Beantwoorden
rvdb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

even algemene info voorgaand mijn vraag

ik bestel dus 3 x 360° via de site. Er staat indien mijn modem niet geschikt is ze een andere modem zouden meesturen. 

ik krijg enkel mijn 3 pod's toegestuurd. ik ga ervan uit dat mijn modem geschikt is. Ik kan de drie pods activeren. maar na de derde pod ben ik mijn wifi kwijt. geen SSID meer zichtbaar. dus eerste keer gebeld naar telenet. technieker zegt dat hij dit nogal heeft meegemaakt, best de modem gaan switchen bij een telenetcenter. 

met 3 studerende kinderen en examen in vooruitzicht , ikzelf, telewerk is wifi echt wel nodig thuis........
Ok, dus naar telenet center modem swap. heb nu de F@st modem.
terug thuis de modem aangesloten, installatie gestart via de app, maar onze SSID komt niet op, enkel de SSID van de nieuwe modem. als we connecteren naar deze SSID heb ik  geen internetconnection.

Alweer teruggebeld naar helpdesk. ( want bij Whats App krijg ik geen antwoord). De persoon aan de andere kant van de lijn krijgt het niet opgelost en maakt een case aan. Ik  vraag hem hoelang dit duurt voor zo'n case behandeld wordt? als antwoord krijg ik 5 dagen.........EEN S.L.A. van 5 dagen?????!!!!!!

Nu is mijn vraag hoe kan ik een case opvolgen....want 5 dagen zonder wifi ,voor iets wat zeer simpel te installeren was volgens de site, vind ik toch wel overdreven. 

5 dagen zonder wifi is 1/6 van een maand, hoop dat ik dan 1/6 van de factuur minder moet betalen..... of toch ten minste een compensatie krijg....zoals tijdelijk een dienst, zoals playsport of streamz....

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: case opvolgen

0 Likes
40 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 195
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

In theorie is elke modem in C geschikt voor pods (of andere mesh), enkel verlies je dan een wifi-punt want indien geen F@st model is er geen Plume activiteit op de modem en ga je dan de wifi van de modem moeten uitschakelen, wat in de meeste gevallen niet ideaal is, dus hoewel de modemswap niet 100% nodig is, is het wel wenselijk.

Voor het zetten van de SSID, is het dan zaak om die op de modem juist te zetten (zou moeten lukken via MijnTelenet, maar daar zitten af en toe nog wat issues heb ik begrepen) en die zou dan zijn SSID moeten verspreiden over de 360 pods.  In principe zet Telenet steeds de oorspronkelijke SSID terug dacht ik, mogelijks gaat daar iets fout ?

Zie je 1 SSID of 2 verschillende of geen ?

 

Tags (1)
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?


@rvdb  schreef:

EEN S.L.A. van 5 dagen?????!!!!!!

Nu is mijn vraag hoe kan ik een case opvolgen....want 5 dagen zonder wifi ,voor iets wat zeer simpel te installeren was volgens de site, vind ik toch wel overdreven.


Voor consumenten bestaat er geen SLA, Telenet biedt "best effort" maar kampt al bijna een half jaar met ernstige IT-problemen die een correcte dienstverlening onmogelijk maken. Momenteel zou ik afraden om bij Telenet wijzigingen te vragen aan je Telenet-apparatuur of je diensten.

Ik zou aanraden om een functionerende kabelmodem te behouden, het draadloos signaal volledig uit te schakelen en zelf Wifi-toegangspunten aan te kopen bij een onafhankelijke winkel of dienstverlener.

Met de examens in het vooruitzicht wil ik uitdrukkelijk iedereen afraden om iets te wijzigen bij Telenet. Voor wie zonder diensten zit, is een (tijdelijke) backup-internetverbinding via 4G of VDSL zelfs aan te raden. Uit ervaring weet ik dat ze een internetverbinding bij EDPnet heel snel kunnen activeren wanneer de fysieke VDSL-aansluiting in je woning aanwezig is en je reeds (tweedehands) een VDSL-modem hebt aangekocht.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1103
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?


@rvdb  schreef:

Nu is mijn vraag hoe kan ik een case opvolgen....want 5 dagen zonder wifi ,voor iets wat zeer simpel te installeren was volgens de site, vind ik toch wel overdreven. 

5 dagen zonder wifi is 1/6 van een maand, hoop dat ik dan 1/6 van de factuur minder moet betalen..... of toch ten minste een compensatie krijg....zoals tijdelijk een dienst, zoals playsport of streamz....


Opvolgen kan enkel via de klantendienst, helaas. Je kan zeker vragen naar een compensatie, doe dit wel pas nadat de problemen opgelost zijn; want pas dan is er een zicht op de complete impact.

 

Is het enkel de Wi-Fi die niet werkt, of werkt het ook niet via UTP-kabel rechtstreeks in je modem?

 

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik ken mensen waarbij het enkele weken heeft geduurd, helaas. Maar Telenet heeft intussen wel de belofte gemaakt dat dossiers waarbij de diensten niet meer werken (uw geval) de hoogste prioriteit zouden krijgen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

Compensatie kan je vragen er zal naar gezien worden als alles correct is uitgevoerd

Die 5 werkdagen kan langer zijn met de brug en een paar feestdagen hou hier rekening mee

en mensen die geen internet of tv hebben gaan voor

Was ook niet de beste periode om zaken nu te vervangen met de kleine problemen die er nu zijn

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

Ik begin deze logica toch een beetje absurd te vinden hoor wanneer je de wachtrij zelf gecreëerd hebt en blijft vasthouden aan de verdeling van nieuwe toestellen die activatieproblemen bevatten is het niet fair om telkens opnieuw achteruit geduwd te worden in de wachtrij die reeds maanden te lang is enkel en alleen omdat er één of meerdere diensten niet werken.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

De mensen die een aanpassing gedaan hebben tussen dec en nu hebben een probleem voorgehad

dat viel ons wel op

De mensen dat niets hebben aangepast hebben geen enkel probleem gehad niet op internet of tv

Daarmee dat een grote groep eventjes wacht om toestellen te vervangen of aanpassingen te doen

als je niet anders kan dan moet je het doen

Dan zal je wel moeten aansluiten achteraan in de rij valt te zien welke klacht je hebt natuurlijk

Ze kunnen niet opeens een hoop volk bij toveren om de problemen op te lossen

Het blijven mensen die hun best zullen doen wat mogelijk is

En toevallig vallen er feestdagen in mei dan kan het zijn dat er mensen in verlof zijn

 

0 Likes
Shanas
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

Exact hetzelfde probleem hier. Al een oplossing bij jullie? 

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

Als klant kan je dat niet opvolgen het enige wat je kan doen is om de x aantal tijd vragen aan de klantendienst om je de status van je  dossier bij de achterliggende dienst te zeggen.Ik zou ook willen dat dit anders was maar helaas.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

OK iedereen heeft recht op wettelijke feestdagen zoals er deze week ook eentje is maar Vrijdag is een werkdag zoals elke andere degene die verlof vragen om een lang weekend te hebben die moeten resoluut een njet krijgen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

Verlof is een gunst, vakantie is een recht. Tot daar aan toe een njet voor verlof, maar een njet voor vakantie is toch een ander paar mouwen. Zitten ze daar ook niet met ADV dagen? (niet vertellen Telenetters, want dat gaat ons niet aan).

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

Vakantie een recht ja onder normale omstandigheden maar nu de wachtrij al maanden veel te lang is en je die wachtrij zelf gecreëerd hebt tja dan vervalt dat recht .De aanrekening van de klanten neemt ook geen vakantie .

Of daar personeel werkt die recht hebben op ADV dagen dat weet ik niet en eerlijk gezegd dat zijn onze zaken niet zoals je zelf ook al gezegd hebt.

0 Likes
rvdb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

Tot op heden nog steeds geen internet. Na verschillende updates te hebben gevraagd en beloftes van Telenet, zoals “vandaag gaat het zeker opgelost zijn of ik volg het op en bel je terug als het niet opgelost is. Helaas zijn die beloftes niet ingevuld. Dus vandaag nog maar eens bellen. Stand: van vorige donderdag geen internet en kan door 2de lijn op 5 min opgelost worden

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?


@rvdb  schreef:

Stand: van vorige donderdag geen internet en kan door 2de lijn op 5 min opgelost worden


Als de 2de lijn door een slecht functionerend IT-systeem verzuipt in de tickets weet je natuurlijk niet welke 5 minuten. Dat kunnen 5 minuten zijn in de laatste week van mei of 5 minuten in de eerste week van juni zijn. Of 5 minuten deze week. De 48 uur die de Telenet-woordvoerder in de pers heeft vermeld, klopt alvast niet. Dat is rooskleuriger voorgesteld dan de realiteit.

0 Likes
Shanas
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe case (dossier) bij Telenet opvolgen als klant?

Ai ai, dan zitten we dus de komende dagen/weken ook zonder. 

0 Likes