24779
netweters
|
152636
antwoorden
|
20726
vragen
|
Twee weken geleden heb ik Giga Speedboost geactiveerd en dat presteert ondermaats, ik haal snelheden die niet veel anders zijn dan voor de activatie. Dit is al gemeld bij Telenet, er is een technieker langs geweest, maar zonder enig resultaat. Zowel technieker als ikzelf hebben de testen gedaan met kabel rechtstreeks verbonden met de modem. Ik vraag me af of die Giga Speedboost wel degelijk de snelheden kan waarmaken die men ervan verwacht, het hoeft niet noodzakelijk de volle 1 Giga te zijn, maar meer dan wat ik nu heb verwacht toch wel! Waarom anders extra betalen. Zijn er hier nog mensen die een soortgelijke ervaring hebben, of liefst betere ervaringen. Of moet ik het gewoon aanvaarden en de Giga Speedboost deactiveren omdat Telenet het eigenlijk niet kan aanbieden, of toch daar niet waar ik woon.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het zou kunnen dat Telenet nog een bottleneck heeft ergens in je straat of wat verder op het netwerk.
Hun probleem natuurlijk. Als ze dat op korte termijn niet kunnen oplossen dan zou ik idd die optie opzeggen.
Maar als je hard kan staven dat Telenet geen goede snelheden haalt zou ik ze wel eerst proberen te challengen met harde cijfers en het feit dat een technicus dit ook heeft vastgesteld.
@PhilipC Wat ik ook gemerkt heb is dat afhankelijk van uw browser de snelheden minder accuraat zijn. Rechtstreeks naar de site speedtest.net via firefox of chrome of IE geeft mij snelheden tussen 400 en 450 Mbps down en 37-38 Mbps up.
Met de speedtest.net app voor windows 10 krijg ik snelheden tussen 767 en 800 Mbps down en rond de 27 MBPS up.
Volgens ik begrepen heb van de technieker zit ik op een node van +- 220 aangesloten huizen.
Volgende week dinsdag zijn er werkzaamheden aangekondigd,. Het kan alleen maar beteren.
Beste Area57, Als ik de gegevens invul dan krijg ik "We vinden geen informatie voor dit adres."
Beste Igvfer, de windows app geeft me een iets hogere snelheid (+/- 300 Mbps), maar nog steeds ver verwijderd van wat men zou verwachten bij een 1Giga Speedboost.
Er zijn nog een aantal zaken die de snelheid kan beïnvloeden:
* Voorlopig is Docsis 3.1 nog niet actief. Er zijn al klanten die een Docsis 3.1 modem hebben (voorbeeld de E-router), maar deze werkt dan nog altijd in "Docsis 3.0 mode" (backwards compatible).
* De nieuwe modem kan wel hogere snelheden aan, gezien die in Docsis 3.0 op 32*8 kan werken (in plaats van de "oude" modems die maar in 24*8 doen), dus de bandbreedte is hoger...
* Hoe meer gebruikers er de speedboost optie activeren, hoe hoger de bezetting is op deze kanalen. Je zit namelijk niet alleen op de coax, maar het is een gedeeld medium (overbooking).
* Echt hoge (gegarandeerde) snelheden zullen er maar komen:
We zullen dus toch nog wat geduld moeten hebben voor alle voorgaande punten gerealiseerd worden 🤔.
Intussen is de "E-router" de enige mogelijkheid om maximaal van de Speedboost gebruik te maken ...
(just my 2 cents)
@PhilipC mijn snelheid verschild ook elke keer . Ene keer heb ik 500 de andere keer 700 MBPS. denk dat het er ook veel aan ligt welke speedtest men gebruikt omdat de server waarvan het gemeten wordt ook verschillend is. Bij mij komen ze dan ook nog eens werken deze week dus misschien heb ik dan meer download snelheid maar ik zou 800 MBPS moeten kunnen halen . Dus eigenlijk heb ik er 100 tekort.
hier in de piekuren 830 en in de daluren 860 max speedtest via de app op de macbook.
heb wel soms dat mijn internet even niet werkt, is sinds ik de speedboost heb, toevallig ????
@Suzy heb jij daar al iets van gehoord dat mensen met speedboost hun internet soms eens een minuut niet werkt????
Hier regelmatig ook ups en downs qua snelheden ik haal via utp 750 en met de wifi(eigen router en witte modem) tussen de 400 en de 600 mbps.Had er eerlijk gezegd meer van verwacht,en zoals reeds vermeld in vorige posts,meer last met het wegvallen van verbindingen na activatie van de Giga.Voorheen hadden we de gewone speedboost en deze was veel stabieler.Hopelijk komt hier nog verbetering in.
@Area57_1 schreef:Welke snelheid beloven ze ?
http://www.telenet.be/mijnsnelheid
Wou dit zelf eens testen maar krijg een "We vinden geen informatie voor dit adres." foutmelding. Gedubbelchecked maar krijg het niet aan de praat.
@patrick37 dat de link werkt betwijfel ik niet, maar voor mijn adres geeft deze foutmelding.
@igvfer Ik woon niet in een deelgemeente, dus dat kan het niet zijn 😕