24773
netweters
|
152595
antwoorden
|
20720
vragen
|
Even een situatieschets:
Ik heb een Google Wifi mesh systeem aangeschaft om achter mijn Docsis 3.1 wireless te plaatsen.
Ik wil het draadloze signaal van de Docsis uitschakelen.
De instellingen vond ik bij 'modem details'.
Deze instellingen zijn bewaard.
Ik heb de modem manueel gereset.
De online reset lukte niet.
Toch blijft de Telenet modem een draadloos signaal uitsturen.
Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Alvast bedankt voor de feedback!
1) beetje geduld tot de nieuwe instellingen naar jouw modem "gepushet" worden, anders nog eens proberen?
2) of je modem inruilen voor de E-router, dit is een Docsis 3.1 modem (HGW) zonder Wifi.
Is dat wel zo? Soms duurt het even voor je toestellen dat ook weten. En besef ook als je de WiFree uitzet je daar ook buitenshuis geen gebruik meer van kunt maken.
WiFree blijft uitzenden ook zet je uit is voor de telenet klanten die wel delen
Ik heb indertijd ook kopzorgen gehad om het draadloos signaal uit te schakelen (en TelenetWiFree actief). Ik kreeg het niet gedaan. Pas na tussenkomst van Telenet kwam het in orde. (Sindsdien ben ik mooi van die instellingen afgebleven.)
@luc55 schreef:WiFree blijft uitzenden ook zet je uit is voor de telenet klanten die wel delen
Nee, dat klopt niet. Je kan uw eigen WiFi uitzetten, maar dus ook uw eigen WiFree. Dat zijn dus wel twee aparte handelingen. Het gevolg is dan wel dat je zelf ook nergens meer van anderen hun WiFree gebruik kan maken.
En inderdaad, anderen kunnen dan geen gebruik meer maken van uw WiFree, dat klopt. Nogal logisch, als die uitgeschakeld staat.
Om dit bericht te beantwoorden, heb ik aangemeld op mijn oude (Docsis) netwerk. Het werkt dus nog. 🙂
Als ik de modem opnieuw probeer te starten, zit ik in een 'loop' met volgende mededeling:
Inruilen lijkt me een beter idee. 🙂
Merci voor de hulp.
Ik zal ze eens lastig vallen.
Ben al blij dat ik niet alleen ben.
Ik gebruik WiFree niet.
Ik vind dat niet stabiel.
Ik heb onbeperkt mobiele data in mijn abonnement.
Merci voor de hulp!
Is er iemand die weet hoe ik 5Ghz wifi kan uitzetten bij orange? ik kan hem enkel onzichtbaar zetten
Is voor bij nen collega nen camera te instaleren
Bel de klantendienst eens bij Orange , daar gaan ze je vast en zeker kunnen helpen.