Beantwoorden
PhilipC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Twee weken geleden heb ik Giga Speedboost geactiveerd en dat presteert ondermaats, ik haal snelheden die niet veel anders zijn dan voor de activatie. Dit is al gemeld bij Telenet, er is een technieker langs geweest, maar zonder enig resultaat. Zowel technieker als ikzelf hebben de testen gedaan met kabel rechtstreeks verbonden met de modem. Ik vraag me af of die Giga Speedboost wel degelijk de snelheden kan waarmaken die men ervan verwacht, het hoeft niet noodzakelijk de volle 1 Giga te zijn, maar meer dan wat ik nu heb verwacht toch wel! Waarom anders extra betalen. Zijn er hier nog mensen die een soortgelijke ervaring hebben, of liefst betere ervaringen. Of moet ik het gewoon aanvaarden en de Giga Speedboost deactiveren omdat Telenet het eigenlijk niet kan aanbieden, of toch daar niet waar ik woon. 

0 Likes
26 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Welke snelheid beloven ze ?

http://www.telenet.be/mijnsnelheid

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Het zou kunnen dat Telenet nog een bottleneck heeft ergens in je straat of wat verder op het netwerk.

Hun probleem natuurlijk.  Als ze dat op korte termijn niet kunnen oplossen dan zou ik idd die optie opzeggen.

Maar als je hard kan staven dat Telenet geen goede snelheden haalt zou ik ze wel eerst proberen te challengen met harde cijfers en het feit dat een technicus dit ook heeft vastgesteld.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

@PhilipC  Wat ik ook gemerkt heb is dat afhankelijk van uw browser de snelheden minder accuraat zijn. Rechtstreeks naar de site speedtest.net via firefox of chrome of IE geeft mij snelheden tussen 400 en 450 Mbps down en 37-38 Mbps up.

Met de speedtest.net app voor windows 10 krijg ik snelheden tussen 767 en 800 Mbps down en rond de 27 MBPS up.

Volgens ik begrepen heb van de technieker zit ik op een node van  +- 220 aangesloten huizen.

Volgende week dinsdag zijn er werkzaamheden aangekondigd,. Het kan alleen maar beteren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PhilipC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Beste Area57, Als ik de gegevens invul dan krijg ik "We vinden geen informatie voor dit adres."

0 Likes
PhilipC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Beste Igvfer, de windows app geeft me een iets hogere snelheid (+/- 300 Mbps), maar nog steeds ver verwijderd van wat men zou verwachten bij een 1Giga Speedboost. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Er zijn nog een aantal zaken die de snelheid kan beïnvloeden:

* Voorlopig is Docsis 3.1 nog niet actief. Er zijn al klanten die een Docsis 3.1 modem hebben (voorbeeld de E-router), maar deze werkt dan nog altijd in "Docsis 3.0 mode" (backwards compatible).

* De nieuwe modem kan wel hogere snelheden aan, gezien die in Docsis 3.0 op 32*8 kan werken (in plaats van de "oude" modems die maar in 24*8 doen), dus de bandbreedte is hoger...

* Hoe meer gebruikers er de speedboost optie activeren, hoe hoger de bezetting is op deze kanalen. Je zit namelijk niet alleen op de coax, maar het is een gedeeld medium (overbooking).

* Echt hoge (gegarandeerde) snelheden zullen er maar komen:

  • van zodra Docsis 3.1 geactiveerd word
  • van zodra Docsis 3.0 uit gefaseerd wordt (want de bandbreedte die voor Docsis 3.0 gereserveerd is, kan niet worden gebruikt voor Docsis 3.1 (beide zitten "naast mekaar" op de kabel).
  • van zodra het analoge signaal (analoge TV + FM) uitgeschakeld word. Dan kan deze bandbreedte ook gebruikt worden voor internet.
  • als er meer nodes komen, dus minder gebruikers per node.

We zullen dus toch nog wat geduld moeten hebben voor alle voorgaande punten gerealiseerd worden 🤔.

Intussen is de "E-router" de enige mogelijkheid om maximaal van de Speedboost gebruik te maken ...

(just my 2 cents)

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

@PhilipC  mijn snelheid verschild ook elke keer . Ene keer heb ik 500 de andere keer 700 MBPS. denk dat het er ook veel aan ligt welke speedtest men gebruikt omdat de server waarvan het gemeten wordt ook verschillend is. Bij mij komen ze dan ook nog eens werken deze week dus misschien heb ik dan meer download snelheid maar ik zou 800 MBPS moeten kunnen halen . Dus eigenlijk heb ik er 100 tekort.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

hier in de piekuren 830 en in de daluren 860 max speedtest via de app op de macbook.

heb wel soms dat mijn internet even niet werkt, is sinds ik de speedboost heb, toevallig ????

@Suzy heb jij daar al iets van gehoord dat mensen met speedboost hun internet soms eens een minuut niet werkt????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Hier regelmatig ook ups en downs qua snelheden ik haal via utp 750 en met de wifi(eigen router en witte modem) tussen de 400 en de 600 mbps.Had er eerlijk gezegd meer van verwacht,en zoals reeds vermeld in vorige posts,meer last met het wegvallen van verbindingen na activatie van de Giga.Voorheen hadden we de gewone speedboost en deze was veel stabieler.Hopelijk komt hier nog verbetering in.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?


@Area57_1  schreef:

Welke snelheid beloven ze ?

http://www.telenet.be/mijnsnelheid

 


Wou dit zelf eens testen maar krijg een "We vinden geen informatie voor dit adres." foutmelding. Gedubbelchecked maar krijg het niet aan de praat. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

De link werkt wel want  ik krijg wel de benodigde info te zien.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Soms moet je postcode en deelgemeente ingeven. Soms postcode en hoofdgemeente. Een beetje zoeken soms.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

@patrick37 dat de link werkt betwijfel ik niet, maar voor mijn adres geeft deze foutmelding. 

 

@igvfer Ik woon niet in een deelgemeente, dus dat kan het niet zijn 😕 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Ik zou zeggen; ik geef mijn adres dat jullie het eens kunnen proberen maar ik vrees niet dat dit mag op het forum..


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes