Beantwoorden
JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

Beste, Ik ben onlang verhuist naar gent in een kot. Mijn kotwifi is echter enkel alleen ‘sterk’ (45Mb/s🙄) in de ruimte van de router. Ik herinner me dat ik thuis een wifi powerline van telenet had, en sinds dit kot ook telenet heeft, leek me het een goed idee dit te verhuizen. Ik sloot de 2 powerlines aan, maar ipv mijn signaal te versterken, geeft hij me de wifi die ik thuis had, maar zonder internetverbinding. Met andere woorden, is mijn wifi van het kot niet beter, maar zend hij het signaal van mijn thuiswifi. Ik heb al proberen connecteren via WPS, maar geen succes. Powerline: PG-9072-TN. 
ik hoop dat iemand me kan helpen, want een kot zonder/met slecht wifi, dicht bij de examens is een hel! (De kamer van de wifi is een gang, dus daar is er wel wifi, ik wil echter wifi in de woonkamer, waar mijn bureau met pc is.) 

ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wifi powerline

0 Likes
19 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?


@JH1  schreef:

Ik sloot de 2 powerlines aan, maar ipv mijn signaal te versterken, geeft hij me de wifi die ik thuis had, maar zonder internetverbinding. Met andere woorden, is mijn wifi van het kot niet beter, maar zend hij het signaal van mijn thuiswifi. Ik heb al proberen connecteren via WPS, maar geen succes. Powerline: PG-9072-TN. 


Wat bedoel je met "aansluiten"? Hoe heb je die aangesloten?

De PG-9073-TN moet je verbinden met de Telenet modem, of ergens op een UTP poort met lokaal netwerk.

De PG-9073-TN moet je gewoon in het stopcontact steken.

Gezien de Powerline blijkbaar geen verbinding kan maken met de Telenet router, kan hij ook de instellingen niet overnemen. Vandaar dat de oude instellingen blijven.

Je hebt wel Telenet op kot, maar is er geen router aangesloten achter de Telenet modem voor de kot WiFi ?

 

Dat je op de Powerline van thuis, ook de Wifi van thuis hebt is niet echt een probleem (zelfs een voordeel: kotgenoten kennen je paswoord niet) 🤗

Maar het is belangrijk dat de andere Powerline (zonder WiFi) op je netwerk aangesloten is met een RJ45 kabel.

JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

Beste, Ik heb effectief een router staan en heb mijn powerline in de muur, in de powerline zit de stekker voor de modem/router, en beide zijn met elkaar verbonden door een utp kabel, en er is ook een aparte utp kabel in de modem zelf. Ik heb beide powerlines gekoppeld aan elkaar. Nu is het irritante: als ik dicht bij de modem sta, heb ik internet, van 40mbps, wat ik sowieso al super traag vind. Sta ik dicht bij de powerline in de andere kamer, krijg ik enkel signaal van mijn oude wifi (die natuurlijk geen interverbinding geeft). Er is dus een plaats tussen waarbij ik geen internet heb, en ook niet op de slaapkamer. Zoals reeds vermeld, het is een kot, de ruimte zijn echt niet zo ver van elkaar, de powerlines staan op uitendes van het kot, 15 stappen welgeteld. Maw, heel zwakke wifi.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

Gooi er eens uw eigen router tussenuit. En enkel een powerline verbonden aan de Telenet router met UTP, de andere powerline met wifi in uw kamer. En indien nodig kan je met UTP kabel rechtstreeks op de Wifi Powerline uw laptop aansluiten. Die eigen router is voor niets nodig.

Hou het simpel.....



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

Ik weet niet wat je bedoelt met eigen router? Ik heb de router van het kot, waaraan de zender powerline is gekoppeld. De andere powerline zit in de kamer in het stopcontact. Het signaal dat ik krijg is de wifi naam van de router uit ouderlijk huis, zo een 30km ver. 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

Het is toch volkomen onbelangrijk welke naam de wifi heeft? Zolang je de naam en het paswoord hebt, kan je er toch mee verbinden?

0 Likes
JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

ja, zogezegd verbinden lukt. Internetverbinding is er niet. Ik denk dat de situatie goed uitgelegd is, lees het aub grondig.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

@JH1 

Je schrijft dat je de powerline op de Telenet router hebt aangesloten en in uw kamer de WiFi powerline hebt staan.

Heb je al eens nagegaan of de router (en dus ook de powerline) niet op een ander E-Netwerk zitten dan uw WiFi powerline? Want in dat geval is het heel normaal dat je geen internet hebt aangezien de beide powerlines elkaar dus niet kunnen "zien".

Met andere woorden: zijn de powerline en de WIFi powerline correct gepaired?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

Wat staat er als modem/router van Telenet (model)?

Verbind één powerline met een utp kabel met de modem/router van Telenet.

Verbind de ander powerline met een utp kabel naar je laptop of pc.

In welke range krijg je een ip4 adres? 192.169.x.x ?

Of is het een 196.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

Hat zal een 192.168.0.X adres zijn tenzij het anders is ingesteld op de modem. 192.168. is zeker, de 0 (nul) kan iets anders zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?


@JH1  schreef:

ja, zogezegd verbinden lukt. Internetverbinding is er niet. Ik denk dat de situatie goed uitgelegd is, lees het aub grondig.


oei, meneer denkt dat ik zijn berichten niet grondig lees? Wij proberen je te helpen, dus beetje respect a.u.b 🤔

Ik antwoorde op het feit dat je telkens terugkeert met de opmerking dat "het signaal dat je krijgt de wifi naam is van de router uit ouderlijk huis, zo een 30km ver". En dat is (a) perfect normaal want zo ingesteld in de WiFi Powerline en (b) is niet de oorzaak van jouw probleem.

Alles wijst erop dat het internetsignaal niet doorkomt naar de 2de powerline. Dat kan erop wijzen:

  • dat ze niet correct "gepaired" zijn: brandt het bovenste ledje (huisje)?
  • dat de 1ste powerline niet correct aangesloten is op de Telenet modem: brandt het "LAN" lichtje op de eerste Powerline? (probeer eens met een andere LAN kabel).

Als je PC hebt met een netwerkkaart, probeer eens de PC via een LAN kabel te verbinden met de WiFi Powerline (dan kan je testen of de Powerline verbinding goed is)

Last but not least: ben jij zelf de "klant" van de Telenet aansluiting, kan je inloggen op "Mijn Telenet" ? Welke modem staat er (model)? Welk abonnelment heb je (model)? 

Want daar zou je de Powerlines moeten zien (Verbonden gebruikers) en ook de WiFi Instellingen kunnen wijzigen. 

Alleen met concete en volledige info kunnen we je helpen 🤗

0 Likes
JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

Beste Ik nam telefonisch contact op met telenet en kwam op volgend besluit. Sinds de powerlines niet gekocht zijn door de eigenaars van de wifi verbinding, kunnen deze ook niet mijn wifi van het kot overnemen. Deze zijn blijkbaar enkel installeerbaar met het originele internet waarop je ze verbonden had. Het powerline probleem is dus “opgelost”. Ik neem contact op met de huisbaas. Verder had ik nog 1 vraag. Ik heb 30MB/s, naast de router, die verbinden verzwakt op 10 stappen naar 10MB/s en vanaf 15 stappen geen connectie meer. Is deze snelheid acceptabel? aangezien ik op een kot zit en dus ook studeer. Ik betaal voor mijn internet, en de huurprijs ligt op 995€/maand. ik zou dus graag weten of jullie deze snelheid acceptabel vinden. 
bedankt aan allen die probeerden te helpen.

JH1

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?


@JH1  schreef:

Ik betaal voor mijn internet, en de huurprijs ligt op 995€/maand.


Ben je in de huurovereenkomst met de eigenaar overeengekomen welke snelheidsspecificaties de internetverbinding minstens moet leveren?
Zo niet is elke functionele snelheid acceptabel.
30 MB/s komt trouwens overeen met 240 Mbps, dat vind ik persoonlijk een zeer acceptabele snelheid. Gaat dit over uploadsnelheid of downloadsnelheid?
(Check https://nl.wikipedia.org/wiki/Megabit_per_seconde als je de gangbare eenheden van datasnelheid niet kent)

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

Off topic: bijna € 1.000 voor een kot? Voor die prijs huur je een heel huis ..... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-powerline installeren en verbinden op kot?

@JH1 

Toch raad ik je aan om de test te doen die @flip1953 voorgesteld heeft, zelfs al is dat in tegenstrijd tot wat een medewerker van Telenet u gezegd heeft.

En nogmaals welke router staat er bij u. Is het wel een router? Ik weet dat sommige grote kotbazen werken met switches en dat daar problemen kunnen ontstaan als er sommigen een router gebruiken. Dus als je merk en model kan zien, graag meedelen. Indien je dat niet kan zien, maak er een foto van en post die.

0 Likes