Beantwoorden
Steven-E
Experienced Meesterweter
Berichten: 2638
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

Erg teleurstellende service van Telenet

Vooreerst: ik weet dat dit geen Telenet support kanaal is, maar ik ben gedurende de laatste maanden zo gefrustreerd geraakt van de service van Telenet, en wil eens polsen naar gelijkaardige ervaringen. En misschien leest er bij Telenet wel iemand mee, die dit intern kan melden 😉

Concreet:

  • sinds begin augustus regelmatig problemen met internet. Meestal valt de upload speed weg naar enkele Kbps, waardoor heel de internetervaring geïmpacteerd is
  • remedie is het heropstarten van de modem, waardoor die weer synct op de normale snelheid
    Na enkele dagen, en sinds kort na enkele uren, moet ik dit opnieuw doen. 
  • Verschillende buren in de straat melden gelijkaardige problemen
  • al 3x is een Telenet technicus langs geweest die telkens concludeert dat het probleem niet aan mijn installatie ligt, maar buitenshuis. Ze kunnen niet zien waar: tap, ergens verder in de straat, ...  Dit wordt telkens gemeld naar de Telenet backend, zodat iemand van het netwerkteam kan langskomen

Maar bij dat laatste (het netwerk team) wringt het schoentje. Eén keer is het netwerkteam op pad gestuurd, maar die zijn vertrokken zonder iets te doen. Ze hebben toen zelfs niet aangebeld.  Als ik dan terugbel (al talloze keren) naar de Telenet helpdesk, is de boodschap steeds dat zij zelf het netwerk team niet kunnen inboeken, maar dat er altijd eerst een normale Telenet technicus moet langskomen, die dan moet proberen om het netwerk team in te schakelen.

De Telenet technicus (nr 3) heeft gisteren minuten lang staan roepen aan de telefoon om dat toch maar voor gedaan te krijgen.  Hij zei dat het heel zelden lukt om dit team in beweging te brengen, omdat ze in het verleden meermaals zijn moeten opdraven voor zogezegde technische problemen waar zij niets aan konden doen.
Het lijkt me, op basis van wat ik merk de laatste maanden, dat het Telenet netwerk team (vanuit hun ivoren toren?) minachtend neerkijkt op de gewone technici en helpdesk en hun meldingen niet serieus neemt, en zelden of niet op pad willen gaan. 

Ik, en talloze andere Telenet klanten in de straat (Oudebaan in Bierbeek) zijn daar nu de dupe van.
Ik ben altijd een tevreden klant geweest, maar nu wil ik zsm weg. Moest er hier al fiber (van Fiberklaar) in de straat liggen, was ik al weg.

Wie heeft ook gelijkaardige ervaringen?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
3 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2757
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Erg teleurstellende service van Telenet

Ik ondervind momenteel gelukkig geen problemen. Maar ik vrees dat het onderbrengen van het netwerk in Wyre hier ook een negatief effect op heeft. Is er überhaupt nog een "netwerkteam" van Telenet zelf?

Als klant zou ik escaleren via een klacht (en je buren aansporen hetzelfde te doen) zodat het hopelijk wat hogerop geraakt binnen Telenet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Roy78
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Erg teleurstellende service van Telenet

Je bent zeker niet de enige. Ik heb bij een klant in Geraardsbergen vorig jaar(!) een gelijkaardige ervaring gehad. Onstabiele snelheden en wekelijkse onderbrekingen.

Vandaag is er nog steeds een probleem met het signaal ergens op de coaxkabel en ze vinden het niet.

Ik heb al meerdere klanten naar VDSL gemigreerd tot hun volle tevredenheid. Gedurende 14 maanden zijn die VDSL-lijnen nooit uitgevallen.

Fiber is leuk, maar niet noodzakelijk om tevreden klanten te hebben.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5973
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Erg teleurstellende service van Telenet

Geen problemen op dat gebied, maar ik stel voor dat jullie allemaal de helpdesk contacteren en - vriendelijk, maar kordaat - een compensatie eisen. Willen ze niet, dan lijkt het me toch de moeite om over te stappen naar een concurrent. Dat is wat ik zelf ook zal doen wanneer tegen 2030 mijn CI+ kaartje niet meer werkt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.