Thanks voor uw antwoord.
Hello,
ik vermoed dat je uw netwerk instellingen aangepast hebt want ik zie staat dat je DNS suffix op LAN staat.
Zet je ip settings (dhcp) en dns op automatische en probeer nog eens.
Zorg er ook voor dat je 2.4Ghz signaal aanstaat op je nieuwe router want uw laptop kan geen 5Ghz aan.
Waarom kan mijn laptop geen 5 GHz aan?
Bij IPv4 Wi-Fi staat 192.168.0.135 aangeduid.
Ik kan niet in mijn router met de https://192.168.0.135 zodat ik dus ook geen wijzigingen kan aanbrengen zoals LAN in de instellingen van de router, die samen hoort met de nieuwe Telenet modem.
De ip settings(dhcp) en dns staan op automatisch.(zie bijlage)
Op de Lenovo laptop waar de Wi-Fi goed werkt staat :
Connection -specifiek DNS Suffix : telenet.be
Op de msi cr61 laptop waar de Wi-Fi niet werkt staat:
Connection -specifiek DNS Suffix :LAN
Moet LAN worden vervangen door telenet.be?
Er staat ook een pagina met: Netwerk opnieuw instellen
Hiermee worden alle netwerkadapters verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd ,ook oorspronkelijke instellingen van andere netwerkonderdelen hersteld.
Nu opnieuw instellen
Uw pc wordt opnieuw opgestart
Wat betekent dit allemaal?
Betreft dit alleen de netwerkadapter die in mijn msi cr 61 laptop is ingebouwd of wordt de netwerkadapter die in mijn andere Lenovo laptop steekt ook opnieuw ingesteld?
Trouwens de netwerkadapter in mijn msi cr 61 is niet dezelfde als in mijn Lenovo laptop,
maar een Realtek RTL8723AE LAN Wireless 802.11n PCI-E NIC. En deze heeft een ander stuurprogramma 2013.12.331.2016 dan de driver 2023.70.109.2018 van de Wi-Fi adapter Realtek RTL 8723BE LAN Wireless 802.11n PCI-E NIC in de Lenovo laptop.
Is het misschien omdat de release datum van de Wi-Fi adapter in de Lenovo laptop release 2018 dus twee jaar jonger is dan de release datum 2016 van de Wi-Fi adapter in de msi cr 61 laptop dat deze wel een goede Wi-Fi verbinding heeft?
Want de netwerkadapter in mijn laptop Lenovo is Realtek RTL 8723BE LAN Wireless 802.11n PCI-NIC en deze werkt wel goed met de Wi-Fi verbinding van de nieuwe Telenet modem.
Dus de netwerkadapter van deze L
enovo laptop werkt goed met de nieuwe Telenet modem en ik wil niet dat deze door deze opnieuw instelling van alle netwerkadapters die met de Telenet modem zijn verbonden niet meer goed zou functioneren.
Dus is deze verwijdering en herstellen alleen voor de laptop bedoeld waarop deze "Netwerkadapter opnieuw instellen" wordt getoond of geldt het ook voor de andere netwerkadapter in mijn Lenovo laptop.
Als ik in het zoekveld van Google https://192.168.0.135 intyp die als mijn IP adres staat aangeduid bij IPv4 komt de melding "Geweigerd" (zie printscan in bijlage)
Wat betekent dit?
grtz,
gigi