Beantwoorden
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

Hallo. Ik heb sinds geruime tijd geen Wifreeverbinding meer met 1 bepaalde PC, smartphone en tablet, en dit in mijn tweede verblijf. Vroeger had ik hiermee geen problemen. Met andere Pc's heb ik wel nog Wifreeverbinding in dat verblijf. Ergens anders kan ik wel verbinding maken met Telenetwifree met deze toestellen. Ik moet wel zeggen dat de problemen begonnen zijn na thuiskomst uit vakantie en daar in een verblijf ben ik op gratis Wifiverbinding geweest. Heeft het daar iets mee te maken of wat is er gebeurd dat ik nu geen Wifreeverbinding meer kan maken in mijn tweede verblijf. Bedankt.

0 Likes
17 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

@Carlie 

Je zou eens kunnen zien in die smartphone en tablet en pc dat die geen automatische verbinding maakt met dat netwerk op je vakantie adres. Misschien is dat ergens blijven hangen en daardoor kan dus je toestel proberen verbinding te maken met iets wat er nu niet meer is. 

Kijk dus bij je netwerkinstellingen dat die dus weer automatisch verbinding maakt met je WiFree.  Desnoods het wifi adres van je vakantie adres eruit gooien. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

Patrick. Ik zie dat mijn bewuste pc, tablet of smartphone verbinding tracht te maken  met mijn Telenetwifree of mijn Telenetwifree beveiligd. Ik krijg geen verbinding met geen enkele van de 2. Ik krijg bericht : geen internet, open. Of : niet verbonden, U bent niet verbonden met een netwerk. En bij de beveiligde Telenetwifree worden mijn inloggegevens van "mijn telenet" niet aanvaard. En dit alles komt enkel voor in mijn tweede verblijf. Op een andere plaats ontvang ik wel Wifi of Wifree. En thuis kan ik ook op mijn thuisnetwerk surfen. En met andere pc"s heb ik geen problemen om verbinding te maken met Telenetwifree in mijn tweede verblijf. Het gebruikersadres op mijn vorig vakantieverblijf staat niet in de lijst van mijn onthouden verbindingen.

0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

Verder geen andere reacties aub ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

@Carlie 

Heb je eigenlijk al eens gedaan wat Patrick voorstelde? Dus de WiFi netwerken van uw tweede verblijf uit de lijst met gekende netwerken zwieren zodat uw toestel niet zelf zal proberen om verbinding te maken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

Dag Stefaan. Ja, dat heb ik gedaan, maar het probleem is daarmee niet opgelost.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

@Carlie 

Die inloggegevens van u, is dat onder de vorm van a12345 of is dat onder de vorm van een mail adres?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

ik gebruik de inloggegevens van "mijn telenet" en is met  bv V123456 en dan het wachtwoord.

Helpt allemaal niet meer. Ik krijg geen internetverbinding op die bepaalde pc, mijn smartphone en mijn tablet. Voorheen kon ik dit wel. Met andere pc's kan ik wel inloggen op die wifreeverbinding in mijn tweede verblijf. En het is enkel daar dat ik met die toestellen en enkel met die toestellen geen verbinding kan maken met internet. Krijg steeds dezelfde meldingen : geen internet, wifi, open, of niet verbonden met internet. Als ik "problemen oplossen' aanklik krijg ik verschillende berichten die ik eventueel kan meegeven, zoals bv "wifi heeft geen geldige IP configuratie of iets met geen verbinding met router of zo..

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

@Carlie 

Er is momenteel bij Telenet een overgang bezig van persoonlijke login naar internet login (of is het nu omgekeerd, ik vergeet het altijd ...) In ieder geval, uw V12345  zal sowieso binnenkort niet meer aanvaard worden. Je gaat moeten inloggen met een mail adres.

Heb je dat nog niet, dien je dat aan te maken in uw klantenzone "mijn telenet".

Misschien is dat momenteel het probleem niet, maar het zou het dus wel kunnen worden ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

ja, van die overgang naar een ander inlogsysteem weet ik, en ik heb daar al een bericht van Telenet over gekregen en aangepast. Maar dit geeft geen problemen. Dus daar zit hem het probleem niet ze...

0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

Anders geen netweters die iets meer weten over mijn probleem ? Alleszins weinig reacties voor het moment.. Had er meer van verwacht van die site ...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet


@Carlie  schreef:

.... KNIP...... Had er meer van verwacht van die site ...


Weet niet wat je exact meer verwacht hier maar als er niet direct iemand is die dit probleem al eerder heeft gezien of mee gemaakt wordt het wat lastig om een oplossing te bieden. En om zomaar iets te neer te zetten om het neer te zetten heeft ook geen nut natuurlijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

Ok. Dan wacht ik verder af in de hoop dat er toch nog iemand een oplossing vind...

0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

Nog altijd geen verdere mogelijke reacties of oplossingen ?

0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen Wifree meer op 1 bepaalde PC, Smartphone en Tablet

Beste beantwoorders op mijn post. Hierbij kan ik het heuglijk nieuws brengen dat ik terug verbinding heb kunnen maken met de Telenetwifreeverbinding op mijn bepaalde lokatie waar ik de laatste tijd geen verbinding meer mee kon maken maar vroeger wel. Bij het invullen van de inloggevens van de beveiligde Telenetwifreeverbinding heb ik nu niet meer de gebruikersnaam met de cijfercode V...... gebruikt, maar mijn emailadres ingevuld. En nu krijg ik terug verbinding ! Dus probleem opgelost ! Bedankt voor de tips !