Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten

F@ST3896LG-TN weigert om UPnP terug op aan te zetten en lukt casten niet meer.

De modem keert ook steeds terug naar het overgenomen subnet 192.168.5.xx ipv het standaard subnet 192.168.0.xx. 

Voor DMZ wordt koppig vastgehouden aan 192.168.0.xx wat in dit geval onzin is en dus voor problemen kan zorgen.

Als ik UPnP inschakel en op "wijzigen" klik komt het beroemde Oeps.

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: F@ST3896LG-TN weigert nog steeds instellingen


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
15 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten

Ja ik ben ook wel eens benieuwd naar de vorderingen om dit probleem in orde te brengen, zonder dat dit draadje weer moet uitmonden in hoe slecht alles bij Telenet is want dat is zeker niet het geval.

Maar dat wilt niet zeggen dat aanpassingen zoals DMZ, poorten, UPnP,... niet gewoon moeten werken zoals voorheen. Alle problemen zijn begonnen met de overgang naar het nieuwe 'Mijn Telenet' systeem. Maar de dag van vandaag zijn bij veel gebruikers of misschien bij iedereen (?) aanpassingen bij de 'geavanceerde instellingen' van de modem niet mogelijk. Ik weet alleszins dat dit zo het geval is bij de CH8568LG en de F@ST3896LG-TN modems. Maar wie weet bij andere ook.

@Suzy Is hier bijvoorbeeld al meer informatie over? Dit probleem doet zich al meer dan een jaar voor.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten

Sinds afgelopen maandag zou je het subnet terug moeten kunnen aanpassen op de  F@ST3896LG-TN modem, dat werkt dus niet?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten

@WG94 Ik heb het extra nagezien en het is niet mogelijk het subnet aan te passen.

Mischien is dit mogelijk als de modem in fabriektoestand staat MAAR de modem laat ziech niet in de fabriektoestand zetten. Ik heb de 2 mogelijkheden geprobeerd.

De modem keert steeds terug naar de overgenomen instellingen van de oude modem.

Men beweert ook dat WPA/WPA2 PSK de veiligste manier is voor WIFI alhoewel de modem WPA3 kan.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten

Probeer eens het volgende:

  1. zet dmz op 192.168.0.0 en bewaar (eventueel ook router herstarten)
  2. zet nu UPnP aan en bewaar (eventueel ook router hertstarten.

Houd er wel rekening mee dat er een bepaalde tijd nodig is tussen stap 1 en stap 2 (minuten?, in elk geval geen uren noch 10 minuten, hooguit een paar minuten)

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten


@janne_man  schreef:

Probeer eens het volgende:

  1. zet dmz op 192.168.0.0 en bewaar (eventueel ook router herstarten)
  2. zet nu UPnP aan en bewaar (eventueel ook router hertstarten.

DMZ op 192.168.0.0 resulteert al een tijdje met de foutmelding "DMZ-adres is niet geldig. Kijk die even na". Doordat je die DMZ in feite niet kan uitschakelen is het onmogelijk om de UPnP in te schakelen. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten

Inderdaad als ilk een 0 zet dan komt de foutmelding "DMZ-adres is niet geldig.

Als die 0 wis dan kan ik de knop  "Wijzigen" klikken maar dan komt het beruchte "Oeps"


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten


@Janneke_Dust  schreef:

...  maar dan komt het beruchte "Oeps"


Oeps , er ging iets mis.. probeer later opnieuw

Zou moeten verkozen worden als "de zin" van het jaar (2022, 2023 en wellicht ook nog een stuk in 2024) 😂😫

 

PS. Eigenlijk kunnen we niet genoeg het advies herhalen dat we hier al frequent hebben meegegeven (tot vervelends toe)  in verschillende topics:

Van zodra je iets meer uit je router wilt halen, dan alleen maar wat surfen, is de enige oplossing:

  • je huidige modem inruilen voor een CV8560E (E-router).
  • een eigen router (in bridge) gebruiken, waarop je alle gewenste instellingen zelf kan beheren.

En dit advies geldt niet alleen voor "advanced users", maar voor iedereen die zelf het beheer van zijn eigen netwerk in handen wil nemen (Mesh WiFi, kinderslot, DMZ, portforwarding, gast account, VPN, etc ..).

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten


@flip1953  schreef:

Van zodra je iets meer uit je router wilt halen, dan alleen maar wat surfen, is de enige oplossing:

En dit advies geldt niet alleen voor "advanced users", maar voor iedereen die zelf het beheer van zijn eigen netwerk in handen wil nemen (Mesh WiFi, kinderslot, DMZ, portforwarding, gast account, VPN, etc ..).


Dit mag misschien zo zijn maar dat is niet waarom je zo'n halve omslachtige oplossing voor de grote meerderheid moet aanbevelen. Hetzelfde verhaal gaat op voor de manier waarop je Telenet het snelst kan bereiken. Via één van de privacy onvriendelijke apps van Meta...onbegrijpelijk dat vele mee deze trend promoten.

Neen ik verwacht van een Telecom dat deze eenvoudige kant en klare toestellen uitreikt waar de grote meerderheid meteen aan de slag kan. Geen oplossing waarvoor iemand bij wijze van spreken een aparte server kast moet gaan installeren. Of wat dacht je aan mensen die zo minimalistisch alles willen behouden en hun stroomverbruik tellen. Niet iedereen spreekt vol lof over een kast waar diverse bakjes hangen met knipperende lichtjes. Voor veel mensen is zo'n bakje een noodzakelijk kwaad die willen absoluut geen tweede of zelfs een derde erbij hangen.

Het werkte voordien allemaal perfect. DMZ, UPnP, poorten toewijzen en noem maar op. Allemaal geen probleem en zulke zaken zijn voor de meerderheid van belang zeker als je een game console correct wenst aan te sluiten of bijvoorbeeld apparaten waarbij een specifieke poort geopend moet worden. Zulke zaken zijn basisbehoeften die voorheen perfect werkte. Toegegeven wens je meer te sleutelen aan je netwerk koop dan in augustus je eigen modem. Maar voor de meerderheid van het klantenbestand van Telenet is de F@ST modem zeker geen slechte modem. Integendeel, perfecte WiFi dekking, een eenvoudige uitbreiding tot een degelijk MESH netwerk en noem maar op. Eigenlijk heeft Telenet die zaakjes wel goed onder controle.

Alléén die vernieuwde 'Mijn Telenet' heeft veel om zeep geholpen en eigenlijk weten we de dag van vandaag niet of Telenet deze problematiek serieus aanpakt of niet.

 

 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten


@BillyX  schreef:

Alléén die vernieuwde 'Mijn Telenet' heeft veel om zeep geholpen en eigenlijk weten we de dag van vandaag niet of Telenet deze problematiek serieus aanpakt of niet.


Hoe het intern binnen Telenet zit, dat weet ik natuurlijk niet. Maar het Moderator-team van De Netweters kaart deze problemen in ieder geval aan.

Er zijn de afgelopen maanden meerdere updates geweest voor de geavanceerde instellingen van MyTelenet, dus het is niet alsof er niet aan gewerkt wordt. De ene update lost iets op, de andere maakt helaas weer wat dingen kapot; dat is zeer jammer en komt redelijk amateuristisch over.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten

 

 @WG94 schreef:

Er zijn de afgelopen maanden meerdere updates geweest voor de geavanceerde instellingen van MyTelenet, dus het is niet alsof er niet aan gewerkt wordt. 



De meldingen van de problemen met geavanceerde instellingen zijn al van een klein jaartje terug.
Hoe kan je zoiets nog steeds verdedigen?! Ik begrijp het als ‘krak’ moet je dat natuurlijk. 😉

Tuurlijk wordt eraan gewerkt. De vraag is echter hoe. Je kan dit echt niet serieus nemen hoe het er nu aan toe gaat  


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten


@BillyX  schreef:
Hoe kan je zoiets nog steeds verdedigen?! Ik begrijp het als ‘krak’ moet je dat natuurlijk. 😉

Oh dat is echt flauw, als Krak moet ik helemaal niets. Dan zou ik even goed kunnen doen alsof m'n neus bloedt. Nee ik probeer mee te zoeken naar oplossingen ipv te blijven herhalen dat iets niet werkt.

 

Ik zie als klant (want ja ik ben zelf ook gewoon een klant) 3 opties:

  1. Vetrekken naar de concurentie
  2. Kiezen voor een CV8560E, en niet meer moeten dealen met de geavanceerde instellingen
  3. Problemen aankaarten, andere klanten de work-arrounds laten zien en hopen dat het opgelost wordt

Meer kan je toch niet doen? Ik werk niet bij/voor Telenet en heb dus ook 0 invloed.

En het is misschien dom of naïef, maar ik ga voor optie 3. (moet erbij zeggen dat ik weinig tot geen nood heb aan de geavanceerde instellingen) 

Wat voor nut zou het hebben als ik tig berichten zou schrijven waarin de enige boodschap is "Het werkt niet" daar is toch ook niemand mee geholpen?




  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten


@WG94  schreef:

Nee ik probeer mee te zoeken naar oplossingen ipv te blijven herhalen dat iets niet werkt.

Ik denk dat we na een klein jaartje het toch nog eens serieus mogen benadrukken dat iets nog steeds niet werkt. Want braafjes melden loont duidelijk niet. 

Daarnaast denk ik ook dat elke verstandige mens het niet serieus opvat dat in gans deze tijdspanne praktisch geen vooruitgang is geboekt. Als dan ook nog de communicatie van de helpdesk nihil is dan spreekt dit boekdelen. We spreken hier niet over weken of maanden. We gaan al over het jaar heen. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten

Het ontgaat me volledig hoe het mogelijk is dat de problemen zolang aanslepen. Ik begrijp heel goed dat het kan gebeuren dat er bij een migratie iets fout loopt. Fouten zijn echter systematisch. Iedereen in exact dezelfde omstandigheden zal ofwel correct verlopen ofwel fout en de fout zal dan ook identiek zijn. Dus moet er een analyse gemaakt worden van de verschillende omstandigheden en dan kan volgens elke omstandigheid bijna alles automatisch opgelost worden. Blijven uiteindelijk een zeer klein aantal over waar de populatie van verschillende omstandigheden te klein is om een oplossing uit te werken. Dat kleine aantal zal dan manueel aangepakt moeten worden. 

Wat er juist misgelopen is, vertelt Telenet niet. Je kan daarin twee standpunten aannemen: 1. het gaat niemand aan wat er juist gebeurt is, 2. je bent een open bedrijf dat voor 100% rekening houdt met al zijn steakholders en je communiceert gedetailleerd over de problemen.

Tony30
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

F@ST3896LG-TN weigert nog steeds UPnP en casten

Ik heb vroeger altijd telenet gehad,altijd tevreden. Op een gegeven moment was er weer eens een prijsverhoging waardoor ik toch eens bij de concurrentie ging proberen.

Dan ben ik een kleine 2 jaar bij orange geweest,waar toch enkele dingen niet naar mijn zin waren,vooral ook op tv gebied en mobiel.

Nu terug naar telenet overgestapt met het zwaarste pakket,ik was tot hier toe weer zeer tevreden over alles,ook de wifi6 pods, zeer goede dekking in heel mijn huis.

Tot wanneer ik gelijktijdig met mijn zoon een game wou spelen (pc en xbox series x) en constant uit het spel werd gegooid met netwerk foutmeldingen. Na wat opzoekwerk bleek dat ik mijn upnp settings op aan moet zetten. (Destiny2)

Dan kwam ik spijtig genoeg op het probleem dat jullie al lang aankaarten,en dat ik het dus niet aankrijg door het "oeps" verhaal.

Ik heb alles helemaal uitgelegd via whatsapp aan de klantendienst en kreeg als enige oplossing:

"Dit is inderdaad al iets langer een algemeen probleem. Onze achterliggende dienst probeert hier een oplossing voor te zoeken,onze excuses voor de hinder. Doran"

Daar moest ik het met doen.

Vermits gamen bij ons in huis er toch wel bij hoort,weet ik niet wat ik nu moet doen.

Ik heb eigenlijk weinig zin om terug van provider te gaan veranderen...