Beantwoorden
NR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

Beste,

 

Nu mijn nieuwe airco van mitsubishi geplaatst is.. kan ik hem niet verbinden met de wifi modem.. heb de module al gereset op de airco...niets.. modem staat op 2,4 en 5 ghz.. kan daar het probleem liggen? Heb geen toestellen dat op 5ghz draaien...wps ook al geprobeerd ook niets...

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wifi module airco

0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

@NR 

Je kan eens inloggen via 'mijn Telenet' en naar je netwerk gaan. Daar kun je de wifi kanalen splitsen in 2.4 en 5 Ghz

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

Alleen op 2,4ghz eens zetten? Want nu staat hij op alle2

0 Likes
NR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

En heb 2 wifi booster ook, den ene steekt juist onder den airco...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

@NR 

Minstens een andere naam voor de 5 GHz, uitzetten hoeft niet echt.

Het komt inderdaad soms voor, heel bizar, dat sommige toestellen die enkel op 2,4 GHz werken totaal in de war geraken, de kluts kwijt zijn, wanneer ze een tweede signaal bemerken met dezelfde naam waar ze niets mee kunnen aanvangen.

Als je de naam van de 5 GHz verandert (zet er gewoon een 5 achter, zo doen de meesten dat, ik ook) of de 5 GHz eens uitschakelt zul je snel weten of dat het probleem was ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

Het splitsen van de 2.4Ghz en 5Ghz is totaal niet nodig.

De verbinding tussen de airco controller en het internet kan alleen via de Airco App. Je moet wel alle stappen goed volgen ...

* account aanmaken

* de app verbinden met uw account

* locatieservices op de Smartphone moet aan staan

De Wifi controller zendt een eigen netwerk uit (DEVICE-xxx). Via de App moet je eerst verbinden met deze SSID, en daarna kan je alle stappen doorlopen om deze te laten verbinden met jouw netwerk...

https://youtube.com/watch?v=IEJdq_l_Rmc&feature=share

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi


@flip1953  schreef:

Het splitsen van de 2.4Ghz en 5Ghz is totaal niet nodig.


Als het om Kumo Cloud gaat, dan raadt Mitsubishi dit zelfs aan.

Screenshot_20230128-121703~2.png

 

Het zou handig zijn mocht de OP type/model even vermelden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

Wat Mitsubishi schrift maakt technisch gezien niet veel zin. Indien het toestel alleen 2.4GHz antenne heeft, is de tweede band voor dat toestel onzichtbaar.

Indien de router een verschil maakt tussen de twee banden (bijv. IPv4/IPv6) dan gaat een andere naam hier niets op veranderen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

@amk 

Wat Mitsubishi schrift maakt technisch gezien niet veel zin. Indien het toestel alleen 2.4GHz antenne heeft, is de tweede band voor dat toestel onzichtbaar.

Dat is niet helemaal waar. Er zijn effectief toestellen die enkel op 2,4 GHz werken maar toch hinder ondervinden wanneer ze een tweede signaal waarnemen met dezelfde naam maar waar ze niet mee overweg kunnen. Ik weet het, het klinkt raar, maar de praktijk wijst uit dat het voorkomt.

 

Indien de router een verschil maakt tussen de twee banden (bijv. IPv4/IPv6) dan gaat een andere naam hier niets op veranderen.

Die zin moet je mij eens uitleggen. Ik zie de link niet tussen IPv4 / IPv6 enerzijds en de frequentie en naam van een WIFi band anderzijds.

 
 
 
0 Likes
 
 
 

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

Hallo, 

 

Heb er mij nog niet echt mee bezig gehouden...ga er nu is mee aan de slag, als ik 2,4 en 5ghz wifi netwerk uitschakel, en bij 5ghz een 5 toevoeg bij ssid, moet ik dan direct bewaren? Of eerst wifi netwerk terug op inschakelen zetten en dan bewaren?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

Je moet "wifi netwerk" niet uitschakelen.

Je moet wel de optie "Eén wifi-netwerk" uitschakelen, zodat je dan twee WiFi netwerken krijgt (2,4 en 5ghz) die je een verschillende naam geeft.

Nadien moet je natuurlijk "een wifi netwerk" niet terug inschakelen, want dan krijg he terug maar één netwerk met dezelfde naam.

Maar misschien is dat helemaal niet nodig. Heb je alle stappen correct gevolgd, en probeer je de verbinding te maken tussen de airco controller en het internet via de Mitsubishi Airco App?

Tot op het punt waar je de SSID van de Airco (DEVICE-xxx) ziet tussen je WiFi netwerken op de smartphone?

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een toestellen die enkel op 2,4 GHz werkt een signaal op 5GHz zou waarnemen, niet te denken over zijn SSID te checken en hinder ondervinden indien het gelijk is met de andere frequentie. Wat ik me wel kan voorstellen dat andere (dualband) toestellen hier storingen kunnen veroorzaken omdat ze dan tussen de frequenties willen wisselen - 2.4 geeft beter bereik, 5 meer snelheid...


Mitsubischi schreef:
Some dual band routers will try to connect the 5GHz band to kumo cloud. This will not allow the system to connect to your Wi-Fi.

Dit wil zeggen dat alleen toestellen op 5GHz connectie naar de Internet (cloud) kunnen maken. Bij de meeste gewone routers zijn de 2 WiFi banden op een L2 segment, dus er is geen verschil tussen wat de 2.4 en 5 toestellen op het Internet kunnen berijken. Alleen indien de frequenties aan verschillende VLANs hangen en andere L3 configuratie hebben, zouden de toestellen van elke frequentie verschillende ervaring hebben. De SSIDs kunnen dan niet dezelfde zijn, want anders zouden de dualband toestellen wel problemen ondervinden bij een wissel.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Airco Mitsubishi kan niet verbinden met wifi

@amk 

Ik schreef toch dat het vreemd overkomt, maar het komt toch wel echt voor. Graaf maar eens in de archieven.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes