sinds toen.

Het enigste wat er nu niet werkt is de activatie van de modem en hierdoor kan ik geen andere diensten verkrijgen zoals TV...

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Dat snap ik niet helemaal, internet kan toch enkel werken als de modem geactiveerd is?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Icaru
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Toch is het zo…

als ik naar mijn Telenet ga staat er “wordt geactiveerd”…

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Ze zullen je modem rechtstreeks geactiveerd hebben in het systeem dat de netwerkprovisionering voorziet als workaround om je toch van internet te voorzien.

Nu moet je order in het CRM systeem zelf nog afgewikkeld worden, want dit blokkeert andere orders. Hier zijn er twee opties:

- indien er al een case bij TBO openstaat, wachten tot deze wordt opgepikt

- technische dienst/TBO stalken tot je iemand competent te pakken krijgt die hulpvaardig is.

(of 3de optie is uiteraard een andere provider zoeken die er wel in slaagt hun basisdienstverlening correct uit te voeren)

Icaru
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Activatie nieuwe modem komt niet in orde(nieuwe klant)

Deze eerste 2 opties zijn al uitvoerig uitgevoerd geweest...

Ik heb gisteren via de gegeven link een klacht gemaakt maar komaan, 2 maanden dat deze **bleep** duurt, dit is toch niet meer normaal...

 

Als een andere provider LTE zal aanbieden voor de Apple Watch zal ik onmiddellijk het Telenet kamp verlaten als hier niet dringend iets aan gedaan zal worden!