Beantwoorden
Charlaweyd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Bepaalde apps werken niet via wifi, wel via 4G?

Hey,

Heel simpel. Op onze Android smartphones werken sommige apps niet volledig wanneer ze verbinding maken met het wifi signaal in ons huis. Met 4G werken ze wel.

Sommige apps hebben geen probleem. De meeste echter wel. Zijn dit ergens instellingen? Of iets anders? Thx.

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Apps werken niet volledig via Wifi

 

8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bepaalde apps werken niet via wifi, wel via 4G?

@Charlaweyd 

Die apps die niet werken is dat dan ook meerdere toestellen in huis bij meerdere personen dezelfde apps ? Eventuele foutmeldingen ? 

En hoe is je opstelling ? Hoe maak je verbinding met de wifi ? Is dat via de modem van Telenet zelf of heb je er een router tussen of een AP ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Charlaweyd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Bepaalde apps werken niet via wifi, wel via 4G?

Zelfde probleem op verschillende toestellen bij verschillende personen. Wifi komt rechtstreeks van Telenet modem (gelijkvloers). Er is ook een AP aan verbonden, ook van Telenet. Die staat op een bovenverdiep in huis (enkel daartussen een switch).

Geen speciale foutmeldingen. Het is gewoon alsof er geen internet verbinding is voor die apps. Teams verbindt bijvoorbeeld helemaal niet. Gmail ziet wel nieuwe e-mails, maar download geen bijlagen. Facebook en Instagram lijken dan wel te werken. 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bepaalde apps werken niet via wifi, wel via 4G?

@Charlaweyd 

En gewoon eens heel simpel eens de stekker van de modem eruit halen en dan erna alles herstarten ,  heb je dit al eens geprobeerd ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bepaalde apps werken niet via wifi, wel via 4G?

@Charlaweyd  Je kan deze instellingen aanpassen, dus welke apps verbinding kunnen maken met uw mobiel internet of wifi: 

Instellingen -> Apps -> app aanvinken die je via wifi en/of mobiel data wil gebruiken -> Datagebruik -> Mobiel gegevensverbruik inschakelen en Wifi-gebruik inschakelen.

Zo kan je kiezen via welke connectie deze app mag en kan connecteren. Ik weet niet welk toestel je juist hebt, dus als je het type van gsm post, kunnen we je de exacte info geven.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Bepaalde apps werken niet via wifi, wel via 4G?

In principe levert zowel de WiFi via de modem als 4G via mobile netwerk een IP adres, IPv4 en IPv6, waarmee er geen restricties zijn om ergens naartoe te surfen, dus op zich is het fenomeen al beetje vreemd.

Je kan restricties inbouwen via Mijn Telenet bvb, je ka firewall rules adden enz, maar in default state is er quasi geen limiet, ttz, Telenet zal mogelijk enkele poorten beschermen, zodat je bvb geen DNS kan blokkeren, maar behalve dat, niets speciaals.

Ik lees dat alles via 4G werkt, dus focus moet dan op je setup vermoed ik.

Ik lees: je gebruikt een modem + AP, en er is een switch.  Is de AP ook in AP mode, welke AP bvb, is de switch ook wel degelijk een switch of heeft die een routing functie ?

Zoals vaak: probeer zo weinig mogelijk dingen in  use te hebben bij de test, dus ik zou zeggen: eerste test: schakel de AP uit, schakel de switch uit en doe de wifi test met enkel de modem aan.  Zo hoef je niet op zoek naar path wat gebruikt wordt, in het slechtse geval zal je in de buurt van je modem de tst moeten doen ipv in je zetel, maar dat schakelt al enkele dingen uit.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bepaalde apps werken niet via wifi, wel via 4G?

Heb je misschien Safespot ge-aktiveert op je modem?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Charlaweyd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Bepaalde apps werken niet via wifi, wel via 4G?

Intussen heb ik inderdaad gewoon alles eens opnieuw gestart (stroom uit/aan). Dat heeft het opgelost. Vreemd genoeg had ik daar nu eens niet aan gedacht... nochtans... "Did you turn it off and on again?"

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Bepaalde apps werken niet via wifi, wel via 4G?

1000010881.jpg


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.