25.463
netweters
|
157.153
antwoorden
|
21.234
vragen
|
Vooreerst: ik weet dat dit geen Telenet support kanaal is, maar ik ben gedurende de laatste maanden zo gefrustreerd geraakt van de service van Telenet, en wil eens polsen naar gelijkaardige ervaringen. En misschien leest er bij Telenet wel iemand mee, die dit intern kan melden 😉
Concreet:
Maar bij dat laatste (het netwerk team) wringt het schoentje. Eén keer is het netwerkteam op pad gestuurd, maar die zijn vertrokken zonder iets te doen. Ze hebben toen zelfs niet aangebeld. Als ik dan terugbel (al talloze keren) naar de Telenet helpdesk, is de boodschap steeds dat zij zelf het netwerk team niet kunnen inboeken, maar dat er altijd eerst een normale Telenet technicus moet langskomen, die dan moet proberen om het netwerk team in te schakelen.
De Telenet technicus (nr 3) heeft gisteren minuten lang staan roepen aan de telefoon om dat toch maar voor gedaan te krijgen. Hij zei dat het heel zelden lukt om dit team in beweging te brengen, omdat ze in het verleden meermaals zijn moeten opdraven voor zogezegde technische problemen waar zij niets aan konden doen.
Het lijkt me, op basis van wat ik merk de laatste maanden, dat het Telenet netwerk team (vanuit hun ivoren toren?) minachtend neerkijkt op de gewone technici en helpdesk en hun meldingen niet serieus neemt, en zelden of niet op pad willen gaan.
Ik, en talloze andere Telenet klanten in de straat (Oudebaan in Bierbeek) zijn daar nu de dupe van.
Ik ben altijd een tevreden klant geweest, maar nu wil ik zsm weg. Moest er hier al fiber (van Fiberklaar) in de straat liggen, was ik al weg.
Wie heeft ook gelijkaardige ervaringen?
Ik ondervind momenteel gelukkig geen problemen. Maar ik vrees dat het onderbrengen van het netwerk in Wyre hier ook een negatief effect op heeft. Is er überhaupt nog een "netwerkteam" van Telenet zelf?
Als klant zou ik escaleren via een klacht (en je buren aansporen hetzelfde te doen) zodat het hopelijk wat hogerop geraakt binnen Telenet.
Je bent zeker niet de enige. Ik heb bij een klant in Geraardsbergen vorig jaar(!) een gelijkaardige ervaring gehad. Onstabiele snelheden en wekelijkse onderbrekingen.
Vandaag is er nog steeds een probleem met het signaal ergens op de coaxkabel en ze vinden het niet.
Ik heb al meerdere klanten naar VDSL gemigreerd tot hun volle tevredenheid. Gedurende 14 maanden zijn die VDSL-lijnen nooit uitgevallen.
Fiber is leuk, maar niet noodzakelijk om tevreden klanten te hebben.
Geen problemen op dat gebied, maar ik stel voor dat jullie allemaal de helpdesk contacteren en - vriendelijk, maar kordaat - een compensatie eisen. Willen ze niet, dan lijkt het me toch de moeite om over te stappen naar een concurrent. Dat is wat ik zelf ook zal doen wanneer tegen 2030 mijn CI+ kaartje niet meer werkt.
@Steven-E wat jammer om te lezen dat je deze ervaring had de afgelopen weken en maanden, dit is zeker niet zoals het hoort of zoals wij het willen voor onze klanten!
Sowieso komt er bij problemen altijd eerst een technieker in huis langs bij de klant. Deze zal nakijken of in-home alles in orde is, de modem en versterker goed werken en er uitgesloten kan worden dat het probleem zich binnenshuis situeert. Er zullen ook enkele metingen worden uitgevoerd. Stel dat dan blijkt dat er meer aan de hand is, moet deze technieker dit doorgeven en melding maken van de gedane vaststellingen. Vervolgens komt er een technieker buiten langs om daar de nodige controles en checks te doen en indien nodig meteen een reparatie uit te voeren of er één in te plannen.
Het is alleszins erg vervelend dat dit bij jou en je buren al zolang aansleept. We hebben alvast de problemen op jouw adres en de bevindingen van jouw buren intern doorgegeven. Hopelijk volgt er snel meer duidelijkheid richting jou met een oplossing voor iedereen als eindresultaat!