Beantwoorden
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Het vorige onderwerp betreffende de FUP limiet, hier, werd gelockt met de boodschap dat:

 

Heb om duidelijkheid gevraagd intern (collega's die bezig zijn met de business producten). Zodra ik deze heb ga ik jullie eindelijk kunnen vertellen welke business producten je als particuliere klant zonder btw-nummer nu effectief kan en mag nemen alsook welke FUP er nu effectief van toepassing is op die business producten.

 

In dit topic dient dus niet verder gegaan te worden over business producten, dat kan in het gelockte topic eens dat unlocked is en de informatie daar beschikbaar is gesteld.

 

Waarom dan een nieuw topic? Omdat het vorige topic helemaal niet ging over business producten - het werd er als "mouw aanpassen" oplossing bijgehaald. Het topic ging er eigenlijk over dat je met een toch niet goedkoop pakket op de FUP van 750 GB botst bij "nieuw" normaal gebruik (streaming video, muziek, games) en wanneer daar eens iets aan gedaan kan worden. De lock-boodschap op het vorige topic gaat daar volledig aan voorbij, dus stellen we het hier nog eens duidelijk opnieuw.

 

Telenet zelf stelt in hun persbericht (bij een vorige prijsverhoging):

We blijven de klant uiteraard garanderen dat we verder onverminderd zijn producten zullen blijven verbeteren en aanpassen aan de manier waarop hij ze gebruikt.

 

Wel, beste Telenet, ik zou mijn product graag gebruiken voor streaming entertainment, waar zo ongeveer de hele industrie naar toe beweegt. Zelfs jullie. Als de FUP er dan per sé moet zijn (want niet iedere provider heeft die blijkbaar, als we eens buiten het duopolie België kijken), mag die dan een beetje aangepast worden op basis van het nieuwe gebruik? Het nieuwe normaal, zeg maar. Het is niet alsof het voor jullie onverwacht komt, toch?

 

 

En bekijk deze pagina ivm de Giga Speedboost eens, waarop Telenet zelf zegt (eigen vetzetting):

  • Streamen op meerdere schermen in 4K
  • Gamen tegen supersonische snelheden
  • Allemaal tegelijk internetten zonder vertraging
  • Soaps bingen in bad, koers kijken op tv, een langspeelfilm streamen in ’t kleinste kamertje … Je kijkt zoveel je maar wil en nu ook allemaal tegelijk. En dat zonder haperen en in haarscherpe 4K-kwaliteit!
  • Giga Speedboost FTW! Games livestreamen via Twitch of de allerlaatste game, patch of update downloaden doe je voortaan duizelingwekkend snel. En je streamt de allernieuwste game met Google Stadia met 60 FPS in 4k. Game on!
  • Heel het gezin is voortdurend online tegen een ongekend tempo. YouTube kijken in razendsnelle Ultra HD, muziek luisteren in de hoogste kwaliteit en alle seizoenen van je favoriete serie downloaden. Tegelijk en non-stop. Het kan niet op!

 

Het kan niet op? De FUP van 750 GB is, cfr. de klantendienst, nog steeds van toepassing. Stadia in 4K verbruikt tot 20 GB / uur. Netflix 4K tot 7 GB / uur.

  • Dat betekent 54 minuten per namiddag/avond Stadia & Netflix*. Eén scherm elk. 
  • Of 36 minuten per namiddag/avond als je met twee Stadia speelt*. Geen Netflix.

* in de veronderstelling dat er geen enkel ander verbruik is tijdens piekuren...

 

Hier klopt iets niet... 

 

100 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Ik vraag mij nog altijd af wat juist de meerwaarde van dit topic is en waarom die niet gesloten zou moeten worden, net als de andere...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Netweters heeft bijna 25.000 leden

Ik zie er zeer weinig klagen die niet toekomen met 750GB in de piek

Best topic sluiten zoals @sb aanhaalt.

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Benieuwd of netweters een plek is waar men wil weten wat er speelt in de community en met die community in gesprek wil gaan, of een plek waar meningen die niet in de lijn liggen met de bedrijfsvisie worden geweerd door er naast de kwestie op te reageren of de betreffende topics af te sluiten.

JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@robatoras  schreef:

Netweters heeft bijna 25.000 leden

Ik zie er zeer weinig klagen die niet toekomen met 750GB in de piek

Best topic sluiten zoals @sb aanhaalt.


Nochtans zijn er meerdere die dezelfde mening als mij hebben terwijl ik er maar eentje zie die zegt dat de FUP niet hoger zou mogen...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@JayVee  schreef:

Benieuwd of netweters een plek is waar men wil weten wat er speelt in de community en met die community in gesprek wil gaan, of een plek waar meningen die niet in de lijn liggen met de bedrijfsvisie worden geweerd door er naast de kwestie op te reageren of de betreffende topics af te sluiten.


Daar gaat het niet over. Er wordt een topic van je (tijdelijk) gesloten en wat doe jij? Je opent een nieuw, praktisch identiek, topic om je willetje door te duwen. En je krijgt wat je wil: opnieuw een  oeverloze, zinloze discussie waar niemand iets aan heeft. Wat wel te verwachten was, zo naïef ben je toch niet mag ik hopen?

 

Iedereen mag een eigen mening hebben en verkondigen, maar vanuit mijn positie lijkt dit eerder het gedrag van een trol. Je had ook gewoon kunnen wachten totdat @Suzy iets had kunnen bevestigen (of weerleggen). Laten we afspreken dat we daar nog even op wachten...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@sb  schreef:

@JayVee  schreef:

Benieuwd of netweters een plek is waar men wil weten wat er speelt in de community en met die community in gesprek wil gaan, of een plek waar meningen die niet in de lijn liggen met de bedrijfsvisie worden geweerd door er naast de kwestie op te reageren of de betreffende topics af te sluiten.


Daar gaat het niet over. Er wordt een topic van je (tijdelijk) gesloten en wat doe jij? Je opent een nieuw, praktisch identiek, topic om je willetje door te duwen. En je krijgt wat je wil: opnieuw een  oeverloze, zinloze discussie waar niemand iets aan heeft. Wat wel te verwachten was, zo naïef ben je toch niet mag ik hopen?

 

Iedereen mag een eigen mening hebben en verkondigen, maar vanuit mijn positie lijkt dit eerder het gedrag van een trol. Je had ook gewoon kunnen wachten totdat @Suzy iets had kunnen bevestigen (of weerleggen). Laten we afspreken dat we daar nog even op wachten...


+ de 2 topic links staan nog eens vermeld met een hele tekst erbij op de facebook pagina van telenet 

0 Likes
johan1983be
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Zo heeft een bibliotheek ook veel leden, maar hoeveel er daarvan actief zijn is weer een andere kwestie. Niet alle 25.000 leden zijn meer dan 3 keer op dit forum geweest, andere hebben geen interesse in dingen zoals de Fup, of vaste telefonie of gsm, die focussen zich op hetgeen waar zij kennis van hebben en/of waar ze interesse in hebben. 

Dus het lijkt mij vrij kort door de bocht om dat aan te halen, maar soit.

 

De reden dat er een nieuw topic is gekomen, is omdat het vorig idd gesloten was EN omdat het plots over niet particulieren producten ging en Suzy daar op dit ogenblik niet op kan antwoorden. 

 

Tot op heden heb ik veel dingen gelezen en veel redenen waarom men de FUP niet kan of zou afschaffen (de meeste hebben het niet nodig, het is technisch niet mogelijk, in Nederland zijn minder klanten, ze zullen het wel koppelen aan de volgende prijsverhoging, "ik doe mijn backup in de voormiddag en voor de lol download ik dan nog grote testbestanden", etc etc)

Van al deze reactie zijn er nul (0) van Telenet. 

 

De oplossing van sommige is, als je geen genoegen neemt met de antwoorden van andere leden, moet het topic maar op slot. Als je geen interesse meer hebt in een onderwerp, laat het dan liggen, reageer niet en lees niet meer of solliciteer voor moderator. 

 

Wat er vele andere denken te weten is al veel gezegd. Ik denk dat als Telenet in monde van @Suzy is aangeeft waarom dit niet gaat (en bij de concurrentie wel), met een degelijk uitleg ipv "het staat nog niet in de planning" dat we al een stap verder zijn.

 

inzake de optie Speedboost staat er in eerste instantie niets van de fup. in kleine letters onderaan staat voorwaarden en uiteindelijk een link waar je moet op klikken om het dan te ontdekken. De meningen zijn hierin verschillend en daar moeten we elkaar in respecteren.

 

Inzake de Fup zelf denk ik dat een Fup van 3 TB, zoals de concurrentie, niet teveel gevraagd is. Je kan dan de daluren en piekuren afschaffen. Zo haal je echte grootverbruikers eruit die in de voormiddag alles zitten te doen. Of illegale downloaders die niet streamen. Zo heb je een 1 TB voor 65 uur Stadia (bron) en 2 TB (+- 65,5 GB/dag) voor al de rest. Daarbij zou een optie Speedboost dan ook deze Fup mogen verhogen.  

 

Het is vrij dom om te zeggen, je moet alles maar in de voormiddag doen, en niet streamen terwijl dat Telenet zelf Streamingservices verkoopt (play en play more verbruiken ook als je niet via de box kijkt) en in de toekomst mee in de Vlaamse Netflix gaat stappen.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Die 25.000 leden die je bijna niet meer ziet zullen dan zeker tevreden zijn over Telenet.

Streamen kan ook in de dal uren 

Games downloaden kan ook in de dal uren.

Films downloaden kan ook in de dal uren 

You Tube kijken kan ook in de dal uren 

Netflix kijken kan ook dal uren

Ik zou ze de kost niet willen geven die overdag thuis zijn

Of in ploegensysteem werken.

Zij die speedboost nemen weten al langer dat Fup bestaat

Zij die speedboost nemen zullen deze optie niet gebruiken in de piek uren

Willen ze dit wel , dan nemen ze toch gewoon business.

En die meerkost,jij krijgt ook meer.

Fup verhoging is nog NIET voor morgen.

Afwachten zoals andere colega's aanhalen 

 

 

0 Likes
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Ik heb het topic mbt FUP de afgelopen week zitten volgen...

 

Dit zijn mijn bedenkingen

 

- Ik ben tevreden met het verlengen van de daluren en lijkt me een gepaste oplossing daar het een oplossing bied voor hoe de situatie gewijzigd is, namelijk thuis werken van +/- 8u-17u.

- 'k Zou ook graag een FUP verhoging zien voor mensen die Gigaboost hebben maar wijzigingen zie ik op dit moment niet gebeuren, daar is het nu het moment niet voor

- Ik ben er zeker van dat dit door @Suzy doorgegeven zal worden en besproken zal worden wanneer er ruimte komt, zie geen noodzaak meer om dit blijven te herhalen dit is ondertussen wel meer dan duidelijk geworden.

- Het is/was wss geen gemakkelijke klus om de "boel" draaiende te houden maar daar slaagt men toch aardig in. Lijkt vanzelfsprekend, maar deze piek in gebruik zag men nergens aankomen. Er zijn andere landen waar het niet zo aardig lukt om alles draaiende te houden. Als dat niet lukt dan maakt het niet uit of er FUP is of niet.

 

Stay safe iedereen en zorg voor elkaar!

JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@sb  schreef:

@JayVee  schreef:

Benieuwd of netweters een plek is waar men wil weten wat er speelt in de community en met die community in gesprek wil gaan, of een plek waar meningen die niet in de lijn liggen met de bedrijfsvisie worden geweerd door er naast de kwestie op te reageren of de betreffende topics af te sluiten.


Daar gaat het niet over. Er wordt een topic van je (tijdelijk) gesloten en wat doe jij? Je opent een nieuw, praktisch identiek, topic om je willetje door te duwen. En je krijgt wat je wil: opnieuw een  oeverloze, zinloze discussie waar niemand iets aan heeft. Wat wel te verwachten was, zo naïef ben je toch niet mag ik hopen?

 

Iedereen mag een eigen mening hebben en verkondigen, maar vanuit mijn positie lijkt dit eerder het gedrag van een trol. Je had ook gewoon kunnen wachten totdat @Suzy iets had kunnen bevestigen (of weerleggen). Laten we afspreken dat we daar nog even op wachten...


@sb, dat is niet wat ik heb gedaan. Er wordt veel geschreven hier, maar weinig gelezen, heb ik zo de indruk? In de eerste post van dit topic staat heel expliciet waarom ik een nieuw topic geopend heb. 

 

  1. Ik open een discussie omtrent de bij "nieuw normaal" gebruik te nauw geworden FUP op particuliere abonnementen.
  2. De discussie wordt gehijacked richting "betaal meer voor een business product" dat dan mogelijkerwijs (Suzy zegt niet, business dienst zegt wel) aan particulieren wordt verkocht. Dit is niet het topic van de discussie, hoewel het natuurlijk wel een tijdelijke oplossing kan zijn tot de grond van de zaak behandeld wordt.
  3. Er ontstaat wat onduidelijkheid over FUP bij business producten en het topic gaat op slot tot dat opgehelderd wordt, waarbij de grond van de zaak - de FUP voor particulieren - toevallig helemaal genegeerd wordt. Oeps, vergeten?

Ik heb een nieuw topic geopend zodat de discussie over het originele topic - dat niet onder het lock-besluit van Suzy valt - kan verdergezet worden. Ik neem aan dat dit geen probleem vormt. Iets anders beweren zou betekenen dat :

  1. Het originele topic heel bewust werd afgeleid naar een onderwerp waarvoor het op slot kon.
  2. Het op slot werd gedaan zodoende de discussie over FUP voor particulieren lam te leggen.

 

De "positie" van waaruit jij me dan een trol durft te noemen... Is ofwel niet-geïnformeerd ofwel het gevolg van wel heel selectief lezen. Althans, dat lijkt toch zo vanuit mijn positie.

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@johan1983be  schreef:

inzake de optie Speedboost staat er in eerste instantie niets van de fup. in kleine letters onderaan staat voorwaarden en uiteindelijk een link waar je moet op klikken om het dan te ontdekken. De meningen zijn hierin verschillend en daar moeten we elkaar in respecteren.


Er staat inderdaad een link, maar geen enkele vermelding dat dit over FUP of netwerkbeheer gaat (zoals bij andere producten expliciet wel het geval is, in de trant van "Telenet netwerkbeheer is van toepassing"). De link staat er in de context van "werkelijke internetsnelheid" maar je komt uit op een pagina waar plots over FUP gesproken wordt.

 

In ieder geval blijft de discrepantie tussen enerzijds "4K Stadia" streamen en de andere quotes (zie eerste bericht in deze thread) en anderzijds de toegepaste FUP van 750 GB zeer groot. Een punt dat door alle mensen die een issue hebben met dit topic volledig genegeerd wordt...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Off topic.

De Netweters is een forum waar gebruikers andere gebruikers willen helpen bij problemen. Als gebruiker is men beperkt door de mogelijkheden die er zijn. Gedenk 'De Kleine Prins': je moet 's ochtends geen zonsondergang willen zien, dat maakt je ongelukkig. Er zijn beperkingen waarvan we het hele plaatje van achtergondkennis missen en waarop sommigen beginnen te fantaseren en hun eigen dromen voor werkelijkheid houden. Op deze manier echter wordt niemand geholpen maar komt men in een steriele discussie. 

Heeft men een vraag, dan is dat altijd welkom in de gepaste rubriek. Heeft iets te melden dat een oplossing zou kunnen zijn voor anderen, eveneens welkom. Gaat het echter om andere zaken, dan kan dit eveneens, maar de gepaste hooddrubriek is dan de lounge. Wat mij betreft mag deze draad integraal naar de lounge verhuizen en mag daar nog jarenlang steriel gedialogeerd worden. Hier hoort deze discussie niet plaats.

Bovendien stel ik vast dat de OP (de originele poster van deze draad) vrij vlug de 'oplossing' van zijn 'probleem' gegeven, namelijk op 27 maart om 08:56. Punt.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

@JayVee 

1.Het originele topic heel bewust werd afgeleid naar een onderwerp waarvoor het op slot kon.
2.Het op slot werd gedaan zodoende de discussie over FUP voor particulieren lam te leggen.

 

En dat slot zie ik hier ook komen.

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@robatoras  schreef:

En dat slot zie ik hier ook komen.


Het zou alleszins antwoord geven op mijn eerdere vraag mbt de ingesteldheid in de community.

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@janne_man  schreef:

Als gebruiker is men beperkt door de mogelijkheden die er zijn. (...) Er zijn beperkingen waarvan we het hele plaatje van achtergondkennis missen en waarop sommigen beginnen te fantaseren en hun eigen dromen voor werkelijkheid houden. (...)


Ik heb er geen enkel probleem mee om geïnformeerd te worden over die beperkingen. Ik beschik bovendien over voldoende achtergrondkennis om een technische uitleg te kunnen volgen, zolang deze consistent is opgebouwd en op rationele argumenten en controleerbare feiten steunt.

 

Een aantal bedenkingen omtrent zogezegde technische beperkingen zijn echter al eerder gegeven en ik kan niet anders dan opmerken dat daar inhoudelijk niet wordt op ingegaan (waarom eigen Telenet diensten wel onbeperkt streamen? hoe kan het administratief wijzigen van een abonnement / meer betalen, zonder enige technische interventies, dan plots wel een hogere FUP aan? nu mensen wel degelijk thuis zijn om ook op andere momenten bandbreedte op te nemen, waarom stelt er zich dan geen probleem, zelfs met verhoogde snelheden, verhoogde volumes voor goedkopere abonnementen, verlengde daluren?). Er wordt enkel met algemeenheden gestrooid. Het spreekt voor zich dat dit niet overtuigd.

 

En ook jij gaat volledig voorbij aan het verschil tussen de speedboost verkoopspagina - boodschappen die door Telenet zelf de wereld worden ingestuurd! - en de realiteit van de FUP.

0 Likes